בעיה במכירות? "אפל החליטה לייצר פחות מכשירי אייפון XR"

לפי דיווח באתר Nikkei, פוקסקון, שאפל נחשבת ללקוחה הגדולה ביותר שלה, הכינה 60 קווי ייצור עבור דגמי XR, אך בפועל משתמשת לאחרונה רק ב-45 מתוכם • מניית אפל צנחה בכמעט 4% לאחר שהדיווח התפרסם • "אם הדיווחים נכונים, זה אכן מטריד שדבר כזה יקרה כל כך מוקדם לאחר ההשקה של אייפון XR"

אייפוןXR/צילום:רוייטרס
אייפוןXR/צילום:רוייטרס

אפל אמרה לחברות פוקסקון ופגטרון שמרכיבות עבורה את האייפונים להשעות את התכניות לפתיחת קווי ייצור נוספים המוקדשים לאייפון המוזל החדש, אייפון XR, כך דווח באתר Nikkei אמש (ב'). מקור שצוטט בדיווח אמר כי פוקסקון, שאפל נחשבת ללקוחה הגדולה ביותר שלה, הכינה 60 קווי ייצור עבור דגמי XR, אך בפועל משתמשת לאחרונה רק ב-45 מתוכם. לפי הדיווח, אפל ביקשה גם מחברת וויסטרון, שמרכיבה עבורה את המכשירים בקנה מידה קטן יותר מהאחרות, להיות במצב כוננות למקרה של הזמנות מרובות, אך לא עבור דגם ה-XR.

מניית אפל  צנחה בכמעט 4% לאחר שהדיווח התפרסם, בשל החשש לדרישה מועטה לאייפון XR, שנחשף בספטמבר אך הפך להיות זמין לקנייה רק לפני ימים אחדים. אפל פרסמה בשבוע שעבר דו"ח רבעוני בו הצהירה על מכירות לעונת החגים שצפויות להיות מתחת לציפיות האנליסטים בוול סטריט.

סוכנות הידיעות רויטרס ביקשה את תגובת אפל לדיווח, אך לא נתקבלה תגובה מהחברה. פוקסקון ופגטרון אמרו לרויטרס כי הן אינן מגיבות בנוגע ללקוחות ומוצרים ספציפיים.

האנליסט אנג'לו זינו מחברת CFRA אמר לרויטרס כי "אם הדיווחים נכונים, זה אכן מטריד שדבר כזה יקרה כל כך מוקדם לאחר ההשקה של אייפון XR. אנחנו לא ראינו הזמנות יוצאות דופן של המכשיר לאחר השבוע הראשון של ההשקה, וזו הפעם הראשונה שזה קורה עם טלפון חדש שהושק בסתיו". האנליסט איוון פיינסת' מחברת Tigress Financial Partners אמר לעומת זאת כי "ההיסטוריה מראה שכל סוגי ההצהרות הנוגעות לשרשרת הייצור של אפל, ושהתחזיות האינסופיות על האטה במכירות האייפונים ומוצרים אחרים של אפל היו שגויות".