נאוויטס יורדת לאחר הדיווח על קידוח יבש במפרץ מקסיקו

מפעילת הקידוח EnVen Energy הודיעה לנאוויטס על קידוח יבש • עלות הקידוח לנאוויטס, לאחר קיזוז התקבולים ממכירת מחצית ההחזקה למפעילת הקידוח, נאמד בכ-1 מיליון דולר בלבד

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

חבת נאוויטס  של גדעון תדמור דיווחה היום (ד') על קידוח יבש במפרץ מקסיקו. מהודעת החברה למשקיעים נמסר כי מפעילת הקידוח EnVen Energy הודיעה לנאוויטס כי הקידוח הגיע לעומקו הסופי (12,200 רגל, שהם 3,718 מטר), וכי מניתוח ממצאי הקידוח עולה כי בשכבת המטרה נמצאו חולות רטובים במים, ולכן נקבע כי הקידוח הינו קידוח יבש.

בשל כך, הקידוח ייאטם ויינטש. ערכן של יחידות ההשתתות של נאוויטס יורד בבורסה בתל-אביב.

עם זאת, נזכיר כי ביוני האחרון מכרה נאוויטס 50% מהנכס למפעילת הקידוח, כך שעלות הקידוח לאחר קיזוז התקבולים מהמכירה נאמד בכ-1 מיליון דולר בלבד.

החברה דיווחה כי סך הוצאות הקידוח יסתכמו בפועל, כולל עלויות האיטום והנטישה, תסתכם בכ-6.8 מיליון דולר בסך-הכול, וחלקה של השותפות (לפני קיזוז התקבולים) הינו 3.4 מיליון דולר.

נאוויטס תמשיך להתמקד בפיתוח פרויקט בקסקין, לקראת הפקת הנפט הצפויה ביולי 2019, בהיערכות לפיתוח תגלית שיננדואה ובאיתור פרויקטים נוספים. נזכיר כי בתגלית בקסקין, בה נאוויטס מחזיקה בכ-7.5% מהזכויות, יש כ-515 מיליון חביות נפט. בעקבות השלמת קידוחי הפיתוח, שכללו ביצוע של מבחני הזרמה, בהם הופק בהצלחה נפט מכל השכבות שהושלמו להפקה בפרויקט, יוכלו השותפות בפרויקט להמשיך להתקדם לקראת תחילת הפקה, הצפויה באמצע 2019.

נאוויטס בעלת זכויות ב-12 פרויקטים, הכוללים 20 זיכיונות לקידוח ולחיפוש נפט וגז טבעי בארה"ב, במימיו של מפרץ מקסיקו, דרומית לחופי מדינות טקסס ולואיזיאנה, וכן בתוך היבשה במדינת לואיזיאנה.