טראמפ הקפיץ את וול סטריט: מדד נאסד"ק זינק 2.64%

בבחירות אמצע הקדנציה זכתה המפלגה הדמוקרטית לרוב בבית הנבחרים, בעוד שבסנאט הצליחו הרפובליקאים לשמור על כוחם • טראמפ טופח לעצמו על השכם במסיבת עיתונאים ראשונה לאחר הבחירות אמצע • המדדים באירופה ננעלו בעליות: הפוטסי הבריטי עלה 1.1%, הקאק עלה 1.2% והדאקס טיפס ב-0.9%

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בשעה זו ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. נאומו של הנשיא טראמפ והתפטרותו של שר המשפטים ג'ף סשנס השפיעו לחיוב על המשקיעים, והמדדים העיקריים זינקו מעלה. נאסד"ק טיפס ב-2.64%, S&P 500 עלה ב-2.12% ודאו ג'ונס עלה ב-2.13%. 

מנייתה של מלאנוקס זינקה במהלך המסחר בוול סטריט על רקע הדיווח ב"CNBC" לפיו חברת Xilinx שכרה את בנק ההשקעות ברקליס, על מנת להגיש הצעה לרכישת החברה הישראלית מיוקנעם. לפי הדיווח המגעים למכירה מתנהלים לפי שווי של יותר מ-100 דולר למניה, מה שמשקף שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר.

20:00

מתחזקות העליות בוול סטריט כשברקע נשיא ארה"ב טראמפ נואם לראשונה לאחר בחירות האמצע שחיזקו את הרפובליקאים בסנאט. מדד הנאסד"ק מזנק 2.2%, הדאו ג'ונס עולה 1.4%, ומדד הפחד נופל ב-15%. 

טאמפ נואם כעת במסיבת עיתונאים ומונה את ההישגים של חצי הקדנציה, כמו הסנקציות על אירן, המשא ומתן עם סין להורדת מכסים, הפגישה עם קים ג'ון און, שליט צפון קוריאה, והביע גמישות בעניין מס חברות. 

"הפגישה עם קים ג'ון און תתקיים מתישהו בשנה הבאה", אמר טראמפ. לגבי הסנקציות על אירן, אמר כי יש לו זמן. הוא לא ממהר. טראמפ צוטט את נתניהו שהעיד עליו כנשיא הטוב ביותר לירושלים. "העברת השגרירות לירושלים לא קרתה בתקופה של נשיאים קודמים. אף אחד לא עשה יותר עבור ישראל יותר מטראמפ".

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם בוול סטריט אחרי בחירות האמצע. מדד הפוטסי הבריטי עלה 1.1%, הקאק עלה 1.2% והדאקס טיפס ב-0.9%.

בוול סטריט המדדים נסחרים בעליות חדות, כאשר מדד הנאסד"ק עולה 1.8%, ומדד הפחד נופל ב-13%, מה שמשקף את החלשות החששות של המשקיעים לאחר הירידות החדות שנרשמו באוקטובר.

עיני השוק מופנות כעת להודעת הריבית של הפד ביום חמישי הקרוב, כאשר עיני המשקיעים יופנו לתוואי הריבית של הפד בהמשך השנה.

17:45

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בעליות חדות שהולכות ומתגברות. מדד הנאסד"ק קופץ 1.85%, ומדד הפחד (VIX) צולל ב-14%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט עולים בכ-1% לאחר בחירות האמצע, כאשר מדד הנאסד"ק עולה 1%, הדאו ג'ונס מטפס 0.8% ומדד S&P 500 עולה ב-1%.

מניותיהן של יצרניות הנשק האמריקאיות American Outdoor Brands Corp, Sturm, Ruger & Co, Vista Outdoors - קופצות בחדות, על רקע תוצאות הבחירות אמצע בארה"ב, כאשר גובר הסיכוי לשמירת הסטטוס קוו בכל הנוגע לענף כלי הנשק.

בין הישראליות הנסחרות בוול סטריט, מניית חברת הטכנולוגיה רדקום עולה ביותר מ-3% בנאסד"ק. רדקום  פרסמה היום דוחות כספיים לרבעון השלישי, שמשקפים את ההאטה בשוק אליו היא פונה, אבל מפתיעה עם הצגת רווח נקי רבעוני, בזמן שהאנליסטים ציפו ממנה דווקא לרשום הפסד נקי. 

