נעילה שלילית בוול סטריט: נאסד"ק צנח 0.9%; מניית אפל התקרבה לטריטוריה דובית

מניית WIX הישראלית נפלה קרוב ל-8% לאחר הדוחות • נתוני האינפלציה בארה"ב בהתאם לצפי • הביטקוין נפל לשפל של 13 חודשים • מניית אפל התקרבה לטריטוריה דובית • בבריטניה, הקבינט אישר את הסכם הברקזיט מול האיחוד • הממשלה האיטלקית דחתה את דרישות הנציבות האירופית לצמצם את הגירעון בתקציב

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים העיקריים ירדו בהובלת מדד נאסד"ק , שירד ב-0.9%. מדד S&P 500  ירד ב-0.76% ואילו הדאו ג'ונס  איבד 0.86%.

מניית אפל  נפלה ולזמן קצר השלימה צניחה של 20% משיאה, זאת לאחר שגוגנהיים הורידו את דירוג המניה.

המסחר במניות PG&E הופסק לאחר שצנחה בקרוב ל-30%, על רקע הודעת החברה כי ההתחייבויות הקשורות לשריפה עשויות לחרוג מהכיסוי הביטוחי, במידה שהחברה תימצא אשמה בגרימה לשריפת הענק בקליפורניה. 

מניית קלוג  ירדה ב-1.5% לאחר מצגת למשקיעים.

טנסנט החזקות  הנסחרת בארה"ב טיפסה ב-4.2% לאחר פרסום דוחות כספיים טובים מן הצפוי.

מחירי הנפט  התאוששו מעט ואילו מחירי הגז הטבעי  טיפסו.

22:20

הירידות בוול סטריט נרגעו בשעה זו והמדדים העיקריים יורדים בכ-0.15% בממוצע בהובלת מדד דאו-ג'ונס .

בינתיים בשוק המט"ח, מדד הדולר אינדקס (DXY) יורד כעת ב-0.51% ואילו הליש"ט  מזנק בכ-0.5% מול הדולר, על רקע הודעת ממשלת בריטניה על אישור הסכם הברקזיט מול האיחוד האירופי. האירו  מטפס כעת ב-0.43% מול הדולר.

בגזרת המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין  צונח ביותר מ-11% ביממה לשפל של 5,630 דולר.

20:30

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל בירידות שערים, כאשר כל המדדים העיקריים, דאו-ג'ונס , נאסד"ק כללי  ו-S&P 500  יורדים כ-0.7% בממוצע.

מניית אפל  ממשיכה ליפול לאחר שגוגנהיים החליטו להוריד את הדירוג שלה ונכנסת לטריטוריה דובית.

מחירי הנפט  מתאוששים מאתמול ועולים בשעה זו. מחירי הגז הטבעי  מטפסים.

מניית חברת הקנאביס הקנדית קנופי מתרסקת במעל 14% על רקע דוחות כספיים חלשים בהשוואה למתחרים. גם מניית חברת הקנאביס טילריי נופלת לאחר דוחות לא טובים.

מניית סנאפ  צוללת בכמעט 5% לאחר שענקית המדיה החברתית דיווחה כי ישנה בדיקה שמתבצעת על החברה ברשות ני"ע האמריקאית.

18:35

מניית רדהיל  הישראלית צונחת כעת ב-14% בוול סטריט, וזאת מבלי שהחברה הוציאה הודעה כלשהי. נזכיר כי החברה צפויה עד סוף השנה לפרסם את תוצאות ניסוי שלב 3 שני בטליסיה, המוצר של החברה לטיפול בחיידק h pylori.

מנייתה של WIX  הישראלית צונחת בכ-8% בוול סטריט לאחר הדוחות. באופנהיימר הורידו את מחיר היעד למניה מ-125 דולרים ל-113 דולרים למניה, וזאת על רקע האטה בצמיחה ברבעון השלישי של השנה.

בנק ההשקעות UBS חתך את מחיר היעד למניית אפל  מ-240 דולר ל-225 דולר, והנמיך בנוסף גם את צפי מכירות מכשירי האייפון מ-75 מיליון ל-73.5 מיליון יחידות.

בזירת המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין נופל מתחת לרף הפסיכולוגי של 6,000 דולרים, ובכך רושם שפל של שנה.

 

18:00

בורסות וול סטריט עברו לירידות בצל ירידה של כ-2% במניית אפל שמשתעשעת עם טריטוריה דובית ונפילה של 19% מהשיא. מדד הנאסד"ק מאבד 0.4%, לאחר שזינק מוקדם יותר ב-1.3%, ומדד דאו ג'ונס יורד 0.25%.

