ועדת הבחירות לישראל זינגר: הסר את כל שלטי "תמיכת הממשלה"

רגע לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות עירית רמת גן, מורה יו"ר ועדת הבחירות האיזורי לראש העיר המכהן להסיר עד לשעה 17:00 היום (ב') את כל שלטי החוצות ובהם נכתב "ממשלת ישראל: הצביעו זינגר" • בנוסף, ראש העיר המכהן נקנס בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל

קמפיין של ישראל זינגר / מתוך הפייסבוק
קמפיין של ישראל זינגר / מתוך הפייסבוק

רגע לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות עירית רמת גן, מורה יו"ר ועדת הבחירות האיזורי, השופט עודד מודריק לראש העיר המכהן ישראל זינגר, להסיר עד לשעה 17:00 היום (ב') את כל שלטי החוצות ובהם נכתב "ממשלת ישראל: הצביעו זינגר".

מודריק קונס את זינגר בהוצאות משפט בסך 5000 שקל.

את העתירה הגיש מתחרהו של זינגר על ראשות העיר, כרמל שאמה הכהן. בפנייה לועדת הבחירות טען שאמה הכהן שתוכן המודעה שקרי ומטעה והוא מהווה "הפרעה בלתי הוגנת לתעמולת הבחירות".

מודריק קובע בהחלטתו כי שלט הפרסום של זינגר הנו שקרי. "לשווא תחפש בפרוטוקולים של החלטות הממשלה, קבינטים ממשלתיים ובארכיונים עד דור אחרון, החלטת ממשלה לתמוך בזינגר לא תמצא".

עוד הוא מציין שהמודעה אינה ביטוי להתחייבות של סיעת הליכוד העירונית לגרום לחתימת חברי הכנסת ושרי הליכוד בתמיכה לזינגר (כפי שטען זינגר בפני ועדת הבחירות).

"בהתאם להחלטות מנחות שניתנו על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מודעות בעלות תוכן שקרי ומטעה של ממש עולות כדי הפרעה לבחירות. מודעה שמציגה לפני הבוחרים בעיר שניתנת תמיכה של ממשלת ישראל ובמיוחד של ראש הממשלה, במועמד מסוים, היא בעלת משמעות רבה. כשמתברר שאין זו עובדה נכונה צריך להורות להסיר את המודעה לאלתר מכל מקום או אתר בו היא קיימת" קובע מודריק.

צילום: מתוך החלטת ועדת הבחירות