גיוס גדול בעולם הרכב האוטונומי: 63 מיליון דולר ל-Valens

הגיוס נועד להאיץ את זמן ההגעה לשוק של מוצרי ולנס, על מנת לעמוד בדרישות הרכב האוטונומי • החברה גייסה עד היום כ-101 מיליון דולר, לא כולל הגיוס הנוכחי

חברת השבבים הישראלית ולנס (Valens) מפתחת טכנולוגיית HDBaseT לשווקי האודיו-וידאו והרכב, הודיעה ​​היום (ג') כי השלימה סבב השקעה בהיקף של כ-63 מיליון דולר בהובלת לינז קפיטל ובנק ההשקעות אופנהיימר. החברה גייסה עד היום כ-101 מיליון דולר, לא כולל הגיוס הנוכחי. החברה לא מסרה על פי איזה שווי בוצע הגיוס אולם מסרה כי "בשלוש השנים האחרונות שווי החברה גדל כמעט פי שלושה".

מולנס נמסר כי מאז הגיוס האחרון שלה בשנת 2017, וביחד עם השותפים האסטרטגים שלה, זיהתה החברה "הזדמנויות משמעותיות בתעשיית הרכב". הגיוס הנוסף "יאפשר לה להאיץ את פעילותה בתחום ולתת מענה לנושאים כגון קצבי העברת מידע גבוהים, ארכיטקטורה חכמה ושאר האתגרים שאיתם מתמודדים היום יצרני המכוניות בתכנון הרכב האוטונומי".

"ולנס ממשיכה להוביל ולחדש בדרך למימוש חזון הרכב האוטונומי", מסר דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס, "כלי הרכב שמפתחים כיום היצרנים העולמיים, תלויים במערכות שבבים מתקדמות המאפשרות העברת נתונים במהירות גבוהה בהרבה. הטכנולוגיה שלנו מובילה בתחום ומאפשרת אופטימיזציה של העברת המידע בתוך הרכב ברוחב פס גדול יותר, ועם תשתית כבילה פשוטה. השקעה זו מהווה הבעת אמון נוספת בטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחנו".

רובין גרהם, ראש חטיבת ההשקעות בטכנולוגיה באופנהיימר, אמר כי "זיהינו שההתפתחות הטכנולוגית המהירה המתרחשת בתעשיית הרכב דורשת חיבוריות בקצבים גבוהים. ההשקעה בולנס מאפשרת ללקוחותינו להיות שותפים להתפתחות המבטיחה הזו. אנו מאמינים כי טכנולוגיית השבבים של ולנס תאפשר לתעשיית הרכב לעמוד בדרישות התכנון המחמירות של המכונית המחוברת והאוטונומית".

ולנס הודיעה בינואר 2016 על כניסתה לשוק הרכב העולמי וזמן קצר לאחר מכן הכריזה שחברת דיימלר הגרמנית, יצרנית מכוניות מרצדס, בחרה בטכנולוגיית ה-HDBaseT לשימוש במכוניות שלה. החברה השיקה לאחרונה שבב ראשון לשוק הרכב המיועד להעברה מהירה של מידע במכוניות.

הטכנולוגיה של ולנס עונה על הצורך של יצרני הרכב להעביר תכני מולטימדיה בקצבים הולכים וגדלים, על גבי תשתית כבילה פשוטה יעילה וחסכונית אשר מתאימה לסביבה המאתגרת של פנים הרכב. טכנולוגיה זו עתידה להשתלב במערכות הבידור מבוססות המידע ובמערכות הבטיחות, ההתרעה והנהיגה האוטונומית בדור הבא של כלי הרכב.

יצוין כי שני המשקיעים המובילים בסבב הנוכחי מגיעים מתחום הבנקאות והשקעות ההון. בעבר שקלה ולנס לצאת להנפקה אולם לא ברור אם התוכנית עדיין רלוונטית.