בעקבות השיח ברשתות החברתיות: הפרסומת של הודיס - הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: עם זאת, שיעור הזכירות לה נמוך בכ-50% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות • באתגר האהדה הפרסומת מצליחה הרבה פחות ומדורגת במקום התשיעי בטבלה

הודיס / צילום: איל יצהר
הודיס / צילום: איל יצהר

עד לפני כמה שנים נהוג היה לחשוב שכל פרסום הוא פרסום טוב כל עוד מאייתים נכון את השם שלך. אבל בשנים האחרונות מפרסמים רבים מעדיפים שלא ללכת בשביל הזה' מתוך הבנה שעל פרסום רע עלולים לשלם בתפיסת צרכנים בעייתית שעלולה להיות מתורגמת לאורך זמן גם בשורה התחתונה.

בהודיס חושבים כנראה אחרת' והשבוע הם העלו פרסומת פרובוקטיבית שעוררה שיח רב, אבל בעיקר שלילי. מדובר בפרסומת שבה נראית בר רפאלי פושטת מעליה חיג'אב' כדי להמחיש את הרעיון שחופש הוא דבר בסיסי. הדבר עורר שיח רב ברשתות החברתיות וזכה לביקורת קשה על יחס פוגעני כלפי נשים ומוסלמים.

לפי דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, נראה כי הפרסומת, באמצעות גפן טים (שלא חתם על הפרסום), עומדת כצפוי בראש טבלת הזכירות, בין היתר בזכות השיח שהתעורר בעקבותיה. עם זאת, שיעור הזכירות לה נמוך בכ-50% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 13.5%. לעומת זאת, בדירוג האהדה הפרסומת מצליחה הרבה פחות, והיא הגיעה למקום התשיעי בטבלה עם שיעור אהדה של 3.1% בלבד.

גם השבוע הפרסומת האהובה ביותר היא סלקום TV באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO. עם זאת, שיעור האהדה לה נמוך בכ-13% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות העומד על 30.2%.

הפרסומת של מותג הסלולר WE4G באמצעות זרמון גרופ היא הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, והושקעו בה כ-1.02 מיליון שקל. למרות זאת, היא לא הצליחה להתברג לא בדירוג האהדה וגם לא בדירוג הזכירות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 562, זאת לעומת 579 פרסומות בשבוע שעבר. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-24.1 מיליון שקל, לעומת 29.8 מיליון בשבוע שעבר. 

זכורות אהובות
 זכורות אהובות