אהוד ברק: נתניהו ידע מראש על המבצע בעזה ובחר במירי רגב להחליפו כראש הממשלה

רה"מ לשעבר אהוד ברק בטוויטר: "הלב עם משפחתו הגדולה של מ' ועם יחידתו... הראש תוהה על שיקול-הדעת של נתניהו, והבטן מתכווצת מהמחשבה שבלילה שבו יודעים מראש שעומד לצאת מבצע כזה לדרך, עומדת בראש המדינה - בהחלטה אישית של רה"מ - מירי רגב"

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, טוען את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ידע מראש שעומד להתרחש מבצע צבאי בעזה ואף על-פי כן החליט לצאת לפריז ולתת לשרת התרבות מירי רגב לעמוד בראש המדינה.

הסכם ישראל-חמאס והכסף הקטארי

"הלב עם משפחתו הגדולה של מ' ועם יחידתו שאיבדו בן משפחה, לוחם ומפקד יוצא דופן", כתב היום (ב') ברק בעמוד הטוויטר שלו והוסיף: "הראש תוהה על שיקול-הדעת של נתניהו, והבטן מתכווצת מהמחשבה שבלילה שבו יודעים מראש שעומד לצאת מבצע כזה לדרך, עומדת בראש המדינה - בהחלטה אישית של ראש הממשלה - מירי רגב. בעודו מתחמק בפריז משאלות על 'שוחד כלי השייט'

בעוד ברק מטיח ביקורת קשה במיוחד, כולל בנוגע לתשובות המתחמקות של נתניהו אתמול בנושא פרשת הצוללות - סיעות האופוזיציה החליטו שלא לקיים היום את דיוני האי-אמון בממשלה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, אמר היום כי מפלגתו הגיעה להסכמה עם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם: "בבוקר שכזה אנחנו שמים ליממה הקרובה את המחלוקות הפוליטיות בצד. לאור זאת סיעת המחנה הציוני תמשוך את הצעת האי-אמון בממשלה, ובתמורה הקואליציה התחייבה לא להצביע היום בוועדת החינוך ולא לקדם את חוק הנאמנות בתרבות". 

גם סיעת יש עתיד משכה את הצעת האי-אמון שלה. יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר: ‏"לילה קשה לצה"ל ולתושבי עוטף עזה. מחזק את לוחמי צה"ל ומפקדיו, שהוכיחו אתמול תעוזה ונחישות והזכירו לחמאס ולכל האויבים שלנו שאין מקום שבו לא נגיע אליהם. משתתף בצערה הכבד של משפחת הקצין ההרוג ושולח איחולי החלמה לקצין שנפצע".

במקביל, נתניהו נחת היום בישראל סביב השעה 10 בבוקר אחרי 24 שעות בפריז. בהודעה שנשלחה מלשכתו נאמר כי בעוד כמה שעות הוא יקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המל"ל מאיר בן שבת וראש השב"כ נדב ארגמן.