אלה הפרויקטים הזוכים של חממת מאס צ'לנג' ישראל

החברות המצטיינות של חממת מאס צ'לנג: התאמת טיפול בדיכאון, תחליף ניילון, בדיקה ביתית לסרטן השד, מערכת חיבור בין אמנים לאנשים יצירתיים ללא קשרים וחברת אבטחת סייבר מהודו

ד"ר טליה כהן סולל (ג'נטיקה) יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג, שרון ברק (סולוטום)
ד"ר טליה כהן סולל (ג'נטיקה) יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג, שרון ברק (סולוטום)

חממת מאס צ'לנג' ישראל, הפועלת מירושלים, הודיעה אתמול (ד') על הפרויקטים הזוכים שלה. החברות הזוכות מייצגות קשת רחבה של תחומים ומעניקות פתרונות יצירתיים לבעיות אנושיות מוכרות.

את המקום הראשון חלקו שתי חברות. Genetika+ מתאימה תרופה לדיכאון למטופל על בסיס תוצאות בדיקת דם, לעומת החלופה הקיימת היום לניסוי מספר תרופות ללא מידע מוקדם לגבי האפקטיביות שלהם במטופל מסוים, תהליך שיכול לארוך זמן רב, במסגרתו ממשיך הסבל של המטופל, ואף עלולה להתרחש התאבדות.

הזוכה השנייה במקום הראשון היא Solutum, המפתחת תחליפי פלסטיק מתכלים במים עבור מוצרים כמו שקיות אשפה וכלים חד-פעמיים. שתי החברות יזכו ב-145,000 שקל כל אחת.

במקומות השלישי עד חמישי נמצאות יחד 3 חברות שזכו בפרס של 70,000 שקל כל אחת. MyPart היא רשת שנועד לחבר בין אמנים לבין ציבור רחב יצירתי ללא קשרים. החזון הוא לאפשר לאמנים לקבל השראה מן ההומנים היצירתיים שאינם חלק מן התעשייה, ולאלמונים היצירתיים תאפשר הפלטפורמה אפיק להשתלבות ביצירה של אמן מוכר.

Monither פיתחה מכשיר ניטור ביתי לסרטן השד. היזמית היא יהודית אברהמס, רופאה אמריקאית שהתגיירה והיום היא חרדית המתגוררת בישראל. בעבר עבדה בנאס"א (סוכנות החלל האמריקאית), שם השתמשה בטכנולוגיות אולטרה סאונד מתקדמות. המוניטור מאפשר לכול אישה לעקוב אחר בריאות השד ברמה הביתית, בתקווה להגיע לגילוי מוקדם ולחיסכון בתחלואה ובתמותה.

חברת Zirohlabs היא חברה שהוקמה על-ידי היזם ההודי בוסקר מדהי, המפתחת טכנולוגיית הצפנה המאפשרות שימוש בשרתי ענן, גם אם הם עצמם אינם מציעים הצפנה.

בחירת הזוכים נעשתה על-ידי ועדת שיפוט והערכה בלתי תלויה שכללה גורמים בכירים בתעשיית ההון סיכון והקהילייה העסקית האמריקאית, במסגרת שהותם של היזמים המצטיינים של המחזור השלישי של מאס צ'לנג' בסיור בארה"ב. בין היתר נפגשו היזמים עם חברות גלובליות כדוגמת TripAdvisor ו-CyberArk.

יונית סירקין, מנכ"לית מאס צ'לנג' ישראל, אמרה כי החברות הזוכות משקפות את המאמצים שנעשים להגברת הגיוון בחדשנות טכנולוגית וחברתית במאס צ'לנג', תוך עידוד יזמות באופן חוצה מגזר ומגדר. יונית ציינה כי שלוש מבין החברות שזכו, כולל שתיים שהגיעו למקום הראשון, הן חברות שיוסדו על-ידי נשים, לשתי חברות זוכות יש יזמים חרדים, ובין הזוכות יש גם חברה מהודו. שתיים מהזוכות הן חברות שבסיסן בירושלים.

דיקן בית הספר הבינלאומי למינהל עסקים, קטי גריידי, ציינה כי שיתוף-הפעולה של ברנדייס עם מאס צ'לנג' מביא לידי ביטוי את מאמצי האוניברסיטה לבנות גשר ולהעמיק את הקשרים בין יזמים לאקו-סיסטם הגלובלי התומך בתעשיית העילית. "לשיתוף-הפעולה עם מאס צ'לנג' יש תרומה חשובה בקידום קשרים אלה ובטיפוח דור המנהיגים הבא בתחום היזמות", אמרה גריידי.

התוכנית הבינלאומית של מאס צ'לנג', שישראל היא חלק ממנה, מקשרת בין חברות ההזנק המבטיחות ביותר לאמצעים המתאימים במטרה לעודד יזמות וצמיחה לתועלת האנושות. היזמים והחברות המשתתפים בתוכניות של מאס צ'לנג' נהנים מהדרכה וגישה לשותפים המקצועיים של מאס צ'לנג' בישראל ובעולם.