הלמן אלדובי ממשיך להגדיל את הנכסים המנוהלים: ינהל את הקופה של נמלי ישראל

בתום מכרז בחרה חנ"י בהלמן אלדובי כגוף שינהל את הקופה המרכזית לקצבה של עובדיה וגמלאיה, שתהיה בהיקף 4 מיליארד שקל • דמי הניהול שיקבל בית ההשקעות לא ידועים, אך צפויים להיות נמוכים • למדריך קופות גמל להשקעה

 

רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי / צילום: תמר מצפי
רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי / צילום: תמר מצפי

חברת הגמל של בית ההשקעות הלמן אלדובי, שבה שותף גם בית ההשקעות אי.בי.אי, זכתה בהליך של חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים (חנ"י) להקמה וניהול של קופת גמל מרכזית לקצבה לעובדים ולגמלאים של החברה, שבה ינוהלו נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל.

הלמן אלדובי  מגדילים בעקביות את שורת הנכסים תחת ניהול (AUM), בין אם באמצעות הקופה המרכזית של חברת החשמל (חח"י), או באמצעות זכייה בשני המכרזים שהוביל האוצר לבחירה בקרנות פנסיה ברירת מחדל. המשותף לכל המהלכים האלה, על פי הערכות, הוא מוכנות לזכות בכסף לניהול גם במחיר של הכנסה נמוכה מאוד לגוף המנהל, מה שמרמז על כך ששיעור הגידול בנכסים המנוהלים אינו מעיד בהכרח על צמיחה ניכרת ברווחיות הבית.

כמו כן, בתחילת יולי השנה מוזגו לקופות הגמל אלדובי הקופות של אי.בי.אי. כיום מנוהלים בהלמן אלדובי גמל ופנסיה נכסי גמל, פנסיה והשתלמות בהיקף כולל של כ-17.2 מיליארד שקל (לא כולל כספי חח"י וקרנות ותיקות). מדובר בחברת הגמל והפנסיה העשירית בגודלה במשק, עם נתח שוק של כ-2.1% בשווקים אלה.

בהלמן אלדובי לא מגלים מהם דמי הניהול שאותם יקבלו מהנמלים עבור ניהול הקופה המרכזית החדשה, אך על פי הערכות בשוק יהיה מדובר בסכום לא מהותי עבור החברה. על מנת לסבר את העין נציין כי בקופה המרכזית של חח"י מנוהלים כ-33.05 מיליארד שקל, שעבורם מקבלת הלמן אלדובי 8.3 מיליארד שקל לשנה - שיעור כמעט זניח של 0.025% מהנכסים.

כך או כך, בקופה המרכזית לקצבה של חנ"י יהיו כ-2,300 עובדים וגמלאים, כאשר תקופת ניהול קופת הגמל המרכזית לקצבה הינה ל-5 שנים עם אופציה להארכה לתקופה של עד 3 שנים נוספות.

בהלמן אלדובי מגלים כי השלמת ההליך צפויה בתחילת הרבעון הראשון של שנת 2019, "וזאת בכפוף להשלמתם של כל התנאים הקבועים בתנאי המכרז, ובכלל זה חתימה על הסכם התקשרות בין החברה לחנ"י, קבלת אישורים רגולטוריים ככל ויידרשו וכן העמדת ערבות מטעם החברה בהתאם לדרישות הליך המכרז".

עוד מציינים בחברת הגמל שזכתה במכרז כי "על פי תנאי ההליך, כל אחת מחברות הנמל - אשדוד, חיפה ואילת - רשאיות להצטרף להליך זה, בכל עת במהלך כל תקופת ההתקשרות".

הלמן אלדובי הוקם ב-1995 ובראשו עומדים היו"ר אורי אלדובי והמנכ"ל רמי דרור. לדברי היו"ר אלדובי, "כבית השקעות המתמחה בתחום הפנסיוני, לבית ההשקעות ניסיון רב בקליטה וניהול של קופות גמל לסוגיהן".