חברת כריית הביטקוין היחידה הנסחרת בבורסת ת"א שוקלת הגירה לקנדה

ביטפארמס הגישה ביום שישי טיוטת תשקיף ראשונה לרשות ניירות ערך של פרובינציית אונטריו בקנדה, כמענה לדרישות הציות של הבורסה בטורונטו • מאז שנכנסה לבורסה בתל אביב באפריל, בעקבות מיזוג עם השלד הבורסאי משאבי טבע, צנחה מניית החברה ב-88%

פייר לוק קימפר ומתיו ואשון, מייסדי ביטפארמס, בחווה לכריית ביטקוין בקוויבק / צילום: Bitfarms
פייר לוק קימפר ומתיו ואשון, מייסדי ביטפארמס, בחווה לכריית ביטקוין בקוויבק / צילום: Bitfarms

כחצי שנה בלבד לאחר שנכנסה לבורסה בתל אביב באמצעות מיזוג חלקי עם השלד הבורסאי "משאבי טבע" של רועי סבג, מדווחת הבוקר חברת כריית הביטקוין ביטפארמס  כי היא בוחנת אפשרות להימחק מהמסחר בתל אביב, ובמקום זאת להירשם למסחר בבורסת טורונטו שבקנדה.

"אנו שוקלים להירשם בשוקי ההון של קנדה כדי לחזק את הנראות של ביטפארמס, לשפר את הגישה שלנו להון ולייעל את מבנה ההוצאות של החברה," אמר היום ווס פולפורד, מנכ"ל ביטפארמס. "הניתוח שלנו מראה שקנדה היא אחד השווקים הציבוריים הפעילים ביותר בתעשייה המתעוררת שלנו וכי רשומות בה כמה חברות תשתית וכריית מטבעות דיגיטליים שגייסו הון משמעותי בשנה האחרונה".

מאז המיזוג עם בלוקצ'יין כריה (לשעבר "משאבי טבע") באפריל, צנחה מניית ביטפארמס ב-88% והיא נסחרת כיום בתל אביב לפי שווי שוק של כ-143 מיליון שקל. אף שביטפארמס רשומה כחברה בישראל ונסחרת בתל אביב, מבחינת פעילותה וצוות מנהליה ועובדיה מדובר בחברה קנדית לכל דבר, המעסיקה בקוויבק כ-100 עובדים בארבע חוות כרייה שהיא מפעילה. 

בעלי המניות העיקריים בביטפארמס הם שני אנשי עסקים ארגנטינאים - ניקולאס בונטה, יו"ר החברה, ואמיליאנו גרוצקי - המחזיקים ב-30% ו-28%, בהתאמה, בהון מניות החברה. בעל מניות גדול נוסף הוא סבג (22%), שבסוף 2017 שינה את שם החברה מ"משאבי טבע" ל"בלוקצ׳יין כריה" והמיר את פעילותה מהשקעות במכרות ברזל וזהב להשקעות בתחום המטבעות הדיגיטליים. באוגוסט האחרון שונה שם החברה ל"ביטפארמס", כשמן של החוות לכריית ביטקוין שהיא מפעילה בקוויבק שבקנדה.

ביטפארמס דיווחה היום כי "היא בוחנת אפשרות להחיל על פעילותה משטר דינים קנדי במטרה, בין היתר, לפעול בשוק ההון בקנדה, שהינו שוק מפותח ופעיל לחברות מסוגה של החברה". לצורך כך, על פי ההודעה, הוקמה באחרונה חברה פרטית קנדית בשם Bitfarms Ltd, שהגישה ביום שישי האחרון טיוטת תשקיף ראשונה לרשות ניירות ערך בפרובינציית אונטריו שבקנדה במטרה להפוך ל"תאגיד מדווח" באונטריו. זאת, לדברי החברה, בכפוף להשלמת מהלך של הסדר הנבחן על ידי החברה.

ביטפארמס מציינת כי במסגרת ההסדר הנבחן, יוקצו מניות רגילות וכתבי אופציה (לא סחירים) של החברה הפרטית הקנדית Bitfarms Ltd לבעלי המניות הקיימים בחברה ולמחזיקי כתבי אופציה שאינם רשומים של החברה, לפי העניין, תמורת העברת ניירות הערך שלהם בביטפארמס לחברה הפרטית, באופן שבו תהפוך ביטפארמס לחברה בת פרטית של החברה הקנדית. התשקיף הראשוני כולל דוחות כספיים היסטוריים של ביטפארמס והוא מוגש כמענה לדרישות הציות השוטפות של הבורסה לניירות ערך בטורונטו (TSX).

החברה מוסיפה כי היא "תשוב ותעדכן בעניין ההסדר הנבחן בהתאם לדרישות הדין" וכי "תנאי ההסדר הנבחן אינם סופיים ועשויים להיות בהם שינויים מהותיים והם כפופים לקבלת מלוא האישורים הדרושים, ובכלל זה אישורן של ועדת הביקורת, הדירקטוריון והאסיפה הכללית של החברה להסדר וכן לאישור ההסדר על ידי בית המשפט המחוזי לפי סעיף 350 לחוק החברות". 

בדיווח נוסף היום, פרסמה ביטפארמס תזכורת למחזיקי תקבולי הפקדה אמריקאים (American Depository Receipts - ADR) לגבי המועד האחרון, החל ב-26 בנובמבר, להמרת ה-ADR שלה למניות רגילות של ביטפארמס. כמו כן, פרסמה החברה עדכון תפעולי, שלפיו הוסיפה 50 לקוחות למאגר כריית הביטקוין שהשיקה באחרונה והחברה תתחיל להניב הכנסות ממנו ב-16 בנובמבר.