עובדי בנק ישראל בדרך להסכם קיבוצי חדש: הקלה בשעות העבודה וללא פיצוי כספי

דרישתם המרכזית של העובדים במסגרת המו"מ הייתה לצמצם את פערי השכר בין עובדי דור א' לדור ב' • שכרם של עובדי דור ב' נמוך בכ-40% משכרם של עובדי דור א', והוא עומד על בממוצע כ-18 אלף שקל ברוטו לחודש

חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל / איל יצהר
חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל / איל יצהר

עובדי בנק ישראל קרובים לחתימת הסכם קיבוצי חדש עם המדינה שיביא לצמצום פערי השכר בין עובדי דור א' ודור ב' בבנק. הסכם עקרונות בין הצדדים צפוי להיחתם בימים הקרובים בתום מו"מ שארך למעלה משנה, אך ללא קשר לסיום כהונתה של נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, שלא הייתה מעורבת במו"מ.

העובדים לא יקבלו פיצוי כספי כלשהו על המעבר לבניין המחודש של הבנק, מעבר להקלה מסוימת בשעות העבודה עקב העובדה שבבניין אין כיום מקומות חנייה והם ייאלצו להחנות את רכביהם בחניונים מרוחקים יחסית. את הנהלת הבנק ייצג במו"מ המנכ"ל חזי כאלו, והשתתפו בו יו"ר וועד העובדים אייל חדד, סגן הממונה על השכר באוצר ונציגי ההסתדרות.

דרישתם המרכזית של העובדים במסגרת המו"מ הייתה לצמצם את פערי השכר בין עובדי דור א' לדור ב'. כמחצית מ-600 העובדים הקבועים בבנק ישראל, שנקלטו אחרי 2008 מוגדרים דור ב' ומשתכרים בממוצע כ-18 אלף שקל ברוטו לחודש. שכרם של עובדי דור ב' נמוך בכ-40% משכרם של עובדי דור א' שזכו להלבנת חריגות השכר שהיו בבנק במסגרת ההסכם מ-2008 ומשתכרים בממוצע כ-38 אלף שקל ברוטו. לפי הערכות יזכו עובדי דור ב' לתוספת שכר של 10%-15% שתצמצם את הפער.

בנוסף מסתמן כי תבוטל תוספת השחיקה שהבטיחה לכלל עובדי הבנק העלאת שכר בגובה 1% לשנה. בתמורה לביטול תוספת השחיקה הסכימה המדינה לשקול מתן מיידי של דרגה נוספת לכלל עובדי הבנק - כלומר להקדים את מועד העלאת בדרגה למועד חתימת ההסכם. העלאה בדרגה שקולה למתן תוספת שכר של 8% בממוצע.