פגם אבטחה באייפון X מאפשר פריצה ושחזור של תמונות שנמחקו

הפגם התגלה במהלך תחרות למציאת באגים ב-iOS ואנדרואיד, וההאקרים שחשפו אותו, ריצ'רד זו ואמט קמה, אף הציגו דמו של פרצת האבטחה וזכו בפרס של 50 אלף דולר

נמצא פגם אבטחה באייפון X שמאפשר למי שיפרוץ למכשיר לשחזר תמונות וקבצים שנמחקו. הפגם התגלה במהלך תחרות למציאת באגים ב-iOS ואנדרואיד וההאקרים שחשפו אותו, ריצ'רד זו ואמט קמה, אף הציגו דמו של פרצת האבטחה וזכו בפרס של 50 אלף דולר. כדי להוציא לפועל את ההתקפה אמנם נדרשת גישה למכשיר, אך החוקרים מאמינים כי דרך חיבור לנקודת ווי-פיי זדונית ניתן לבצע אותה, מה שמאפשר גישה לתוקפים רבים. לפי דיווח בפורבס, אפל קיבלה הודעה על הבאג שהתגלה, אך הוא לא יתוקן לפחות עד שייצא עדכון חדש למערכת iOS.

פרצת האבטחה נוגעת לתמונות שנמצאות בתיקיית "תמונות שנמחקו לאחרונה", אליה מועברות תמונות שמשתמשי אייפון מחקו. אם משתמש לא מוחק את התמונות ספיציפית גם מתיקייה זו, מחיקתן המוחלטת מהמכשיר יכולה לקחת עד 40 יום. הפגם שנמצא נוגע למהדר (compiler JIT) שתפקידו לעבד קוד בזמן שתוכנה רצה.

המתחרה של אפל, גוגל, הודיעה לאחרונה שתתקן באג מביא לבעיה הפוכה עבור משתמשיה - תמונות שנמחקות מפיקסל 3 ללא רצון המשתמשים. אלא שכעת משתמשי פיקסל מתלוננים כי גם הודעות טקסט נעלמות מאפליקציית Android Messages בפיקסל 3 ללא סיבה, כך לפי דיווח באתר Android Police. חלק מהמשתמשים מתמודדים עם מחיקה של הודעות בודדות, ואילו אחרים איבדו היסטוריית צ'ט שלמה. גוגל מודעת גם לבעיה זו והבטיחה כי תשחרר תיקון בקרוב. משתמשי פיקסל מתמודדים עם באגים רבים מאז שהמכשיר הושק, והשבוע דווח גם על תקלה שגורמת למכשיר להתחמם יתר על המידה ולבצע כיבוי ספונטני.