ריח הבחירות באוויר: נתניהו מטיל את האשמה על כחלון

ראש הממשלה עושה מאמצים למנוע את הבחירות, וצייץ היום בטוויטר שלו כי "‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. ‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה"

משה כחלון ובנימין נתניהו / רויטרס
משה כחלון ובנימין נתניהו / רויטרס

כמה דקות לפני צאת השבת וכדי לקבע ראשון את המסר בפני הציבור בישראל - צויץ הערב (שבת) בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה המשפט הבא:

"‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. ‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. ‏כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".

 

הדברים הללו מצטרפים, בבחינת תכנון הנרטיב, להודעת בנט מאתמול אשר ביקש את תיק הביטחון אך כאשר לא קיבל את מבוקשו במהלך הפגישה עם נתניהו יצא משם והפנה את האש לכיוונו של שר האוצר.

הערב פנינו לכחלון לשמוע את עמדתו, אך הוא טרם השיב לפניית "גלובס".

יצוין שמשחקי הנרטיב של הפוליטיקאים רחוקים מעין הציבור ואולי פחות מורידים. הוויכוח הזה נראה מגוחך כיוון שהממשלה הנוכחית מגיעה כבר לארבע שנים, ובכל סטנדרט לא מדובר פה ב"פירוק ממשלת ימין".

בכירים בש"ס אמרו הערב: "תנועת ש"ס לא מתנגדת לבחירות. ש״ס מוכנה לללכת לבחירות בכל מועד, לאחר ההישגים המצויינים שהשיגה בבחירות לרשויות המקומיות. אולם, אם רה״מ רוצה להמשיך עם הממשלה הנוכחית, ש״ס תתמוך בכך".