נחתם הסכם הפרדת הנכסים במשפחת עופר: השליטה במליסרון תועבר לליאורה ודורון עופר

על רקע חוק הריכוזיות הייתה צריכה המשפחה לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לפיננסיות עד לסוף שנת 2019  •מניות השליטה במליסרון יועברו לבעלותם של ליאורה ודורון עופר, והשליטה בבנק מזרחי תעבור לאייל עופר

ליאורה עופר / צילום: שלומי יוסף
ליאורה עופר / צילום: שלומי יוסף

על רקע חוק הריכוזיות משנת 2013, היום (ד') דווח על הסכם הפרדה שהושג בין בני משפחת עופר להפרדת ההחזקות הריאליות מהפיננסיות, לצורך עמידה בחוק הריכוזיות. משפחת עופר (ליאורה, אחיה דורון ובן דודם אייל) מחזיקים בחברת הנדל"ן מליסרון ובמזרחי טפחות באמצעות החברות עופר השקעות, עופר החזקות וחברת לין.

בעקבות חוק הריכוזיות הייתה צריכה המשפחה לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לפיננסיות עד לסוף שנת 2019. חברת לין תרכוש את כל מניות גרעין השליטה במזרחי טפחות הנמצאות בעופר אחזקות וחלק מהמניות החופשיות בבנק שבחברת עופר השקעות.

במקביל לין תמכור את מניותיה בעופר השקעות לליאורה עופר. בסיום העסקה תהיה חברת לין מוחזקת ע"י אייל עופר, ותחזיק במניות הבנק, ואייל יהיה בעל היתר השליטה היחיד בבנק מקרב קבוצת עופר. במקביל חברת עופר השקעות תוחזק ע"י ליאורה עופר בלבד ותחזיק בשליטה בחברת מליסרון. כעת מתברר איזה צד בעסקה הצטרף אחיה של ליאורה - דורון עופר. מניות השליטה במליסרון יועברו לבעלותם של ליאורה ודורון עופר, והשליטה בבנק מזרחי תעבור לאייל עופר. בכך ליאורה עופר תחזיק בכ-61% מהון המניות של חברת מליסרון.

נזכיר כי לאחר שאביה יולי עופר נפטר ב-2013, בנק ישראל שינה את היתר השליטה בבנק, ונתן אותו לעיזבון של עופר ז"ל, וזאת עד אשר המשפחה תסדיר את ענייניה ותעמוד במגבלות חוק הריכוזיות, קרי הפרדה בין אחזקות פיננסיות וריאליות משמעותיות.

לאחר ההחלטה על המתווה, אמרה ליאורה עופר: "חוק הריכוזיות אילץ אותנו להיפרד מאחת ההשקעות הטובות והחשובות שלנו. החלטתי להמשיך ולהחזיק בעופר השקעות ובמליסרון משקפת את אמונתי המלאה בפוטנציאל הגידול שלהן. אני מודה לאייל עופר על שותפות פוריה לאורך שנים רבות".

אייל עופר, יו״ר OFER GLOBAL, אמר: ״אחרי שנים רבות ומוצלחות של שיתוף פעולה עם ליאורה ודורון, אני שמח להתחיל דרך חדשה, ולהתמקד בבנק מזרחי וביישום המרשים של תוכנית החומש האסטרטגית של הבנק, בהובלת המנכ״ל אלדד פרשר, ההנהלה המצוינת והעובדים המסורים".

אייל עופר / צילום: רורי לינדסי
 אייל עופר / צילום: רורי לינדסי