חברת הגנת הסייבר של ראש המוסד לשעבר מגייסת 22 מיליון דולר

חברת הגנת הסייבר XM Cyber של תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, גייסה 22 מיליון דולר בסבב A • החברה פיתחה פלטפורמת סימולציה אוטומטית, שתוקפת בצורה מאובטחת את המערכות הקריטיות של הלקוח, ומזהה חורי אבטחה ונתיבים אפשריים למתקפת סייבר. החברה הוקמה ב-2016 על ידי שלושה יוצאי מערכת הביטחון: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, נעם ארז, מבכירי מערך המודיעין לשעבר ובועז גורודינסקי, יוצא המערך הטכנולוגי של חיל המודיעין

חברת הגנת הסייבר XM Cyber של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מודיעה על גיוס הון בסבב A בהיקף 22 מיליון דולר. בין המשקיעים בגיוס ההון: קרן ההשקעות של נאסד"ק Nasdaq Ventures , הבנק האוסטרלי Macquarie Capital, קרן ההשקעות האוסטרלית LP, הקרן האוסטרלית Our Innovation וחברת הטכנולוגיה והשירותים האמריקאית UST Global. סך הסכומים שגייסה החברה עד כה מגיעים ל-32 מיליון דולר לאחר סבב גיוס סיד בהיקף 10 מיליון דולר מ- Swarth Group .

נעם ארז מנכ"ל ומייסד-שותף של XM Cyber , אומר לגלובס כי לחברה, שהשיקה את מוצר לאחרונה לאחר תקופת פיתוח מתחת לרדאר, יש כבר לקוחות בינלאומיים משמעותיים והכנסות בהיקף מיליוני דולר בשנה. החברה מייעדת את כספי הגיוס לתמיכה בצמיחתה העסקית באמצעות הרחבת המכירות, השיווק, המחקר והפיתוח.

XM Cyber פיתחה פלטפורמת סימולציה אוטומטית, שתוקפת בצורה מאובטחת את המערכות הקריטיות של הלקוח, ומזהה חורי אבטחה ונתיבים אפשריים למתקפת סייבר. החברה הוקמה ב-2016 על ידי שלושה יוצאי מערכת הביטחון: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, נעם ארז, מבכירי מערך המודיעין לשעבר ובועז גורודינסקי, יוצא המערך הטכנולוגי של חיל המודיעין. החברה ממוקמת בהרצליה עם משרדים בארה"ב ובאוסטרליה. פרדו, המשמש כנשיא XM Cyber , פעיל גם בחברת סייבר נוספת, Sepio Systems , בה הוא משמש יו"ר.

לדברי ארז למרות הכמות הגדולה של טכנולוגיות להגנת סייבר, נותרות מערכות קריטיות בלתי מוגנות, בין השאר בשל טעויות של משתמשים: "לצערנו אנחנו מוצאים ברבים מהארגונים שאנחנו מגנים עליהם, שקיימים צירי תקיפה נסתרים. התוקף יכול למצוא חורים בתוך הרשת שמאפשרים לו לנוע מתחת לרדאר של רבים ממוצרי האבטחה הקיימים, על ידי חיקוי של משתמש רגיל וביצוע פעולות נורמליות ולא אגרסיביות. אנחנו מגיעים לרשתות ארגוניות מאוד חזקות ומאובטחות ומסתכלים עליהן מנקודת מבטו של התוקף, ואז מזהים צירים נסתרים שיכולים לאפשר לתוקף להשתלט על הנכסים הקריטיים של הארגון".

אתם יותר חכמים מההאקרים?

"לא, אנחנו לא יותר חכמים מההאקרים, אבל אנחנו עושים את מה שההאקרים עושים. אנחנו משתמשים בכל השיטות שנמצאות בארגוני הפשע ובעולם על מנת לעשות סימולציה של תקיפה. למערכת יש את כל הידע שיש להאקרים מתוחכמים, והיא יודעת להריץ את זה בצורה בטוחה בתוך רשת הייצור של הלקוח ולהגן על התשתיות הקריטיות שלו. על זה יש לנו פטנטים רבים שפיתחנו".

לדברי ארז, שוק היעד של XM Cyber הוא חברות גדולות, בינלאומיות, בתחומי הפיננסים, התעשייה, הביטוח והבריאות, בהן חברות ישראליות. חלק מהחברות הפכו ללקוחות משלמים עוד בשלב הפיתוח הראשוני של המוצר. "שנת 2018 הייתה שנה פורה ביותר עבור החברה, שנה בה רכשנו לקוחות חדשים מהשורה הראשונה בעולם, וסבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להרחיב בצורה משמעותית את מעגל הלקוחות שלנו בשנת 2019".

ההשקעה של UST Global ב- XM Cyberכוללת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום המכירות והאינטגרציה עם חברת CyberProof, המשמשת כמרכז שירותי האבטחה של UST Global בישראל. בעבר רכשה החברה את BISEC הישראלית והשקיעה בחברות דיפ אינסטינטקט, פורטסקייל והמימד החמישי. יובל וולמן, סמנכ"ל הסייבר ב-UST Global, אמר: "אנו שמחים להשתתף בסבב ההשקעה ב-XM Cyber בשלב כה משמעותי בהתרחבות המהירה שלה. הפתרון המשותף של CyberProof ו-- XM Cyber יסייע לרבים מלקוחותינו להקטין באופן יעיל את החשיפה שלהם לאיומי סייבר, ולנהל את האיומים בצורה מדידה".

לאחרונה הודיעה יצרנית הרכב סקודה, מקבוצת פולקסווגן, על שיתוף פעולה בין מעבדת החדשנות שלה, DIGILAB , לבין ארבע חברות ישראליות בהן XM Cyber . הטכנולוגיה של החברה זכתה להכרה בינלאומית, בין השאר כ"חלוצה טכנולוגית" מטעם הפורום הכלכלי העולמי "עקב הפוטנציאל שלה לשנות את החברה והתעשייה ולעצב את המהפכה התעשייתית הרביעית".

גרי אופנר, העומד בראש קרן ההשקעות של נאסד"ק, אמר: "אנו סבורים כי XM Cyber עונה על צורך חשוב, בעיקר אצל חברות העוסקות בתשתיות ושירותים פיננסיים. אנו מאמינים כי ההשקעה שלנו בחברה תסייע לה להמשיך בפיתוחים חדשים שיקדמו את הטכנולוגיות והתהליכים של הסימולציות והאיתור של הפריצות".