95% מהשטחים בפרויקט תוצרת הארץ של אמות וגב ים הושכרו

כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה הבוקר חברת הנדל"ן המניב אמות • במגדל ToHa, הנמצא בפינת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום בת"א, צפוי להתחיל להתאכלס בתחילת 2019

כ-95% מהשטחים בפרויקט תוצרת הארץ (ToHa) בתל-אביב (כ-53 אלף מ"ר) הושכרו. כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה הבוקר (ד') חברת הנדל"ן המניב אמות, הנמצאת בשליטת אלוני חץ.

במגדל ToHa, הנמצא בפינת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום, מחזיקה אמות בשותפות שווה עם גב ים. הוא נמצא כיום בשלבי הקמה סופיים והוא צפוי להתחיל להתאכלס בתחילת 2019. החברה צופה כי ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) מהמגדל בתפוסה מלאה תעמוד על 94-100 מיליון שקל (חלקה של אמות 47-50 מיליון שקל).

לגבי שלב ב' בפרויקט תוצרת הארץ (ToHa2) מציינים באמות כי לפני כ-3 חודשים, באוגוסט השנה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל-אביב, להפקדה, תב"ע מקומית להקמת מגדל משרדים נוסף בסמוך למגדל הראשון, בשטח של 140 אלף מ"ר (מגדל בגובה של כ-70 קומות, בשטח יותר מכפול לעומת המגדל הראשון). באמות מעריכים כי היקף ההשקעה להקמת המגדל השני (כולל תשלומים עבור מרכיב הקרקע) יעמוד על כ-2 מיליארד שקל (חלק החברה יסתכם בכמיליארד שקל).

ההכנסה התפעולית הנקייה של (NOI) של אמות עמדה ברבעון השלישי השנה על כ-170 מיליון שקל, שיפור של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואילו התזרים הנקי מפעילות (FFO) גדל ב-9% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-120 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של 46% ברווח הנקי ברבעון לרמה של כ-92 מיליון שקל.

תוצאות אמות ברבעון השלישי
 תוצאות אמות ברבעון השלישי

שיעור התפוסה בנכסי החברה עמד בסוף ספטמבר ברמה של 97.1%.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אמות, אותה מוביל המנכ" לאבי מוסלר, עם עלייה של 7.3% ב-NOI לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-508 מיליון שקל, וצמיחה של 13% ב-FFO שהגיע לרמה של 359 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה שיפור של 33% ברווח הנקי בתקופה זו לרמה של כ-340 מיליון שקל.

בהתאם למדיניותה, החברה תחלק בתחילת דצמבר דיבידנד בהיקף של 80 מיליון שקל (23 אגורות למניה).

מניית אמות  הגיבה לדוחות בעלייה של 1.6%. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-6.5 מיליארד שקל לאחר עלייה של 80% במניה בשלוש שנים.

אבי מוסלר ציין עם פרסום הדוחות כי "ברבעון האחרון המשכנו להעמיק את אחיזתנו בתחום המרכזים הלוגיסטיים, אשר צמיחתו עומדת בקנה אחד עם כניסתן של יותר ויותר חברות קמעונאיות לפעילות בישראל והתחזקות עולם הקניות ברשת. החברה רואה בתחום זה מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות ותמשיך לפעול לאיתור הזדמנויות עסקיות רלוונטיות".

אמות מחזיקה 102 נכסים מניבים בישראל (53% שטחי משרדים, 22% מסחר ו-17% לוגיסטיקה) בשטח כולל של 1.3 מיליון מ"ר ומספר חטיבות קרקע המיועדות לפיתוח מתוכן שלושה פרויקטים בשלבי בנייה (תוצרת הארץ בת"א, בחולון ובמודיעין). בין הנכסים הבולטים של החברה: מגדל אמות אטריום בר"ג, מגדל אמות (בית IBM לשעבר), בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו, בית פלאפון ופורטפוליו של כ-36 סופרמרקטים ברחבי הארץ.

ווליו בייס חוזר על המלצת "קנייה" 

בעקבות פרסום הדוחות חזר האנליסט שי ליפמן מבית ההשקעות ווליו בייס על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 23.9 שקל למניה, גבוה ב-27% ממחירה בבורסה.

"הצמיחה של החברה נראית מבטיחה, הן בשל רכישות של נכסים אך בעיקר בשל הייזום העצמי: הפרויקטים אותם מבצעת החברה כיום. להערכתנו החזקה בחברה המנוהלת היטב מציגה פיזור נכסי הן גיאוגרפי והן סקטוריאלי, שטה על מסלול צמיחה מבטיח, נמצאת במינוף יעיל של כ-47% ונהנית מהגב החזק של קבוצת אלוני חץ, מהווה עוגן יציב וצריכה לייצג בכבוד את תחום הנדל"ן המניב בישראל בתיקי ההשקעות", אמר ליפמן.