הבחירות בארה"ב הורידו את הדולר ב-0.6%: "הכלכלה תהיה פחות חזקה"

על רקע בחירות האמצע בארה"ב והתחזקות הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי, הדולר אינדקס (DXY) נחלש מול סל המטבעות • השקל מתחזק אל מול הדולר ונחלש מול האירו • מיטב דש: "יכול להיות שהדולר נחלש כי המשקיעים התאכזבו מהתוצאות, במובן שהרפובליקנים נחלשו יותר ממה שהם חשבו" • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

שטר של 100 דולר / צלם: רויטרס
שטר של 100 דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') על רקע בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, כשמפלגתו של הנשיא דונלד טראמפ, המפלגה הרפובליקנית, הצליחה לשמור על רוב בסנאט, אבל איבדה את השליטה בקונגרס, בהתאם לתחזיות הפוליטיות ולסקרים המקדימים.

בתוך כך, הדולר אינדקס (DXY) נחלש היום מול סל המטבעות ב-0.6%. נכון לשעה זו, האירו  מטפס ב-0.5% מול הדולר ונסחר מעל 1.148 דולרים; מול השקל, הדולר  איבד 0.6% ושערו היציג נקבע על 3.668 שקלים; האירו  טיפס ב-0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.217 שקלים; הליש"ט עלה 0.4% ושערו היציג נקבע על 4.83 שקלים.

בתוך כך, הליש"ט  הבריטי עולה ב-0.5% מול הדולר על רקע דיווחי רשת BBC, שלפיהם הסכם הברקזיט יהיה מוכן כבר לקראת סוף החודש הקרוב.

הין היפני ירד ב-0.34% מול הדולר ונסחר סביב 113.03 ין לדולר; הפרנק השוויצרי צנח ב-0.7% מול הדולר ונסחר ברמת 0.9955 פרנק לדולר.

"המשקיעים מודאגים"

"באופן כללי, סביר יותר כי הכלכלה האמריקאית תהיה פחות חזקה מאשר במצב שבו הרפובליקנים היו זוכים ברוב בשני בתי הנבחרים", אומר ל"גלובס" אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש. "יכול להיות שהדולר נחלש כי המשקיעים התאכזבו מהתוצאות, במובן שהרפובליקנים נחלשו יותר ממה שהם חשבו. כלכלה יותר חלשה משמעותה דולר קצת יותר חלש. עם זאת, צריך לקחת את הדברים בפרופורציות. הרי זה לא שהדולר נחלש ב-3%, אלא בחצי אחוז בלבד, ואני לא רואה תופעה מתמשכת שהדולר מבטא כרגע".

"נראה כי המשקיעים ברחבי העולם מודאגים מכך שהמדיניות הכלכלית בארה"ב לא תקבל דרבון בזמן הקרוב בעקבות השינוי בבתי הנבחרים בארה"ב", אמר פיוטר מאטיס, אסטרטג בראבובנק בלונדון. "המדיניות של ממשל טראמפ, כך חוששים פרשנים פוליטיים, תהיה נתונה לביקורת רבה יותר - מה שהופך את עתידה הכלכלי של ארה"ב לפחות ברור. יש הנחה גוברת כי פחת המקום לעוד דרבון לדולר של הממשל הנוכחי לאחר בחירות האמצע, ואם אכן יהיה דרבון נוסף, הוא יהיה מוגבל מאוד. כרגע זה מה שמושך את הדולר למטה".