מנגד, מניית אבן קיסר צונחת ביותר מ-10%. יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר   סיפקה היום תוצאות מעורבות בדוחות הרבעון השלישי, ואכזבה שוב את המשקיעים עם הורדת תחזית הכנסות שנתית. המשמעות של הורדה זו היא ששנת 2018 תהיה שנת ירידה בהכנסות החברה, ולא שנת צמיחה כפי שהעריכה קודם לכן.

במניית רדוור  הישראלית נרשמת ירידה, אף שהחברה סיכמה היום רבעון חיובי נוסף, כשעקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח הנקי בדוחות הרבעון השלישי.

16:00

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות, על רקע בחירות האמצע בארה"ב לשני בתי הקונגרס, שלא הביאו עמן הפתעות גדולות. המפלגה הדמוקרטית זכתה לרוב בבית הנבחרים, בעוד שבסנאט הצליחו הרפובליקאים לשמור על הרוב שברשותם. התוצאות הצפויות לא גררו הבוקר תגובות מיוחדות בשוקי ההון בעולם: באסיה נרשמה מגמה מעורבת בשוקי המניות עם תנודות מתונות במדדי המניות; באירופה רשמו המדדים המובילים עליות של 1% עד 1.5%.

במקביל, נחלש הדולר בכ-0.6% מול המטבעות המובילים וסיפק גם הוא איתות לירידה במפלס הלחץ אצל חלק מהמשקיעים.

פואמיקס הישראלית הנסחרת בנאסד"ק, המפתחת תרופות על בסיס קצף, דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי שלב III שלה במוצר לטיפול במחלת העור הזיהומית רוזציאה. המוצר, שהינו אנטיביוטיקה מוכרת לטיפול במחלה, אשר עד היום ניתנה בבליעה וכעת ניתנת לראשונה בתצורת קצף, היה יעיל באופן מובהק לעומת טיפול דמה.

12:30

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות חדות, וזאת בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם החוזים העתידיים מזנקים לאחר בחירות האמצע בארה"ב. מערכת בחירות אמצע הקדנציה שהסתיימה הלילה, נגמרה בפיצול הקונגרס: הסנאט לרפובליקנים ובית הנבחרים לדמוקרטים.

מדד הדאקס הגרמני קופץ ב-1%, מדד הקאק הצרפתי עולה 1.4%, ומדד הפוטסי הבריטי מטפס ב-1.2%. 

בניו יורק החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק עולים ב-1.3%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים ב-0.7% והחוזים על מדד S&P 500 מטפסים ב-0.9%.

הדולר (DXY) נסחר בירידות של 0.6% לאחר בחירות האמצע בארה"ב.

מחיר הנפט קופץ בכ-1% ונסחר סביב 62.8 דולרים לחבית, הזהב עולה 0.8% ונסחר סביב 1,236 דולרים לאונקייה.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות: כך דאקס , פוסטי  וקאק  נסחרים בעליות. גם סטוקס 600  נסחר בעליות שערים. המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת: ניקיי , שנחאי  והקוספי  ירדו, הנג סנג  ו-ASX 200  עלו. 

אדידס , הרמס אינטרנשיונל , ו-Munich Re יפרסמו היום דוחות.

7:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית: ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  עולים.  המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות על רקע בחירות האמצע ובאירופה הוא ננעל בירידות.

צפי למהפך בארה"ב: הדמוקרטים יזכו ברוב בבית הנבחרים בבחירות האמצע, כך לפי תחזית של רשת NBC. הרפובליקנים ישמרו על הרוב שלהם ב סנאט , ואולי אף יגדילו אותו. על פי תחזית NBC, יהיו לדמוקרטים 229 מושבים בבית-הנבחרים, תוספת של 32 מושבים. הרפובליקאים יחזיקו ב-206 מושבים. מספר המושבים בבית הוא 435.

מניית מיילן  זינקה אמש ב-16% במסחר בארה"ב לאחר שהחברה הכפילה את הרווח ברבעון. 

הדולר נחלש מול הין היפני ב-0.15% ומתחזק מול היואן הסיני ב-0.16%. הנפט  יורד ומחיר חבית עומד הבוקר על 61.89 דולר.