אלון בכר נבחר למנכ"ל איגוד הבנקים, חובת הצינון עדיין בבדיקה

ראשי המערכת הבנקאית בחרו בראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים להחליף את משה פרל, שהודיע על עזיבתו עוד באפריל השנה • הוועד הפועל של איגוד הבנקים מעכב את ההודעה הרשמית על המינוי בגלל אי ודאות בנוגע לחובת הצינון שלו

אלון בכר / צילום: שרון דרעי
אלון בכר / צילום: שרון דרעי

ראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, אלון בכר, נבחר למנכ"ל איגוד הבנקים, זאת לאחר חודשים ארוכים של חוסר הסכמה בקרב ראשי המערכת הבנקאית בנושא. בכר הביס בדרך את סמנכ"ל השיווק ורגולציה בחברת החשמל אורן הלמן, את השרה וחברת הכנסת לשעבר רוחמה אברהם-בלילא ואת מנכ"ל "גלובס" לשעבר איתן מדמון.

עם זאת, הוועד הפועל של איגוד הבנקים מעכב את ההודעה הרשמית על מינויו של בכר בשל אי ודאות הנוגעת לחובת הצינון שלו. בכר משמש מזה כחמש שנים בתפקיד הבכיר במשרד המשפטים, ואמור לסיים אותו רק בשנה הבאה. את מועמדתו לתפקיד מנכ"ל איגוד הבנקים הציג בהיותו עובד הרשות להגנת הפרטיות.

בכר יחליף את משה פרל, שהודיע על עזיבתו את התפקיד באיגוד הבנקים באפריל האחרון לאחר 12 שנים בתפקיד. האיגוד הקים ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל, שכללה את יו"ר בנק לאומי דוד ברודט ומנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר צדיק. הוועדה נעזרה בחברה חיצונית להשמה בתפקידים בכירים. לפי הערכות, מעל 70 איש הגישו מועמדות לתפקיד הנחשק, הכולל כיום שכר בעלות של כ-190 אלף שקל בחודש.