חוששת מארה"ב? גרמניה תשקיע 3 מיליארד אירו בבינה מלאכותית

לפי הדיווח, המדינה צפויה להוציא את הסכום המלא עד שנת 2025 • הממשלה מנסה להתמודד עם החשש לפיו טכנולוגיות דיגיטליות ובינה מלאכותית יהוו אתגר עבור גרמניה, שהתעשיות שלה מבוססות באופן מסורתי על ייצור וייצוא, ולכן מנסה לסגור את הפער בחדשנות בינה לבין ארה"ב ואסיה

בינה מלאכותית/  צילום:shutterstock
בינה מלאכותית/ צילום:shutterstock

ממשלת גרמניה מתכננת להשקיע סכום של 3 מיליארד אירו למטרות מחקר ופיתוח של בינה מלאכותית, כך לפי דיווח ברויטרס. לפי הדיווח, המדינה צפויה להוציא את הסכום המלא עד שנת 2025, והיא פירטה את תכניתה בטיוטת מסמך הנוגעת ל"בינה מלאכותית תוצרת גרמניה".

מטרת ההשקעה עליה החליטה הממשלה בתחום היא להתמודד עם החשש לפיו טכנולוגיות דיגיטליות ובינה מלאכותית יהוו אתגר עבור גרמניה, שהתעשיות שלה מבוססות באופן מסורתי על ייצור ויצוא. מתוך חשש זה, המדינה מנסה לסגור את הפער הקיים בחדשנות בינה לבין ארה"ב ואסיה.

המסמך נוגע בין היתר גם לשאלות שהשימוש בבינה מלאכותית מציב לגבי "מדיניות חברתית ועבודה", ולפי הדיווח, ניכר בו חשש לגבי הדרכים בהן השינוי הטכנולוגי עשוי לשבש מודלים חברתיים קיימים. חשש זה קשור בין היתר לקנאות הגבוהה הקיימת בגרמניה לסוגיות פרטיות.

"אנחנו מעוניינים בקידום של השימוש ביישומי בינה מלאכותית בעסקים", נכתב במסמך, "אך טכנולוגיה עם השפעה עמוקה כל כך כמו בינה מלאכותית מוכרחה להיות מוטמעת באופן שיגן על ערכים חברתיים מהותיים ועל זכויות הפרט".