עם קצת עזרה ממשה חוגג: יזם הנדל"ן עדי קייזמן מנפיק מטבע דיגיטלי להשקעה בנכסים שלו בגרמניה

חברת Dawn של קייזמן מוכרת למשקיעים אסימונים דיגיטליים, שישמשו להשקעות בנכסים שרכש בשוק הנדל"ן הגרמני • החברה פועלת בשיתוף פעולה עם חברת הבלוקצ'יין Alignment של משה חוגג, בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים

עדי קייזמן / צילום: תמר מצפי
עדי קייזמן / צילום: תמר מצפי

חברה חדשה של איש העסקים עדי קייזמן, הנושאת את השם Dawn (שחר או זריחה, בעברית), מתכננת להנפיק מטבע דיגיטלי חדש מבוסס בלוקצ'יין, שישמש לרכישת נכסיו של קייזמן בשוק הנדל"ן בגרמניה - כך נודע ל"גלובס". 

על פי אתר החברה, שהושקה בתחילת 2018, היא מנהלת כיום סבב ראשון של מכירה פרטית של אסימוני הקריפטו שלה, שיושלם עד לסוף השנה. Dawn מדווחת כי יש לה שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת Alignment של משה חוגג, הפועלת בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

קייזמן, מייסד ומנכ"ל חברת Dawn, היה עד לתחילת העשור בעל השליטה בענקית הנדל"ן המניב ADO גרופ, הפועלת בברלין (ועברה בהמשך לשליטת שיכון ובינוי). מאז שנת 2011 הוא מנהל את עסקי הנדל"ן הפרטיים שלו בגרמניה באמצעות חברה פרטית בשם ADO הולדינגס, המוצגת באתר של Dawn כ"שחקנית מרכזית בשוק הנדל"ן האירופי".

עוד בצוות ההנהלה של Dawn נמצאים אמיר נחום, לשעבר בעל השליטה ומנכ"ל חברת הבנייה אורתם סהר, שקרסה לפני כשנתיים, המכהן כמנכ"ל Dawn Construction; וירון זלצמן, מנהל הכספים של החברה. בצוות היועצים של Dawn ניתן למצוא את חוגג, מייסד ובעלי קבוצת סינגולריטים וחברת הבלוקצ'יין Alignment, שהוא גם מנכ"ל הסטארט-אפ סירין לאבס והבעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים; ד"ר ורנר אלבסדר, דירקטור בחברת ADO של קייזמן; ואבישי זיו, מנכ"ל סינגולריטים.

מהמידע שהחברה מפרסמת באתר שלה, "הקשרים ההדוקים של Dawn עם חברת ADO הולדינגס אפשרו לה לנצל את הידע והקשרים האסטרטגיים של ענקית הנדל"ן, שנבנו במשך יותר מעשור בחזית שוק הנכסים". על פי "מפת הדרכים" שהחברה מפרסמת, ברבעון הראשון של 2019 היא תבצע רכישה של נכסים מידי ADO הולדינגס ולאחר מכן תשפץ ותשכיר אותם. בהמשך, ברבעון השני של 2019, תתאפשר המרה ראשונה של אסימוני הקריפטו של Dawn למטבעות פיאט - כלומר, למטבעות רגילים, כמו שקל, דולר או אירו.

יותר מ-3,000 יחידות דיור

פורטפוליו הנכסים הפרטי של קייזמן בגרמניה כולל על פי אתר החברה 118 נכסים, בשטח כולל של כ-174 אלף מ"ר, עם יותר מ-3,000 יחידות דיור. על פי האתר של Dawn, החברה תרכוש בכספי המשקיעים במטבע שלה פרויקטי נדל"ן של קייזמן ואז תשפץ אותם במידת הצורך. החברה תמצא לאחר מכן שוכרים לנכסים, תגבה מהם דמי שכירות ובאמצעותם תחזיר תשואה למשקיעים. החברה מציינת כי היא תהיה פעילה בכל שלב של התהליך עד למכירת הנכסים, בסופו של דבר, בשוק הנדל"ן הגרמני.

הפלטפורמה של Dawn מציעה למשקיעים "טוקניזציה" (Tokenization) של נכסים - כלומר, הצמדה של מטבע דיגיטלי, המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין, לנכס פיזי - שעשויה לאפשר למשקיעים להנזיל נכסים, לסחור בהם בבורסות קריפטו ואף לפצל בעלות על נכסים לחלקים קטנים ביותר, בדומה לאפשרות הקיימת בשוקי המניות.

לדברי החברה, אסימון DGT שיונפק על ידה הוא אסימון מסוג נייר ערך (Security), שתהיה לו מכסה סופית לאחר השלמת הנפקתו. במסגרת הסיבוב הראשון של גיוס ההון, האסימון DGT יוצע למשקיעים הראשונים, שיקבלו בנוסף גם את האסימון DSTT שהחברה תנפיק. DSTT, על פי החברה, מייצג את תיק הנכסים בתוך DGT ומגובה בנדל"ן. האסימון השלישי ש-Dawn תנפיק, הנקרא DFT, מייצג לדבריה את ההכנסות מאסימוני DGT. מחזיקי DSTT יצברו את האסימונים האלה ברציפות בארנק הדיגיטלי שלהם על בסיס יומי, על בסיס תשואה שנתית של ארבעה DFT עבור כל אסימון DSTT.

את הנפקת המטבע החדש מלווה עו"ד רוני כהן-פבון, שותף בצוות המטבעות הווירטואליים במשרד הרצוג פוקס נאמן.