אודי אנג'ל | בלעדי

מסתמן: 4 בעלי מניות יחזיקו בערוץ עשר-רשת בחלקים שווים

מה שיכריע את מבנה ההחזקות בערוץ הממוזג הוא ההזרמות שיבצעו הבעלים מיד לאחר אישור המיזוג

אודי אנג'ל / צילום: סיון פרג'
אודי אנג'ל / צילום: סיון פרג'

מיזוג ערוץ עשר ורשת מגיע לרגע האמת, ובד-בבד עם התקדמות השימוע שמנהלת מועצת הרשות השנייה, מתגבש סופית גם מתווה בעלי המניות. כפי שנחשף ב"גלובס", מה שאמור להכריע את מבנה ההחזקות בערוץ הממוזג הוא ההזרמות שיבצעו הבעלים מיד לאחר אישור המיזוג. לפי המסתמן, החלוקה נכון לעכשיו תהיה בין 4 בעלי מניות חזקים שיחזיקו בערוץ בחלקים שווים: 25% יוחזקו בידי אודי רקאנטי, 25% על-ידי לן בלווטניק, 25% על-ידי אודי אנג'ל, ו-25% יהיו בידי קבוצתו של אלי עזור.

מדובר בחלוקה שעוד עשויה להשתנות באחוזים בודדים לכאן או לכאן, ולא מן הנמנע שיצטרפו בהמשך בעלי מניות קטנים נוספים שיחזיקו לא יותר מ-4.99% כל אחד. זאת, מאחר ששיעור החזקות כזה לא מחייב אישור רגולטורי.

רשת מקשיחה עמדות 

בתוך כך, אתמול (ב') המשיכה מועצת הרשות השנייה בשימוע שהיא מקיימת בנושא המיזוג,  שהפעם הוזמנו אנשי קשת, רשת, ערוץ עשר; עמי גניגר, מבעלי תיא תקשורת; וד"ר עדי אייל, שעמד בראש הוועדה לבחינת שוק הפקות המקור בטלוויזיה המסחרית. 

בסופו של יום הלכה והתחזקה התחושה כי בשלב הזה גברו הסיכויים שחברי המועצה יצביעו בעד המיזוג, אך גם עלה חשש מפני תנאים שבעלי המניות בערוץ הממוזג לא בהכרח יהיו מוכנים לקחת על עצמם. נראה כי חברי המועצה התומכים באישור המיזוג מבקשים לחייב את בעלי המניות לשמר את חדשות עשר באותו היקף השקעות שבה היא מתנהלת כיום ועם אותה מצבת כוח-האדם לפחות למשך שנתיים; ואילו ברשת מוכנים להשקיע את המתחייב לפי החוק (כ-53 מיליון שקל) ולא בהכרח את היקף ההשקעה המופנית לחברה היום - כ-90 מיליון שקל בשנה. בנוסף בוחנים חברי המועצה להגדיל את ערבויות הבעלים.

נראה כי ההערכה שאישור המיזוג מתקרב מאפשרת לרשת להקשיח מעט את עמדותיה. כך למשל, בשימוע אתמול הבהיר מנכ"ל רשת, אבי צבי, לחברי המועצה כי בין שיהיה אישור למיזוג ובין שלאו, החיבור בין הערוצים יתרחש, כי הוא בלתי נמנע. "אם לא נקבל אישור, בעלי המניות של ערוץ עשר יכולים לסגור אותו ולהיכנס ביום שאחרי בהקצאת מניות לרשת", אמר צבי.

בשלב מסוים התבקשו אנשי רשת על-ידי יו"ר המועצה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', להכניס לפגישה את אנשי ערוץ עשר שהמתינו בחוץ לתורם, "כדי שניתן יהיה לראות את הדינמיקה ביניהם". צבי סירב וטען כי ישיבה משותפת עם ערוץ עשר והצגת תוכניות הן עבירה על חוק ההגבלים העסקיים, ולכן לא ניתן יהיה להיענות לבקשה.

נזכיר כי לפי המתוכנן נדרשה מועצת הרשות השנייה על-ידי שר התקשורת, איוב קרא, לסיים את עבודתה ולהכריע בשאלת המיזוג עד מחר, 7 בנובמבר. הבוקר (ג') שחרר משרד התקשורת הודעה לפיה קרא נעתר לבקשת יו"ר הרשות השנייה להאריך ביום את החלטת המועצה בדבר בקשת המיזוג. מחר (ד') צפויה שמאלוב-ברקוביץ' להיפגש עם קרא לפגישת עדכון, זאת למרות שלכאורה אין לו כל סמכות להורות לה על תאריך סיום או להתערב בעבודת המועצה.

בעלי המניות של רשת סירבו להתייחס לידיעה. עד למועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת בעלי המניות של ערוץ עשר ומשרד התקשורת. מיו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', לא התקבלה תגובה.