הרשתות החברתיות והרשויות הפדרליות שיתפו פעולה כדי למנוע התערבות זרה בבחירות האמצע

כך לפי דיווח מבלומברג • ממחלקת ההגנה נמסר כי לקראת בחירות האמצע, הסוכנות חיזקה את מערכת היחסים שלה עם הרשתות החברתיות וביצעה שיחות עם החברות ועם אחראים על בחירות ברמת המדינה וברמה המקומית • ממשלות זרות אכן ניסו להשפיע על בחירות האמצע כצפוי, ופייסבוק פרסמה לפני הבחירות מספר מקרים של רשתות חשבונות שפעלו בתיאום שמקורן מרוסיה ואיראן

פייסבוק, טוויטר / רויטרס
פייסבוק, טוויטר / רויטרס

פייסבוק וטוויטר נעזרו ברשויות הפדרליות בארה"ב כדי למנוע שימוש בפלטפורמות למטרות התערבות בבחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, כך לפי בלומברג. מדובר בהתקדמות משמעותית לעומת הבחירות לנשיאות ב-2016, בהן חברות הטכנולוגיה כלל לא היו מודעות לדרך בה שחקנים זרים משתמשים בפלטפורמות כדי לנסות להשפיע על הבחירות, באמצעות הפצת דיסאינפורמציה ע"י משתמשים מזויפים. לפי הדיווח, בספטמבר פייסבוק עדיין חששה שתתקשה להגיע לשיתוף-פעולה, וכי במקרה כזה לא הייתה מצליחה למנוע את ניסיונות ההשפעה על הבחירות.

ממשלות זרות אכן ניסו להשפיע על בחירות האמצע כצפוי, ופייסבוק פרסמה לפני הבחירות מספר מקרים של רשתות חשבונות שפעלו בתיאום שמקורן מרוסיה ואיראן. ממש בסמוך ליום הבחירות פייסבוק הסירה מהפלטפורמה רשת של חשבונות מזויפים, פעולה שלפי הדיווח התבססה על טיפ שהתקבל מה-FBI, שבלעדיו פייסבוק לא הייתה מסוגלת לאתר את הרשת. פייסבוק שיתפה פעולה גם עם מחלקת ההגנה ועם רשויות נוספות, קשרים שיתחזקו ככל הנראה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020.

פייסבוק אמרה כי בכירים בחברה נפגשו עם מאות בעלי תפקידים בקונגרס, כי ערכה הדרכות לחברי הצוות שלה לקראת הבחירות בכל שבוע בחודשים האחרונים, ואף הציעה הדרכות בנושא לאחראים על הבחירות במדינות השונות. "כשאנחנו עובדים עם הממשלה, ומשתפים בינינו במידע על איומים, אנחנו יכולים לזהות ולהתמודד עם בעיות מהר יותר. זה חשוב במיוחד בנוגע להתערבות זרה כי לממשלות יש לרוב גישה טובה יותר למודיעין מלחברות בסוגיות האלה" אמרו בפייסבוק לבלומברג.

גם טוויטר חיזקה את הקשרים עם רשויות החוק הפדרליות, כאמור, כדי להגן על עצמה מהשפעה זרה. טוויטר אמרה כי קיימה פגישות עם מחלקת ההגנה במשך חודשים, ויצרה ערוץ קשר ישיר בין הבכירים. בנוסף היא אמרה שיצרה פורטל אונליין לבכירים בממשל, ברשויות החוק ולחוקרים בו יכלו לדווח על כל פעילות יוצאת דופן שראו. מהחברה נמסר כי "בעוד שאנחנו עדיין חוקרים את הנושא, כבר ברור שביום הבחירות היינו יכולים להילחם באיומים בדרך יעילה יותר בזכות שיתופי-הפעולה האלה".

ממחלקת ההגנה נמסר כי לקראת בחירות האמצע, הסוכנות חיזקה את מערכת היחסים שלה עם הרשתות החברתיות וביצעה שיחות עם החברות ועם אחראים על בחירות ברמת המדינה וברמה המקומית. עוד נמסר כי "ההבטחה של תהליך הבחירה התקין היא אחריות משותפת וסוג שיתופי-הפעולה הזה משחק תפקיד משמעותי ביכולת שלנו לשתף מידע ולפעול". ככל הנראה, הבחירות לנשיאות ב-2020 יהיו יעד אטרקטיבי בהרבה לניסיונות השפעה חיצוניים, ויהוו את המבחן האמיתי לשיתוף-הפעולה בין החברות והממשל.