ארגון נאט"ו קורא לסטארט-אפים לשתף פעולה בשיפור יכולתו הטכנולוגית

ארגון נאט"ו מבקש להתחרות בצבאות רוסיה, סין ויריבים אפשריים אחרים בעזרת פיתוח כלים טכנולוגיים חדשים • ההתמקדות היא בתחומים כמו בינה מלאכותית, קישוריות, מחשוב קוונטי וביג דאטה

רחפנים / צילום: שאטרסטוק
רחפנים / צילום: שאטרסטוק

ארגון נאט"ו מפתח כלים טכנולוגיים חדשים כמו היכולת להדפיס חלקי נשק בתלת ממד ולהעביר אותם באמצעות רחפנים, מתוך ניסיון להתחרות בצבאות רוסיה, סין ויריבים אפשריים אחרים, לפי דיווח ברויטרס.

הגנרל אנדרה לנטה שמוביל את המטה לשינוי נאט"ו מאז ספטמבר, אמר במהלך כנס בברלין כי המטה הדגים מעל 21 פרויקטים "משבשים" במהלך החודש בזמן תרגילים צבאיים שהתקיימו בנורבגיה. לנטה קרא לסטארט-אפים ויצרניות נשק מסורתיות לשתף פעולה עם נאט"ו כדי להגביר את החדשנות, מאחר שלדבריו הגישה המהירה והנוחה של יריבותיה של נאט"ו לטכנולוגיות צומחות מביאה לצמצום היתרון ארוך הטווח של נאט"ו.

לנטה הוסיף כי נאט"ו מתמקד בתחומים כמו בינה מלאכותית, קישוריות, מחשוב קוונטי וביג דאטה וכי בארגון מעוניינים גם ללמוד איך לשפר את הפן הלוגיסטי של העברת נשקים וחיילים בעזרת פתרונות טכנולוגיים.

במהלך הכנס נערך "אתגר החדשנות" בו עשרה סטארט-אפים וחברות קטנות הציגו רעיונות לדרכים בהן ניתן להביס נחילי רחפנים ביבשה ובאוויר. החברה שניצחה באתגר השנה היא ALX Systems מבלגיה, שבונה רחפנים שמשמשים למעקב אחרי אזרחים.