נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר שהפד הותיר את הריבית ללא שינוי

נעילה מעורבת לאחר החלטת הריבית ואחרי העליות החדות אתמול • אחרי הדוחות: סייברארקזינקה, פריגו צנחה ונייס עלתה • קוואלקום צנחה בצל אכזבה מהצפי להמשך • במהלך היום השתררה דריכות בשוק לקראת הודעת הריבית של הפד, עיני המשקיעים נשואות לתוואי הריבית של הפד להמשך • הנפט קרוב לטריטוריה דובית

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר שהפדרל ריזרב החליט שלא לשנות את שיעור הריבית ולהותיר אותה על כנה. מדד הדאו ג'ונס  עלה קלות, הנאסד"ק  וה-S&P 500  ננעלו בירידות.

21:00

בהתאם לתחזיות, חברי הפדרל ריזרב החליטו להותיר את הריבית בארה"ב על כנה, וכעת המשקיעים נושאים עיניהם להודעה על תוואי הריבית להמשך שאמור גם הוא להיחשף הערב.

המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס  רושם עליות קלות, ומדדי הנאסד"ק  וה-S&P 500  רושמים ירידות.

מחירי הנפט  והזהב  בירידות.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת לקראת הודעת הפד הערב כאשר המשקיעים יתרכזו בתוואי הריבית להמשך שצפוי לספק הפד, וזאת על רקע הנתונים החזקים שממשיכים לזרום מכיוון הכלכלה האמריקאית. מניית קוואלקום צונחת ב-7% לאחר שהחברה סיפקה צפי מאכזב להמשך.

19:15

המדדים בבורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס הגרמני איבד 0.45%, הקאק הצרפתי השיל 0.1% והפוטסי טיפס ב-0.3%.

בשעה זו המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות לקראת הודעת הריבית של הפד, שלאחריה המשקיעים יחפשו רמזים בנוגע לתוואי העלאות הריבית להמשך. לפי החוזים העתידיים על הריבית, הסיכויים להעלאת ריבית נוספת של 0.25% במהלך חודש דצמבר עומדים על 80%. מדד הנאסד"ק מאבד 0.2% ומנגד הדאו ג'ונס עולה 0.35%.

מניית קוואלקום  צונחת ב-7% לאחר שהחברה סיפקה צפי מאכזב להמשך. החברה סיפקה צפי לרבעון הראשון של 2019 שעלה על התחזיות של השוק, אך בעיקר נוכח הכנסה חד פעמית של 45 סנט למניה. להערכתה המכירות ינועו בטווח של 4.5-5.3 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזיות השוק להכנסות של 5.56 מיליארד דולר. היצרנית הגדולה בעולם של שבבים למכשירי הסמארטפון נאלצת לספוג את אבדן הלקוח העיקרי - אפל, שהודיעה השבוע כי תחדל לפרסם את נתוני המכירות של האייפונים פרי תוצרתה.

18:30

מחיר הנפט יורד ב-0.7% ובכך נושק לטריטוריה דובית, כלומר ירידה של 20% מהשיא האחרון, על רקע עליית מלאי הנפט בארה"ב - מה שתורם לעליית היצע הנפט העולמי. לפי נתוני ה-EIA, מלאי הנפט השבועי בארה"ב עלה זה השבוע השביעי ברציפות ל-432 מיליון חביות - העלייה החדה מאז חודש יוני האחרון.

16:40

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בירידות: דאו ג'ונס , S&P 500  ונאסד"ק  יורדים. 

מחיר הנפט  יורד וכעת מחיר חבית עומד על 61.15 דולר. 

מניית פריגו  הישראלית צונחת ביותר מ-10% לאחר הנמכת תחזיות לשנה כולה; נייס  קופצת 3.5% לאחר הדוחות והעלאת תחזיות; סייברארק  מזנקת 10% לאחר העלאת תחזיות במעמד פרסום הדוחות אתמול לאחר המסחר. 

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל ביציבות, ברקע לעליות שנרשמו אתמול בניו יורק לאחר בחירות האמצע בוול סטריט. מדד הדאקס משיל 0.2%, הפוטסי עולה 0.2% והקאק משיל 0.1%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.7%, וזאת לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול לאחר בחירות האמצע. 

11:20

המסחר באסיה ננעל במגמה חיובית, למעל שנחאי  שירד. כך, ניקיי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  ננעלו בעליות שערים. המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות: דאקס , קאק , פוטסי  הלונדוני ופוטסי  האיטלקי נסחרים בעליות שערים. גם סטוקס 600  ויורונקסט  עולים. 

מניית Sodexo  עולה בעקבות פרסום דוחות טובים. גם מניית Hikma  מזנקת בשל דוחות טובים. Prosiebensat  יורדת במסחר בשל ירידה חדה ברווח ברבעון השלישי. 

10:30

בשעה זו החל המסחר בבורסות אירופה במגמה חיובית. המדדים הכלל אירופיים, סטוקס 600  ויורונקסט , מוסיפים לערכם. גם המדדים דאקס , קאק , פוטסי  הלונדוני ופוטסי  האיטלקי נסחרים בעליות שערים. 

הבורסות באסיה ממשיכות גם הן את המגמה החיובית לקראת נעילתן הקרובה, להוציא מדד שנחאי  שעבר לירידות שערים קלות.  

08:30

 

המסחר בבורסות אסיה ממשיך להתנהל במגמה חיובית הבוקר. המדדים העיקריים, ניקיי , הנג סנג  ושנחאי  עולים כולם. גם הקוספי  בקוריאה ו-ASX  באוסטרליה עולים.

השווקים נראים מעודדים לאחר תוצאות בחירות האמצע בארה"ב והנעילה הירוקה בוול סטריט אמש.

מניית טושיבה  מזנקת ביפן לאחר שהחברה הודיעה על מכירת שני נכסים גדולים בארה"ב ואנגליה ועל קיצוץ של כ-2000 עובדים.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') בעליות, זאת לאחר הזינוק במדדי בורסות וול סטריט אמש. הניקיי היפני  מזנק ב-2%, ההנג סנג  קופץ ונושק ל-1%, ומדד שנחאי  גם הוא עולה.

בחירות האמצע בארה"ב לשני בתי הקונגרס לא הביאו עמן הפתעות גדולות. המפלגה הדמוקרטית זכתה לרוב בבית הנבחרים, בעוד שבסנאט הצליחו הרפובליקאים לשמור על הרוב שברשותם.

בנאום שנשא לאחר שהתפרסמו התוצאות הדגיש טראמפ שהוא אינו מחפש עימותים עם הדמוקרטים. "נוכל לפעול יחדיו בנושאים רבים... הייתי רוצה לראות שיתוף פעולה בין שתי המפלגות. הייתי רוצה לראת אחדות. אולי לא בכל נושא, אך אני חושב שיש סיכוי טוב מאוד שנוכל לעשות זאת". שר-המשפטים, ג'ף סשנס, התפטר בעקבות דרישה מפורשת של דונלד טראמפ.

נאומו של הנשיא טראמפ והתפטרותו של שר המשפטים ג'ף סשנס השפיעו לחיוב על המשקיעים, והמדדים העיקריים זינקו מעלה. נאסד"ק טיפס ב-2.64%, S&P 500 עלה ב-2.12% ודאו ג'ונס עלה ב-2.13%.