פורסקאוט עקפה את התחזיות ורוכשת חברה ב-113 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית, שנסחרת בנאסד"ק, רכשה את חברת SecurityMatters • הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-85.6 מיליון דולר בעוד שבשוק ציפו להכנסות של 79.1 מיליון דולר

שנה לאחר שהונפקה בנאסד"ק, חברת אבטחת הסייבר הישראלית-אמריקאית פורסקאוט רוכשת חברה. פורסקאוט הודיעה אתמול (ה') על רכישת חברת SecurityMatters תמורת כ-113 מיליון דולר, ובמקביל פרסמה דוחות כספיים טובים בהם עקפה את תחזיות השוק. בתגובה זינקה מניית פורסקאוט  במסחר המאוחר בנאסד"ק ב-13.2%.

פורסקאוט היא ספקית פתרונות אבטחת סייבר לרשת בגישת agentless. החברה הנרכשת, SecurityMatters (אין קשר לחברה הישראלית בעלת השם הזהה, שנסחרת באוסטרליה) מספקת פתרונות אבטחת סייבר לרשתות תפעוליות ותשתיות קריטיות, באמצעות ניטור אוטומטי של סביבת העבודה שמאפשר זיהוי וטיפול מהיר ומונע פגיעה בהמשכיות העבודה. החברה הוקמה ב-2009 על ידי דמיאנו בולצוני, סנדרו אטאלה ואמנואלה זמבון, והיא פועלת מארה"ב ומהולנד.

לדברי מנכ"ל פורסקאוט, מייקל דה-סזארה, הרכישה מהווה התאמה טבעית לחברה ותעמיק את פעילותה בשוק, שבו כבר יש לה דריסת רגל וביקושי הלקוחות גבוהים. "רכישת SecurityMatters תאיץ את הצלחתנו ותרחיב את השוק שאליו אנו פונים", הוסיף דה-סזארה.

הרכישה התבצעה במזומן וכבר הושלמה. בסוף הרבעון השלישי, לפני הרכישה, היו לפורסקאוט בקופה 210 מיליון דולר.

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-23.5%

ברבעון השלישי, הכנסות החברה הסתכמו ב-85.6 מיליון דולר בעוד שבשוק ציפו ממנה להכנסות של 79.1 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון משקפות צמיחה של 23.5% מהרבעון המקביל. ההכנסות ממכירת מוצרים עלו ב-18.2% ל-51.1 מיליון דולר וההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים עלו ב-32.2% ל-34.5 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות צמחו ב-31.8% ל-213 מיליון דולר.

ההפסד הנקי החשבונאי ברבעון (לפי כללי GAAP) היה 8.3 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחילת השנה ההפסד גדל ב-23.3% ל-56.9 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, פורסקאוט רווחית עם רווח של 5.1 מיליון דולר ברבעון, שהם 10 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים להפסד נקי. בשלושת הרבעונים הראשונים החברה הציגה שורה תחתונה שלילית, עם הפסד נקי Non-GAAP של 17 מיליון דולר, ירידה מהפסד של 33.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

פורסקאוט הוקמה על ידי יחזקאל (חזי) ישורון, המכהן כיו"ר החברה, יחד עם עודד קומאי, מנהל הטכנולוגיה הראשי בחברה, דרור קומאי, הארכיטקט הראשי, וכן דורון שקמוני ונגה אלון.