פיני-פיננסי: בנק ההשקעות Evli השיק את פעילותו בישראל

אתמול (ג') התכנסו בבניין שגרירות פינלנד בתל אביב, אורחי ואורחות בנק ההשקעות הפיני Evli, לרגל השקת פעילותו בישראל • וגם: כיל ערכה את טקס גזירת סרט במפעל הדשנים של החברה במפרץ חיפה

חגיגה סקנדינבית: אתמול (ג') התכנסו בבניין שגרירות פינלנד בתל אביב, אורחי ואורחות בנק ההשקעות הפיני Evli, לרגל השקת פעילותו בישראל. 

את ההשקה ליוותה חגיגיות נוספת, היות שפינלנד היא המדינה הסקנדינבית היחידה השייכות לגוש האירו, כאשר בנק Evli הוא הבנק הפיני הראשון  בישראל. Evli מציע ללקוחותיו המוסדיים בישראל מוצרי השקעה אירופאיים. לבנק פעילות בתחום קרנות הנאמנות הנזילות, קרנות פרטיות, ייעוץ לגופים אירופאים ועוד. בנוסף לבנק מוצרים המתמחים בשווקי ההון הסקנדינביים.

באירוע ההשקה הוצגה פעילות הבנק ע"י נציגיו שהגיעו מפינלנד לרגל ההשקה, וניתנו הרצאות מקצועיות על תחום החוב כיום באירופה ועל שווקי ההון הסקנדינביים.

נהנו מאווירה פינית ופיננסית: אנו סרלה, שגרירת פינלנד בישראל; פטר ון בונדסטרוף, סמנכ"ל השיווק של בנק Evli; יאיר סרוסי, יו"ר אנלייט ולשעבר יו"ר בנק הפועלים (שסיפר לשגרירה כי בשנת 1978 עבד באבטחה בשגרירות ישראל בהלסינקי); אתי לנגרמן, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט למשכנתאות; איריס אבנר, דירקטורית בדיסקונט; רו"ח עמי בן עיון, מומחה במיזוגים ורכישות; ארז גולדשמיט, לשעבר מנכ"ל פועלים אי.בי.אי; נדב זיו, סמנכ"ל באוריון חיתום; כמו גם נציגי הראל ביטוח, הפניקס ביטוח, אלטשולר שחם והלמן אלדובי.

הכי טבעי: יוחנן לוקר מתחבר לגז וגוזר את הסרט

לאחר שהשלימה את חיבור מפעליה בישראל למערכת הגז הטבעי, ערכה השבוע כיל את טקס גזירת סרט במפעל הדשנים של החברה במפרץ חיפה. המפעל חובר לרשת החלוקה שמקימה חברת "מרימון גז טבעי צפון בע"מ" והחל לצרוך גז טבעי, זאת במסגרת החלטת הממשלה להפחתת השימוש בדלקים מזהמים ותוכנית היעדים של משק האנרגיה לשנת 2030. 

מרימון משלימה בימים אלה גם את הקמת הקו המוביל לכיוון חוף שמן ולאחר קבלת האישורים המתאימים תוכל להזרים גז טבעי גם למפעלים באזור.

הגיעו לחגוג: שר האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ; יוחנן לוקר, יו"ר כיל; אודי אדירי, מנכ"ל משרד האנרגיה; אריה זאוברמן, מנכ"ל מרימון; כרמל יוגב, דירקטור בחברה; חנן דור, מנכ"ל דשנים; ואחרים.

יובל שטייניץ ויוחנן לוקר/ צילום: אנצ'ו גוש
 יובל שטייניץ ויוחנן לוקר/ צילום: אנצ'ו גוש

לא מחרימים את המחרימים: מה חיפשו האוונגליסטים בארץ?

השבוע הגיעה לישראל משלחת ובה אנשי עסקים ומנהלי קרנות השקעות אוונגליסטים, שהגיעו על מנת לחפש קשרים עסקיים והשקעות בישראל. הסיבה: כנס אותו יזמו עוה"ד כלב מאיירס וניר קמחי, מי שעומדים בראש ארגון ARISE, שמטרתו לפעול נגד תנועת ה-BDS ברחבי העולם. בין היתר דובר בכנס שנערך במלון דן פנורמה תל אביב, על כך שקיימים מעל ל-250 ארגונים הקשורים לתנועת ה-BDS ותקציביהם מוערכים במעל 100 מיליון דולר בשנה.

