מריוס נכט | פודקאסט

מתקשים לרדת במשקל? הסטארט-אפים מתגייסים למשימה

היזמת ליהיא סגל גייסה 17 מיליון דולר ל-DayTwo, הסטארט-אפ שייסדה, וכיום היא מכהנת כמנכ"לית שלו • החברה מספקת המלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס מחקר של חיידקי המעי, שנערך ע"י פרופ' ערן אלינב ופרופ' ערן סגל ממכון ויצמן • כיצד תיראה מהפכת התזונה המותאמת אישית בעתיד? ואיך מוכרים בדיקת צואה מבוססת טכנולוגיה ללקוחות קצה? ריאיינו את סגל לפרק ה-6 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 4) כדי לברר

"הטכנולוגיה והמוצר של הסטארט-אפ שלנו מתרכזים בתזונה מותאמת אישית", פותחת ומסבירה ליהיא סגל, אשר גייסה 17 מיליון דולר ל-DayTwo. "אנו למעשה מסתכלים על כל לקוח ולקוח שלנו באופן אישי, דרך בדיקות דם, שאלונים ובחינה של חיידקי המעי - ורק אחרי שאנחנו מבינים איך מערכת העיכול שלו עובדת, אנו מתאימים לו את התזונה הנכונה בשבילו. מה המטרה? לנרמל את רמות הסוכר בדם לאחר אכילה, ולמנוע הקפצה שלו. זה בקצרה".

החברה מספקת המלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס מחקר של חיידקי המעי, אשר נערך במכון ויצמן על ידי פרופ' ערן אלינב ופרופ' ערן סגל. יו"ר צ'ק פוינט מריוס נכט הוא מהמשקיעים הבולטים החברה, המעסיקה כיום כ-45 עובדים ואשר מוכרת את המוצר שלה למאות לקוחות בישראל ובעולם. לאחרונה גם הצטרף הכדורסלן עמרי כספי כמשקיע בחברה.

ראיינו את סגל לפרק ה-6 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 4), כדי לשמוע עוד על ההקמה של DayTwo. "יש לא מעט אתגרים בלקחת מחקר שנערך באקדמיה, ולהקים סביב חברה עסקית", היא מבהירה. "הייתה שאלה סביב איך וכמה לערב את פרופ' אלינב ופרופ' סגל. כיום כל ההחלטות החשובות מתקבלות בשיתוף איתם, אבל לקח לנו זמן למצוא נוסחה שעובדת".

הקונספט סביב DayTwo, פשוט אך מהפכני: "הטענה הבסיסית היא שכל המחקרים שנעשו על תזונה עד היום, לא נעשו בצורה מספיק מדויקת", מחדדת סגל. "היה חשוב לד"ר אלינב ופרופ' סגל למצוא פרמטר אחד, ספציפי, אשר אם מביטים בו - ניתן למצוא קורלציה ברורה וגבוהה, לתזונה בריאה או להפך. פעם התייחסו לקלוריות, בהמשך גם לכמות הפחמימות באוכל. כיום, בעקבות המחקר האחרון - מתייחסים לכמה קפץ הסוכר בזמן שאחרי הארוחה".

הנתונים שמספק המוצר של DayTWo, מאפשר לסגל ואנשיה לעבוד עם קבוצות ספורט מכל העולם, וכן לסייע בהכנותיהם של ספורטאים לאולימפיאדת טוקיו 2020 כדי לשפר את ביצועיהם. "יש שורה של מחקרים שמראה שלל קורלציות בין כמה הסוכר קופץ אחרי הארוחה, להשמנה", מרחיבה סגל. "וכמובן, עולה הסיכון למחלות לב, סכרת, ואפילו סרטן".

כך למשל, עדיף לפי המחקרים העדכניים לאכול שלגון ("מגנום") על פני ארטיק קרח. למה? סגל מבהיר כי "אמנם שלגון מכיל יותר קלוריות, אבל השילוב של שומן וחלבון, מקטין את שיעור הקפיצה של הסוכר בדם אחרי הארוחה. ארטיק קרח, לעומת זאת, מכיל אך ורק סוכר פשוט - והיעדר השילוב של סוגי מזון שונים, מוביל לקפיצה גדולה יותר ברמות הסוכר".

כיצד ניתן יהיה לבנות בעתיד תזונה מותאמת אישית לכל אדם? מדוע השקיעו נכט וקרנות נוספות 17 מיליון דולר בבדיקות צואה? וכיצד משווקים ב-DayTwo את המוצר ומגיעים ללקוחות הקצה? כל זאת ועוד, בפרק ה-6 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 4).

***

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים ולכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - כדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).