חברת כאל במגעים עם טנסנט הסינית להפעלת שירות WeChat Pay בישראל

הלקוחות העיקריים של השירותים יהיה תיירים סיניים המגיעים לישראל ומבקשים להשתמש באמצעי התשלום שהם רגילים להם

תשלום באפלייקצית WeChat Pay בסין / צילום: Shuttestock
תשלום באפלייקצית WeChat Pay בסין / צילום: Shuttestock

חברת כאל מנהל משא ומתן עם ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent (טנסנט) למתן שירותי סליקה לשירות התשלומים WeChat Pay בישראל. כאל היא החברה שסולקת כיום את התשלומים בשירות AliPay של המתחרה הגדולה של טנסנט, עליבאבא. הלקוחות העיקריים של השירותים יהיה תיירים סיניים המגיעים לישראל, ומבקשים להשתמש באמצעי התשלום שהם רגילים להם.

טנסנט היא חברת שירותי האינטרנט הגדולה בסין ואחת משתי החברות החוץ-בנקאיות שמאפשרות תשלומים בקניות מקוונות כמו גם בקניות בקופות והעברת כספים בין לקוחות. אפליקציית WeChat ואפליקציית Alipay מאפשרות תשלומים באמצעות סריקה של קוד ה- QR של החנות, תוך אבטחת העברת התשלום לחנות. במקרים רבים אמצעי התשלום החדשים מחליפים את הצורך להשתמש במזומנים והסמארטפון או השעון החכם הפכו לכלי התשלום העיקרי. שתי החברות משמשות למעשה גם סוג של רשתות חברתיות, שמציעה בנוסף לתשלומים גם קשר בין מנויים, איתור מיקום פיזי, הזמנת שירותים שונים ועוד.

הפעלת השירותים בישראל תחייב בעלי עסקים להירשם לשירותים ולקבל קוד QR עבור העסק שלהם. התקדמות השירותים בישראל מעוררת את השאלה האם יוצעו גם לישראלים, מה שיהווה תחרות למערכת הבנקאית בישראל, כמו שקרה כבר לבנקים הסינים. היא גם מעוררת את השאלה מתי יוכלו גם ישראלים ובעלי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי ישראלים להשתמש בשירותי התשלום המתקדמים. תשלומים באמצעות Apple Pay או אנדרואיד פיי הם בינתיים בגדר חלום בישראל.