שיא לעליבאבא ביום הרווקים הסיני: מכירות בהיקף של 30.8 מיליארד דולר

(עדכון) - בשעה 18:00 שעון ישראל ננעל יום הרווקים הסיני של 2018, חגיגת ההנחות הגדולה של אתרי הקניות בסין ובראשם האתרים שמפעילה עליבאבא • אילו מותגים הובילו את המכירות?

שיא המכירות של השנה שעברה / צילום: רויטרס, Aly Song
שיא המכירות של השנה שעברה / צילום: רויטרס, Aly Song

בשעה 18:00 שעון ישראל ננעל יום הרווקים הסיני של 2018, חגיגת ההנחות הגדולה של אתרי הקניות בסין (ובראשם האתרים שמפעילה הענקית עליבאבא). את היום הזה סיים מי שעומד בראש עליבאבא, ג'ק מא, עם חיוך גדול, היות ששוב הוא שובר שיאים לאור טרפת הקניות של הצרכנים בכל העולם. 

כך, ביום הרווקים הסיני של 2018, נרשמו מכירות בהיקף של 30,777 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים מאז 2009 (יום הרווקים הסיני הראשון). לשם השוואה - ביום הרווקים הסיני אשתקד נרשמו מכירות בהיקף 25.386 מיליארד דולר.

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על חודש הקניות

דקות ספורות אחרי שהחלה המכירה, שחררה עליבאבא נתון לפיו כבר נשבר שיא, שרמז על העתיד לבוא לאורך כל היום: אחרי דקות בלבד הסתערו הקונים ורכשו בהיקף של 1.44 מיליארד דולר (10 מיליארד יין). את השעה הראשונה ליום הרווקים הסיני 2018 סיכמה עליבאבא ב-10 מיליון דולר (69 מיליון יין), עלייה של 21% ביחס להיקף המכירות של השעה הראשונה ביום הרווקים הסיני אשתקד. בשעות הצהריים הגיעו המכירות ל-28 מיליארד דולר, לעומת היקף של 22.6 מיליארד דולר באותה השעה בשנה שעברה (גידול של 24%).

עליבאבא הצהירה כי היא שואפת להגיע להיקף של מיליארד הזמנות הודות ל-180 אלף המותגים שנטלו חלק בחגיגית ההנחות באתריה. לפי פרסומים, העלייה בהיקף הרכישות נובעת בין היתר מפעילות שמיקדה עליבאבא בדרום-מזרח סין באמצעות אתרים שונים שהיא מפעילה.

אמנם מדובר בחגיגת מכירות סינית, אבל את מכירות בהיקפים משמעותיים גרפו המותגים הזרים: בתחילה פורסם כי אפל ויצרנית שואבי האבק דייסון היו המותגים הבולטים עם פתיחת יום המכירות; וגם מותגים אחרים דוגמת יוניקלו, אדידס ו-MAC (שהוציאה מהדורת ליפסטיק ליום הרווקים) כיכבו, יחד עם מוצרים טיפוח ובריאות דוגמת פרוקטר אנד גמבל ו-GNC שרוכשים צרכנים סיניים רבים.

יום הרווקים הסיני הראשון נערך ב-2009 והציע לרווקים לפנק את עצמם (כקונטרה לחגי קניות זוגיים כמו ולנטיין דיי). הבחירה ביום ה-11.11 היא לאור "ארבעת הפסים" שמייצר התאריך הזה כסימבול לארבעה יחידים.