אלעד קנדה של יצחק תשובה רוכשת את קרן הריט הקנדית Agellan ב-297 מיליון דולר

חברת הנדל"ן שנמצאת בבעלות תשובה רוכשת את מלוא ההחזקות ב-Agellan לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-14 דולר – גבוה ב-5% משווי המניה בבורסת טורונטו • כיום מחזיקה אלעד קנדה ב-19% ממניות קרן הריט, והיא צופה כי לאחר השלמת העסקה היא תניב לה תזרים מזומנים נקי נוסף של 18 מיליון דולר קנדי בשנה

חברת הנדל"ן אלעד קנדה, שנמצאת בבעלות יצחק תשובה, עדכנה היום על עסקת רחבת-היקף לרכישת מלוא ההחזקות (100%) בקרן הריט הקנדית Agellan, תמורת 297 מיליון דולר.

אלעד קנדה  חתמה על הסכם לרכישת מניות הקרן לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-14 דולר - גבוה בכ-5% משווי המניה הנסחרת בבורסת טורונטו בקנדה.

כיום מחזיקה אלעד קנדה בכ-19% ממניות קרן הריט, והיא צופה כי לאחר השלמת העסקה לרכישת מניותיה היא תניב לה תזרים מזומנים נקי נטו נוסף של כ-18 מיליון דולר קנדי בשנה. Agellan מחזיקה בפורטפוליו נכסים מניבים בארה"ב בשווי של כ-700 מיליון דולר קנדי, והרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי שלה עומד על כ-52 מיליון דולר קנדי. באלעד קנדה מתכננים לבצע מימון מחדש של נכסי קרן הריט הנרכשת, שמרביתם משמשים לתעשייה והיתר בנייני משרדים.

אלעד קנדה עוסקת בניהול, בהחזקה ובפיתוח של נדל"ן במרכז קנדה, בעיקר בערים טורונטו ומונטריאול, והיא חלק מקבוצת אלעד גרופ, הפועלת עבור תשובה, בעל השליטה בקבוצת האנרגיה וההחזקות דלק, בצפון אמריקה, במגוון תחומי פעילות. החברה הצטרפה לזירת המסחר המקומית בחודשי הקיץ האחרונים, אז הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-260 מיליון שקל, הנסחרות כיום בתשואה של קרוב ל-4%.

כבר לקראת גיוס החוב שביצעה דיווחה אלעד קנדה, כי חלק מהתמורה מיועדת להגדלת החזקותיה בקרן הריט. זאת נוסף על ייעוד התמורה להשבחת הפורטפוליו הקיים שלה ומיחזור חוב.