איך נראה פרויקט תמ"א 38 בבניין לשימור בתל-אביב

בניין של 44 דירות בתל-אביב שופץ, ונוספו לו 6 דירות דופלקס חדשות • לא הייתה אפשרות להוסיף מרפסות או ממ"ד לדירות הישנות

סיפור בעלי הדירות:

ז'אן פול רוסו, בעל דירה בבניין, מספר: "את העסקה יזם אחד מבעלי הדירות, משרד עורכי דין נטוביץ', והוא שקידם את העניין והביא לנו שלושה יזמים, ומתוכם בחרנו אחד. הבניין הזה היה פעם בית מלון, והוא בניין לשימור.

"יש שם 44 דירות על שלוש קומות, אז לא היה קל לאסוף חתימות מכולם. כל הבעייתיות הזו נובעת מחמדנות. 'תן לי יותר כסף ואני אסכים', זה לא קשור לנוחות. בסוף כינסנו את כל בעלי הדירות בכפר המכביה ועשינו טקס חתימה, אפילו עם כיבוד.

"בגלל שהעירייה תקעה את זה בנושא של שימור, אז כל הזמן ישבה לנו על המוח, האישורים לקחו איזה חמש שנים. והבנייה ברוטו בערך שנתיים. זה בניין ממש ממש ישן, תשתיות של בית מלון שונה מזו של בית מגורים רגיל, אינסטלציה, ולא לחרוג במילימטר ולשמור על החזות. אז היינו נעצרים כי היה מגיע פקח של העירייה שלא נסטה שלושה מילימטר שמאלה. שיהיו חיפויים כאלה ולא אחרים. מישהו רצה אדום - והעירייה לא הסכימה. הייתי מעדיף שיעשו פינוי-בינוי ויוסיפו חניה תת-קרקעית, אבל זה לא התאפשר".

התמורה ליזם:

היזם מקבל תוספת של קומה וחצי שבהן יבנה 6 דירות דופלקס חדשות.

התמורה לבעלי הדירות:

חיזוק, שיפוץ, התקנת מעלית, החלפת כל התשתיות, חיפוי חדש חזיתות. לא הייתה כל אפשרות להוסיף ממדים ו\או מרפסות שמש לדירות הקיימות.

לו"ז:

הפרויקט נמצא בשלבי גמר, צפי אכלוס פברואר 2019.

מיקום מדויק: רח' מנדלי מוכר ספרים 7, במרכז תל-אביב

המצב הקיים: בניין שנבנה בשנת 1930 ושימש כמלון, ובו 44 דירות בשטח ממוצע של 40 מ"ר. הבניין יושב על מרתף ענק של 300 מ"ר לערך. ללא חניות וללא מעלית.

היזם: קבוצת אדלר

קבלן הביצוע: א. אדלר נכסים בע"מ

אדריכל: משה ורשבסקי