מניית פסיפיק גז (PG&E) צונחת לאחר שהחברה הזהירה מפני קשיי נזילות בעקבות השריפות בקליפורניה.

באירופה המדדים ננעלו בירידות בצל שינוי כיוון שנרשם בוול סטריט, כשברקע הממשל האיטלקי דחה את תיקוני התציב שדרש האיחוד האירופי. 

מדד הדאקס הגרמני איבד 0.56% בצל נתוני צמיחה מאכזבים, הקאק ירד 0.58%, הפוטסי השיל 0.35% בעוד הקבינט של ממשלת מיי מכונס לאישור תוכנית הברקזיט שגובשה מול האיחוד האירופי.

בגרמניה פורסמו היום נתוני צמיחה מאכזבים לפיהם התוצר ירד 0.2% ברבעון השלישי לעומת הרבעון הקודם. בחישוב שנתי מדובר בצמיחה שלילית של 0.8%, מה שמהווה הנתון הגרוע ביותר מאז הרבעון הראשון של 2013.

17:25

לאחר עליות של כ-1% בפתיחת המסחר המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.25% בלבד. 

נתוני האינפלציה בארה"ב רשמו את העלייה החדה מזה 9 חודשים, כאשר האמריקאים שילמו יותר לגז, והשתמשו יותר ברכבים. מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה 0.3%, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי מדובר בעלייה של 2.5% במחירים, גם כן בדומה לצפי.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות נאות על רקע פרסום נתוני האינפלציה.

מדד הנאסד"ק  קופץ בכ-1%, הדאו ג'ונס עולה 0.7% ומדד S&P 500 מטפס 0.75%.

באירופה המדדים נסחרים בעליות, בין היתר, על רקע קפיצה של 1.5% שנרשמת כעת במחיר הנפט.

מדד הדאקס  קופץ 0.5%, הקאק  מטפס 0.3% והפוטסי  הבריטי עולה 0.6%, על רקע כינוס הקבינט לאישור תוכנית הברקזיט שהושגה מול בריסל. 

16:00

החוזים העתידיים בוול סטריט מפסים לאחר פרסום נתוני האינפלציה, לפיהם מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה 0.3%, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי מדובר בעלייה של 2.5% במחירים, גם כן בדומה לצפי. אינפלציית הליבה מראה עלייה של 2.1%, לעומת הצפי ל-2.2%.

החוזים על מדד הנאסד"ק עולים 0.66%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים 0.5%. מחיר הנפט קופץ מעלה ב-1.5% ומתקן במעט את הנפילה הדרמטית שנרשמה אתמול.

14:30

מחיר הנפט מתקן היום מעלה לאחר נפילה של כ-8% אתמול, ברצף הירידות הארוך בהיסטוריה. מחיר "הזהב השחור" קופץ 0.7% ונסחר סביב 56 דולרים לחבית.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות. 

באירופה, הבורסה האיטלקית יורדת 0.8% לאחר שהממשל דחה את תיקוני התקציב של האיחוד האירופי. האירו נסחר כעת ביציבות מול הדולר.

בבית ההשקעות אלומות ציינו בסקירתם השבועית כי "איטליה היא הסיכון העיקרי כיום לשווקים. איטליה במסלול התנגשות עם האיחוד האירופי, אבל גרוע מזה היא במסלול התנגשות עם עצמה. אף אחד לא רוצה לקנות אג"ח איטליה. איטליה בדרך לקטסטרופה כלכלית, או לפחות קרוב לשם. זה לא רק הצמיחה האפסית ברבעון השלישי, זה לא רק הבעיות המבניות כמו עודף מיסוי, היעדר רגולציה על תשלומים, שכר נמוך ועוד. הבעיה של איטליה, היא שהמדינה בדרך למשבר פיננסי חמור. 'דם ברחובות' אם תרצו. ההתנגשות מול אירופה והפער הגדול לגבי תפיסת התקציב, מעלה את החשש כי החוב האיטלקי נמצא בסיכון גבוה עוד יותר".

עוד ציינו באלומות לגבי המתרחש בעולם כי "יחסי הסחר ארה"ב-סין יתבררו לקראת סוף חודש נובמבר. מחירי המניות הפכו הוגנים", ולגבי השווקים המתעוררים הוסיפו כי "התחממות יחסי ארה"ב-סין ופעולות של הממשל בסין לתמיכה בכלכלה ובשוק ההון משפרים את העדיפות לשווקים מתעוררים שמצויים בשוק דובי ובתימחור זול".

