הונאת פישינג נוספת: לינק לאתר המתחזה לביטוח הלאומי נשלח למשתמשי ווטסאפ

בביטוח הלאומי הודיעו כי אתר מתחזה מבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הוא זכאי למענק כספי • מהציבור להימנע מהכנסת פרטיים אישיים בלינקים שהתקבלו בווטסאפ

וואטסאפ. מנצלים את האפליקציה לרעה / צילום: שאטרסטוק
וואטסאפ. מנצלים את האפליקציה לרעה / צילום: שאטרסטוק

אתר אינטרנט שמתחזה לאתר הביטוח הלאומי מנסה לדלות מידע מהציבור - כך הודיעו בביטוח הלאומי. לפי ההודעה שפירסם הביטוח הלאומי, בשעות אלה מופץ בווטסאפ וברשתות החברתיות לינק לאתר מתחזה שמבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הוא זכאי למענק כספי.

מדובר במקרה הונאה זהה למקרה שהתרחש בסוף חודש אוגוסט, במסגרתו הוצגה הטבה שאינה קיימת, כדי לאסוף מידע באמצעות סקר. אז הודיע ביטוח לאומי כי האתר נמצא על שרתים בחו"ל.

בביטוח הלאומי ביקשו מהציבור להימנע מהכנסת פרטיים אישיים בלינקים שהתקבלו בווטסאפ, וציינו כי העבירו את כל המידע למערך הסייבר הלאומי להמשך טיפול.

לא ידוע על מקרי הונאה דומים שהופצו בימים האחרונים, אך מקרה ההונאה הקודם היה חלק מגל הונאות גדול שהופצו בווטסאפ ובהודעות SMS. ההודעות התחזו לכאלה הנשלחות מגופים גדולים, בעיקר גופים מסחריים, ולרוב כללו הצעה כספית מפתה. לעומת זאת, הודעות ששוגרו מטעמן של חברות הסלולר נקטו גישה מאיימת יותר, והתריעו מפני סיום חבילות השירות החודשיות.