המשקיעים פגשו יזמים ישראלים שהציגו בפניהם הזדמנויות השקעה. מאיירס הסביר בפתיחת הכנס כי  "החלטנו לא להילחם ב-BDS בכלים שלהם. אי אפשר להחרים את המחרימים. ננצח את המאבק על ידי עידוד השקעות ויצירת קשרים עסקיים חדשים לישראל".

יאן שטורסון, הראש לשכות המסחר הבינלאומית, אמר כי "ישראל היא מודל למצויינות בעולם. לא סתם הגענו לכאן. מי שרוצה להיות אוונגליסט טוב, ומשקיע טוב - חייב להגיע לישראל לפחות פעם בשנה". עוד נכחו: השר לבטחון פנים ולעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן; דני קטריבס, ראש אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים, ומנהל קשרי החוץ של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים; עו"ד יהודה רוה, בעלי משרד עו"ד יהודה רווה, ויו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה; מריאן כהן, יו"ר ארגון הגג של לשכות המסחר הדו-לאומיות בישראל; יורגן בוהלר, נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בישראל ואחרים.

ניר קמחי, יאן סטורסון ויהודה רוה/ צילום: יוסי זמיר
 ניר קמחי, יאן סטורסון ויהודה רוה/ צילום: יוסי זמיר

חובות יש לשלם: מי ערכו פרידה לחוק מנדטורי?

השבוע ערך המרכז לדיני בנקאות ורגולציה פיננסית באקדמית נתניה כנס בשיתוף משרד עו"ד ליפא מאיר ושות', שעסק (גם הוא) בחוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי. 

פרופ' רות פלטו שנער, ראש המרכז, טענה כי "לא ייאמן שאנחנו באמצע המאה ה-21 ונושא פשיטות הרגל והפירוקים מוסדר עדיין בחקיקה מנדטורית. לכן אני מברכת על החוק החדש שיתאים למציאות הכלכלית שלנו.

"עם זאת", היא אמרה, "החוק הרחיק לכת בהגנה על החייבים ומאפשר להם בקלות יחסית להתחיל הליכי חדלות פירעון ולקבל הפטר מחובות. אני מקווה מאוד שהממונה על חדלות פירעון בבתי המשפט יזכרו שבסופו של דבר הכלל הבסיסי הוא שחובות יש לשלם, ולכן יש להיזהר במתן ההקלות לחייבים השונים".

עו"ד ד"ר ליפא מאיר, מייסד ויו"ר משרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות' התייחס לנושא החובה על דירקטורים למנוע חדלות פירעון ואמר "במאבק על ההגדרה של חדלות פירעון, בין הנוסחה הפשוטה של משרד המשפטים לבין הנוסחה המורכבת של השופטים, ניצחה גישת השופטים, ומי שעלול להפסיד כתוצאה מכך, הם כל הדירקטורים בארץ, שאין להם כלי אמיתי לבחון האם החברה נמצאת במצב של חדלות פירעון אם לאו, אבל כל האחריות מוטלת עליהם".

עוד השתתפו ותהו: סיגל יעקבי, האפוטרופסית הראשית במשרד המשפטים; עו"ד מיכל אלבז; פרופ' משה גלברד, דיקן ביה"ס למשפטים באקדמית נתניה; עוזי מאיר, רשם ההוצאה לפועל במחוז תל אביב; עו"ד תומר מוסקוביץ, מנהל רשות האכיפה והגבייה; עו"ד ד"ר מוריה הופטמן דורון, מנהלת אגף הייעוץ המשפטי המרכזי בבנק הפועלים; פרופ' דוד האן מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן ואחרים.

