בעקבות עיכוב הפרויקטים בפרו: גילת לוויינים מורידה תחזית הכנסות, והמניה מאבדת 6%

החברה, שרשמה שחיקה בהכנסות ברבעון שחלף, עדכנה למעלה את תחזית הרווח התפעולי השנתי - אבל הפחיתה את תחזית ההכנסות • המניה יורדת בת"א בתגובה לדוחות הכספיים

למרות השחיקה בהכנסות, גילת  לוויינים ממשיכה לשפר את הרווחיות ומעלה את תחזית הרווח השנתית שלה - זאת, במקביל להפחתת תחזית ההכנסות השנתית. החברה, המספקת טכנולוגיה ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 62.8 מיליון דולר, ירידה של 10.2% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 5.6% בהשוואה לרבעון הקודם.

תוצאות הרבעון של גילת
 תוצאות הרבעון של גילת

הרווחיות הגולמית (לפי כללי החשבונאות המקובלים - GAAP) השתפרה והגיעה ברבעון ל-38.5%, לעומת 29.1% ברבעון המקביל ו-33.7% ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הסתכם ב-5 מיליון דולר ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי (GAAP) בסך 8.7 מיליון דולר, לעומת 2.1 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP הרווח הרבעוני עמד על 5.1 מיליון דולר, עלייה של 38%-40% לעומת הרבעון המקביל והרבעון הקודם.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, המגמה דומה, כאשר ההכנסות יורדות והרווחיות עולה. ההכנסות הסתכמו ב-197 מיליון דולר, ירידה של 1.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, בעוד שהרווח הנקי זינק ב-286% ל-13.1 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP בחודשים ינואר-ספטמבר הגיע ל-12.5 מיליון דולר, עלייה של 26.4% מהתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה בתקופה זו ב-43.4% לרמה של 24.7 מיליון דולר.

"נשארים אופטימיים לגבי פרו"

בהתאם, גילת מעדכנת היום את התחזית השנתית שלה והיא מצפה כעת לרווח תפעולי (GAAP) של 22-24 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-17-21 מיליון דולר, ותחזית ה-EBITDA המתואם עולה מ-30-34 מיליון דולר ל-35-37 מיליון דולר. מנגד, תחזית ההכנסות השנתית יורדת ל-265-275 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-285-305 מיליון דולר. המשמעות היא ששנת 2018 תסתיים עם ירידה של 2.7%-3.6% בהכנסות, ועם עלייה של 103%-121% ברווח התפעולי ושל 33.7%-41.3% ב-EBITDA המתואם.

הירידה הצפויה בהכנסות השנתיות מוסברת בעיכובים מתמשכים בפרויקטים של החברה עבור FITEL, קרן התקשורת הממשלתית של פרו, ועקב נקיטת משנה זהירות בהתייחס לזכייתה לאחרונה בשני פרויקטים אזוריים נוספים במדינה זו. גילת הודיעה לפני מספר חודשים על זכייה בחוזה בהיקף של 154 מיליון דולר של FITEL. כעת מציינת גילת כי לאחרונה החברות שהפסידו את הפרויקטים לגילת ערערו על הזכייה והשיגו צו מניעה זמני כנגדה, צו אליו FITEL מתנגדת. גילת מאמינה כי סיכויי הערעור קלושים, אך לשם הזהירות הפחיתה את תחזית ההכנסות. היום ירדה מניית החברה בתל אביב ב-7%.

יונה עובדיה, מנכ"ל גילת, מסר היום כי "הרבעון השלישי של 2018 היה רבעון חזק נוסף עבור גילת. המשכנו בשיפור הרווחיות עם גידול שנתי ראוי לציון ברווח התפעולי על בסיס GAAP וב-EBITDA המתואם. אנו המשכנו גם ליהנות מהשקעותינו במנועי הצמיחה שלנו: תמסורת סלולרית ואינטרנט מהיר במטוסים (IFC), ומהמיקוד שלנו בשיפור הרווחיות". עובדיה הוסיף כי "אנו נשארים אופטימיים ומחויבים להזדמנויות העסקיות שלנו בפרו, למרות שהחלטנו לנקוט משנה זהירות ולהפחית את תחזית ההכנסות השנתית שלנו בעקבות האירועים בפרו שהוזכרו לעיל. עם זאת, אנו בהחלט מצפים כי נתגבר על עיכובים אלו במהלך החודשים הקרובים. אנו בטוחים באסטרטגיה שלנו וממשיכים להתמקד במנועי הצמיחה שלנו".

גילת נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 589 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-39% במחיר המניה בשנה האחרונה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן פימי שבראשות ישי דוידי, המחזיקה ב-34.4% ממניות החברה, ובעלי מניות נוספים הם מבטח שמיר (9.8%), הפניקס (7.4%) ו-Renaissance (עם 5.1%).