אוקטובר בנתב"ג: טורקיה עדיין יעד מועדף לטיסות יוצאות

בחודש אוקטובר נשמרה יציבות לעומת אוקטובר אשתקד • 2.02 מיליון נוסעים (הלוך ושוב) בטיסות בינלאומיות יצאו ונכנסו מישראל

נמל התעופה בן-גוריון / צילום: תמר מצפי
נמל התעופה בן-גוריון / צילום: תמר מצפי

חודש אוקטובר הסתיים ללא גידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית. אחרי רצף של כמה חודשים שבהם חווינו גידול בתנועת הנוסעים, אוקטובר האחרון שומר על יציבות לעומת אוקטובר אשתקד עם תנועה של 2.02 מיליון נוסעים (הלוך ושוב) בטיסות בינלאומיות. עם זאת יש לציין כי היציבות הזו נובעת מהעובדה שהשנה חגי תשרי נדחסו בחודש ספטמבר ואילו בשנה שעברה חג הפסח נחגג בחודש אוקטובר ועמו היוצאים לחו"ל.

בספטמבר האחרון עמדה תנועת הנוסעים על 2.2 מיליון נוסעים - עלייה של 12% לעומת ספטמבר 2017. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על 19.2 מיליון - עלייה של 11% לעומת שנה קודמת.

אל-על היא החברה דרכה טסו הכי הרבה נוסעים: 512 אלף - מספר המשקף יציבות לעומת אוקטובר השנה שעברה. גם מספר הנוסעים שטסו עם אל-על מתחילת השנה לא עומד ביחס ישיר לגידול בתנועת הנוסעים הכללית - תנועת הנוסעים עם החברה עמדה על 4.9 מיליון נוסעים - ללא שינוי משנה קודמת. טורקיש איירליינס היא החברה השנייה בהיקף הפעילות בחודש אוקטובר עם 108 אלף נוסעים - גם כאן ללא גידול לעומת אוקטובר שעבר. מתחילת השנה טסו עם החברה הטורקית 915 אלף נוסעים - גידול של כ-8% לעומת אשתקד.

הלואו קוסט חוגג

בכל הנוגע לחודש אוקטובר חברות הלואו קוסט דווקא חגגו: וויז אייר השלישית בהיקף הפעילות הטיסה כמעט 100 נוסעים עם עלייה של 33% לעומת שנה קודמת (הודות להרחבת הפעילות בקווים מישראל), אחריה איזי ג'ט שהטיסה כ-90 אלף נוסעים - גידול של 24% לעומת שנה קודמת. אירופלוט, חברת התעופה הרוסית שבדומה לטורקיש איירליינס רלוונטית עבור הנוסעים הישראלים בעיקר לטיסות המשך ליעדים שונים בעולם הטיסה בחודש אוקטובר 71.5 אלף נוסעים - ירידה של 14%. מבין חברות הלגאסי נרשם גידול בפעילות של חברות שונות בהן יונייטד איירליינס (13%), אליטליה (22%), בריטיש איירוויז (17%) ולופטהנזה (9.5%).

שתי החברות הישראליות האחרות, ארקיע וישראייר צמצמו את פעילותן עם תום החגים: ארקיע הטיסה 54.4 אלף נוסעים באוקטובר (ירידה של 34%) וישראייר הטיסה 35 אלף נוסעים (ירידה של 61%).

יעדי הבטן גב פינו את מקומם - את רשימת המדינות שאליהן טסו עיקר הנוסעים באוקטובר מובילה טורקיה (כיעד ביניים לטיסות המשך). אחריה טסנו בעיקר לארה"ב, לצרפת, לגרמניה, לרוסיה, לאיטליה, לבריטניה ולספרד. הצצה על הנתונים מתחילת השנה מגלה כי המדינה הראשונה נשארת טורקיה כיעד מוביל (כאמור בעיקר כעצירת ביניים), אחריה ארה"ב ולאחר מכן יוון שחוותה מתחילת השנה גידול של 13% בתנועת הנוסעים.