אקזיט לאמימון: נמכרה ב-55 מיליון דולר לחברת Vitec

יצרנית שבבי העברת הווידאו האלחוטי נמכרה לחברה הבריטית במעט יותר מסכום גיוסי ההון שלה עד כה • המשקיעים העיקריים בחברה הן הקרנות וולדן, אוורגרין וסידר, וכן חברת מוטורולה סולושנס

שבבים / צילום: שאטרסטוק
שבבים / צילום: שאטרסטוק

אקזיט לחברת אמימון הישראלית: החברה נמכרה ב-55 מיליון דולר לחברת Vitec הבריטית, מעט יותר מסכום גיוסי ההון שלה עד כה (53.6 מיליון דולר). המשקיעים העיקריים בחברה הן הקרנות וולדן, אוורגרין וסידר, וכן חברת מוטורולה סולושנס.

אמימון היא אחת מיצרניות שבבי העברת הווידאו האלחוטי הבולטות בעולם. מדובר בטכנולוגיית העברת וידאו אלחוטית באיכות גבוהה בזמן אמת, אשר נמצאת בשימוש של מרבית חברות הווידאו המקצועי, בעיקר להפקות סרטים מקצועיות בהוליווד. בשנים האחרונות היא גם פיתחה טכנולוגיה לתחום רחפני הצילום, ובין השאר פיתחה רחפן צילום מירוצים בשם FALCORE, בו מותקנת מצלמת וידאו באיכות גבוהה.

חברת ויטק היא ספקית שירותים לשוק השידורים והצילום, שנסחרת בבורסה בלונדון. מעבר לטכנולוגיה שנרכשה, מדובר ברכישת טאלנטים משמעותית עבורה, שכן הכוונה היא להותיר את מרכז הפיתוח של אמימון בהרכבו הנוכחי תחת ניהולה. מנכ"ל ויטק סטפן בירד אמר: "ויטק היא הבית הטבעי עבור אמימון ואני מאוד שמח לצרף את הצוות המוכשר שלהם לקבוצה שלנו. הם מביאים יכולות יחודייות בתחום התוכנה והחומרה שיוסיפו ערך אמיתי ללקוחות שלנו ולמחזיקי המניות. הרכישה הזו ]ותיחת הזדמניות משמחות עבור ויטק' לצמוח על ידי הרחבת הטכנולוגיה האלחוטית לשווקים חדשים, ופיתוח מוצרים חדשניים חדשים כדי לתת ללקוחות יותר גמישות בצילום ויצירת תכנים.

אמימון הוקמה בשנת 2004 על ידי נועם גרי וד"ר צבי רזניק המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה. מנכ"ל החברה הוא רם אופיר. החברה מעסיקה 60 עובדים. מטה החברה ממוקם בסן חוזה, קליפורניה, ומרכז הפיתוח שלה ברעננה, עם משרדים בטוקיו, טייפה ושנזן. 14 שנה לאחר הקמתה החברה אינה מצליחה להגיע לרווח תפעולי. על פי הדיווח לבורסה של ויטק, אמימון רשמה הפסד של 700 אלף דולר ב-2017 עם הכנסות של 18.6 מיליון דולר בלבד.

ב-2012 החברה נאלצה לפטר כ-30% מהעובדים לאחר ששינתה את המיקוד העסקי מפיתוח שבבים להעברה אלחוטית של שידורי וידיאו בתוך הבית, לתחום המקצועי.