איטליה דחתה את דרישות האיחוד האירופי לצמצם את הגירעון בתקציב

המשנה לראש הממשלה מתאו סלביני הודיע כי היעד להגדלת גירעון ב-2.4% יישאר ללא שינוי • הנציבות האירופית דרשה מהממשלה לתקן את התקציב או להסתכן בקנסות מהאיחוד

ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס
ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת איטליה / צילום: רויטרס

הממשלה האיטלקית דחתה את דרישות הנציבות האירופית לצמצם את הגירעון בתקציב. המשנה לראש הממשלה האיטלקי מתאו סלביני אמר כי היעד להגדלת הגירעון ב-2.4% וצפי לצמיחה של 1.5% יישארו ללא שינוי. 

הנציבות האירופית, שמודאגת מההשפעה של הוצאות גבוהות על החוב של איטליה, דרשה מהממשלה לתקן את התקציב או להסתכן בקנסות מהאיחוד האירופי. אתמול (יום ג') היה היום האחרון שבו הממשלה האיטלקית יכלה להציג בפני האיחוד את ההתנגדויות שלה. 

מדוע איטליה רוצה להגדיל את ההוצאות?

סלביני, שעומד בראש מפלגת הליגה הצפונית, התייחס לנושא אחרי מפגש הקבינט האיטלקי. בהצהרה שלו אמר סלביני כי הממשלה האיטלקי תיצמד לפרמטרים העיקרים בתקציב. במקביל, לואיג'י די מאיו, גם הוא משנה לראש הממשלה וראש תנועת חמשת הכוכבים, אמר: "אנחנו חייבים לשכנע כי איטליה צריכה את התקציב הזה כדי לחזור לצמיחה".

הממשלה האיטלקית הבטיחה "לסיים את העוני" בעזרת הכנסת מינימום למובטלים. הבטחות נוספות כוללות הורדת מסים וביטול העלייה בגיל הפרישה.

ראש הממשלה האיטלקי ג'וזפה קונטה, שנכנס לתפקיד ב-1 ביוני השנה, התעקש כי הגירעון לא יעלה על 2.4% מהתמ"ג ב-2019, זאת על אף שהיעד הזה גבוה פי 3 מהיעד של הממשלה הקודמת. 

החוב האיטלקי עומד על 131% מהתוצר - השני בגודלו באיחוד, אחרי חובה של יוון. בנוסף, הכלכלה האיטלקית קטנה יותר מהכלכלה במדינה לפני משבר 2008. לטענת הממשלה, הגדלת הצריכה צפויה לחזק את הצמיחה במדינה.