ליפא מאיר, דוד האן, סיגל יעקבי ורות פלטו שנער/ צילום: אנדריי קרוצ'ינין
 ליפא מאיר, דוד האן, סיגל יעקבי ורות פלטו שנער/ צילום: אנדריי קרוצ'ינין

מה אנשים רוצים? לא לבזבז זמן וליהנות מאיכות חיים 

מה מצפה לאזורי התעסוקה? על שאלה זו ניסו לענות אתמול (ג') משתתפי כנס יועצי הנדל"ן אותו ערכה קבוצת מבנה, במגדלי אקרשטיין בהרצליה.

דודו זבידה, מנכ"ל הקבוצה, קיבל את פני המשתתפות והמשתתפים, בהם: צביקה וגיורא אקרשטיין, בעלי אקרשטיין תעשיות; לילי קידר, מנהלת אגף קידום תעסוקה ותעשייה בעיריית אשקלון; אור שחף,  מנכ"ל החברה הכלכלית חיפה; יעל פרי סמנכ"לית שיווק קבוצת מבנה; איתי הוז, סמנכ"ל רגולציה בבית וגג וחבר ועדת ערר, ואחרים. 

דניאלה פז ארז, מנכ"לית פז הנדסה, שהשתתפה בפאנל, הסבירה לנוכחים כי "אנשים רוצים איכות חיים. הם לא רוצים לבזבז זמן בדרכים, ולכן ישנה עלייה במועסקים מתוך הישוב. עובדים גם רוצים חוויה במהלך יום עבודה - זה למעשה עירוב שימושים. לדוגמה - מתחם שרונה, שבזכותו מגדל עזריאלי החדש זכה להשכיר ב-120 שקל למ"ר, לעומת 100 שקל למ"ר במגדלים אחרים בסביבה. זה רק בזכות עירוב שימושים נכון". את התוכנית האמנותית סיפק אריה מלניאק שהסביר "כיצד הופכים לקוחות לאוהדים". 

גילוי מלא: אלונה בר און, יו"ר דירקטוריון "גלובס", היא יו"ר ומבעלי חברת בית וגג

צביקה אקרשטיין, אריה מליניאק וגיורא אקרשטיין / צילום: תמיר דוידוב
 צביקה אקרשטיין, אריה מליניאק וגיורא אקרשטיין / צילום: תמיר דוידוב

"בועת הבלוקצ'יין לא מתפוצצת. היא מתכווצת"

אתמול הפגישו פירמת עוה"ד DLA Piper ומשרד יגאל ארנון ושות' את מועדון הבלוקצ'יין שלהם, במתחם Rise TLV. הכותרת של המפגש (הראשון בסדרה) הייתה: "הבלוקצ'יין כמנוע שינוי כלכלות העולם".

עוה"ד מרטין ברטלם, שותף ב-DLA Piper בריטניה ומומחה לפינטק, אמר כי "ישראל ובריטניה ידועות בעולם בזכות החדשנות הטכנולוגית שמתפתחת בהן ועל כן מתבקש שישחקו תפקיד מרכזי בפיתוח טכנולוגיות לחשבונאות מבוזרת... חשוב לזכור שנכון להיום רק מספר מועט של חברות בתחום נחלו הצלחה, ושבסך הכל השוק הישראלי דומה לכל שוק הבלוקצ'יין הגלובלי".

עו"ד אדריאן דניאלס, שותף ביגאל ארנון ושות' וציין כי "רבים חווים אכזבה מהתחום מאחר שדברים לא קורים מהר כפי שאנשים ציפו. האם המשמעות היא שבועת הבלוקצ'יין מתפוצצת? הבועה לא מתפוצצת אבל היא כן מראה סימנים של התכווצות", הוא אמר.

עוד השתתפו: עוה"ד ג'רמי לוסטמן ונעמי מרילס מ-DLA PIPER; סיימון וינטרוב, שותף ביגאל ארנון ושות'; אגדה נמרי, מנכ"לית iCapital; עוה"ד ג'ניפר שיר, בעלי Schear immigration; נגה לקריץ, חברת צוות בלוקצ'יין ופינטק ב-EY; ואחרים.

אדריאן דניאלס ומרטין ברטלם/ צילום: ישראל הדרי
 אדריאן דניאלס ומרטין ברטלם/ צילום: ישראל הדרי