12:30

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בירידות שערים. פוטסי  הבריטי, הדאקס , הקאק  והסטוקס 600  נסחרים במגמה שלילית. הבורסה האיטלקית  יורדת בחדות בלמעלה מ-1%, זאת לאחר שהממשלה האיטלקית דחתה את דרישות הנציבות האירופית לצמצם את הגירעון בתקציב. המשנה לראש הממשלה האיטלקי מתאו סלביני אמר כי היעד להגדלת הגירעון ב-2.4% וצפי לצמיחה של 1.5% יישארו ללא שינוי.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי תכנס היום את חברי הקבינט לאישור התוכנית ליציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. מדובר בתוכנית שגובשה על ידי נציגי בריטניה והאיחוד האירופי שמנהלים מזה זמן משא ומתן על הברקזיט.

פעולותיה של ארה"ב הפרו את חוקי ארגון הסחר העולמי - כך טענה סין בפני הארגון בפגישה שנערכה אתמול. הטענה הגיעה בתגובה להחלטת ארה"ב לנתק יצרנית שבבים סינית מספקיות בארה"ב, בעקבות טענות לפיהן גנבה קניין רוחני מחברה אמריקאית. אלא שלדברי סין, המטרה האמיתית של הצעד של ארה"ב היא לשמר את המונופול של החברות האמריקאיות בתחום.

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית: פוטסי  הבריטי, קאק  ודאקס  נפתו בירידות שערים. פוטסי  האיטקלי נפתח בירידות חדות. גם סטוקס 600  נסחר במגמה שלילית.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת: מדד ניקיי  נסגר בעליות, אך הנג סנג , שנחאי , S&P/ASX 200  וקוספי  ננעלו במגמה שלילית. 

הממשלה האיטלקית דחתה את דרישות הנציבות האירופית לצמצם את הגירעון בתקציב. המשנה לראש הממשלה האיטלקי מתאו סלביני אמר כי היעד להגדלת הגירעון ב-2.4% וצפי לצמיחה של 1.5% יישארו ללא שינוי.

הנציבות האירופית הודיעה כי היא מתנגדת למיזוג בין סימנס  ו-אלסטום .

09:00

בשעה זו ממשיכה הבורסה היפנית להיסחר בעליות שערים קלות. שאר הבורסות באסיה ממשיכות את המגמה השלילית שאפיינה את יום המסחר, ומדד שנחאי מאבד מערכו כמעט אחוז. 

6:30

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת: טוקיו עולה מדד ניקיי , ולעומתו הנג סנג , שנחאי , S&P/ASX 200  וקוספי  נסחרים במגמה שלילית. המסחר בארה"ב ננעל אתמול במגמה מעורבת, כאשר S&P 500  ודאו ג'ונס  ירדו, אך נאסד"ק  ננעל ללא אף שינוי לעומת יום המסחר ביום ב'. המסחר באירופה ננעל בעליות. 

הנפט  התרסק אתמול ביותר מ-8% והגיע לשפל שנתי. זאת לאחר שקרטל אופ"ק קיצץ את תחזית הביקוש העולמית לנפט בשנת 2019. גם הבוקר הנפט נסחר בירידות וכעת מחירה של חבית עומד על 55.48 דולר. 

מדד הייצור התעשייתי בסין עלה ב-5.9% לעומת השנה הקודמת ומעל לציפיות השוק. מדד מכירות הקמעונאות עלה ב-8.6% לעומת השנה הקודמת - מתחת לציפיות השוק. 

הדולר האמריקאי התחזק ב-0.9% מול הין היפני ונחלש  ב-0.8% מול היואן הסיני. 

מדד הדולר אינדקס (DXY) עולה כעת בכ-0.2%. שער הליש"ט מטפס כ-0.2% מול הדולר והאירו נסחר ביציבות. במסחר מול השקל, הדולר עולה ב-0.09%, האירו נסחר ביציבות והליש"ט מטפסת 0.15%.

היועץ הכלכלי בבית הלבן, לארי קודלואו, אימת אמש כי נעשים מאמצים לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין.  בבריטניה דווח כי ראש הממשלה תרזה מיי תכנס היום את חברי הקבינט לאישור התוכנית שגובשה מול האיחוד האירופי לברקזיט. הליש"ט מתחזקת הבוקר ב-0.1% מול הדולר.