רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה, חולם על מדליה

וגם: יורם שגיא, נשיא החברה המרכזית למשקאות, מארח במנהטן

רוברט אנטוקול, יעל כהן, עדו ברוד וחברי הנבחרת / צילום: אפי שמייח
רוברט אנטוקול, יעל כהן, עדו ברוד וחברי הנבחרת / צילום: אפי שמייח

רוברט אנטוקול, מנכ"ל וממייסדי חברת הגיימינג פלייטיקה, נפגש השבוע עם נבחרת הגיימינג התחרותי לה מעניקה החברה חסות, במשרדי החברה בהרצליה, שם הוא איחל להם בהצלחה באליפות העולם בגיימינג לאליפות העולם לגיימינג שתיערך בעיר גאושיונג שבטייוואן, כאשר השלב הראשון באליפות, שלב הבתים, יתקיים ביום שישי הקרוב (9 בנובמבר). במסגרת החסות מממנת פלייטיקה את הטיסות לטייוואן ואת השהייה בה, כמו גם את המדים ואת המאמנים.

אנטוקול אמר לחברי הנבחרת כי "ענף הגיימינג התחרותי תפס תאוצה והפך לאחד מהענפים הצומחים בעולם ואף בדרך להכרה אולימפית. זה ענף ספורט שאינו מצריך פעילות פיזית, אך עם זאת דורש ריכוז גבוה, חשיבה אסטרטגית, משמעת ומחויבות. הענקנו את חסותנו ותמיכתנו לנבחרת ישראל מתוך כוונה לקדם את הענף בארץ ולאפשר לנבחרת לקבל את הכלים והתנאים האופטימילים שיאפשרו להם לנצח באליפות העולם ולהביא את הגביע הביתה". במפגש נכחו גם עדו ברוד, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, יעל כהן, מאמנת הקבוצה, ורע קורנלבליט, מנכ"ל אסוס ישראל, שגם היא מעניקת חסות לנבחרת. מצער לדעת כי השנה חברים בנבחרת גברים בלבד, אולם לפחות הם זכו בכהן כמאמנת.

במסגרת אליפות העולם יתחרו 42 מדינות בגיימינג תחרותי פופולרי, כאשר הגיימינג מוכר כענף רשמי רק ב-27 מהן, בהן טאיוואן המארחת. 

יורם שגיא, נשיא החברה המרכזית למשקאות, מארח במנהטן

במוצאי שבת נערך בניו יורק ערב גאלה אותו ערכה עמותת נירים, הפועלת למען בני נוער בסיכון ושילובם בחברה. העמותה קרויה על שמו ולזכרו של לוחם שייטת 13 רס"ל ניר קריצ'מן, שנהרג באפריל 2002. יורם שגיא, נשיא החברה המרכזית למשקאות המכהן כיו"ר ועד העמותה, קיבל את פני הבאים למוזיאון למורשת היהודית במנהטן, בהם השר לשעבר יוסי פלד, יו"ר חברת קו צינור אילת אשקלון וניצן ישראל, קונסול ישראל בניו יורק. את האווירה האופטימית חיזק הקומיקאי האמריקאי אילון גולד שהנחה את האירוע, ובסיום הערב נאספו לטובת פעילות העמותה מעל מיליון שקלים.

שגיא הסביר בדברי הפתיחה כי "נירים שהופכת לתנועת נוער המשפיעה על חוסנה של החברה הישראלית, צריכה, יכולה ואכן תהפוך למקום שבו נערים ונערות לומדים לא רק לחיות אלא להיות מובילים חברתיים". נזכיר כי שגיא מונה בראשית החודש שעבר לתפקיד נשיא החברה המרכזית למשקאות במקומו של רוני קוברובסקי, שפרש בתום 20 שנה. לפני המינוי כיהן שגיא כמנכ"ל קוקה קולה ישראל.

יורם שגיא וישראל ניצן / צילום: עדיו סימנטוב
 יורם שגיא וישראל ניצן / צילום: עדיו סימנטוב

זוג משמיים: באל על גילו את הדרך המהירה לזוגיות

במסגרת אירועי "השיק של השוק", אותם עורכת הבורסה לניירות ערך בשיתוף אי.בי. אי בית השקעות וארגון סופרסונאס, נפגשו בשבוע שעבר אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל; דפנה כהן, מנהלת קשרי משקיעים ואחראית על הבקרה העסקית באל על; סיגל יושע, מנכ"לית "מלכת המדבר" ; חני שטרית בך , סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית, בבורסה לניירות ערך; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך ואלה אלקלעי, שותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי, באי.בי.אי.

המפגשים מבקשים להעלות את המודעות לנושאים כלכליים בציבור הרחב, ובעיקר בקרב נשים. כך למשל, סיפרה מזרחי-מגן על חוויותיה מחייה הפרטיים כאם לשישה ילדים. לדבריה הדבר מצריך ממנה לתפעל עשרות קבוצות ווטסאפ ולהתמודד עם ניהול הפנאי שלה ושל ילדיה. בזווית המקצועית, בהתייחסה לחברה אותה היא מנהלת, הזכירה מזרחי-מגן כי מי שמחליט בסופו של דבר על יעד החופשה, עפ"י נתוני פתאל, הוא נשים. כך לפחות בקרב 60% מהמבקרים באתר החברה.

ומה עם מי שעוד לא הקים משפחה? כהן גילתה לנוכחים כי טיסות הפכו בשנים האחרונות להיות דרך משמעותית להיכרויות. "היום, כמעט אחרי כל טיסה, אנחנו מקבלים מייל לקשרי הלקוחות בו נוסעים מבקשים טלפון של מישהו/מישהו שישב לידם במהלך הטיסה", סיפרה כהן. 

סיגל יושע, חני שטרית בך, אלה אלקלעי, אביה מזרחי-מגן ודפנה כהן / צילום: גיא אסיאג
 סיגל יושע, חני שטרית בך, אלה אלקלעי, אביה מזרחי-מגן ודפנה כהן / צילום: גיא אסיאג

הקריירה השניה של בכירי אורקל ישראל 

כחלק מההכנות לשבוע אורקל שייערך בסוף החודש, הכינה החברה קליפ בסגנון ראפ, בכיכובו של הראפר טדי נגוסה, תחת השם הממצה: "הייטק". 

ולא רק נגוסה מככב בקליפ. גם עובדי ועובדות הייטק, שחלקם מרצה בכנס, התנסו ולקחו חלק בשירה ובריקוד. כך למשל מפזזים בו: זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה; אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק באורקל ישראל; מני מלר, הטכנולוג הראשי; יעל קורן, מנהלת השיווק של ג'ון ברייס הדרכה;, רוני קרן, סמנכ"ל טכנולוגיות בג'ון ברייס; רונן ארנרייך, מהנדס בכיר באגף האפליקציות באורקל ישראל, שהפתיע בכישורי הריקוד והמשחק בקליפ, ולא בכדי. ארנרייך שימש בעברו כשחקן ורקדן, אולם זנח את הבמה לטובת ההייטק. 

שפיגלמן סיכם את יום הצילומים ואמר כי "הצבנו בפני טדי אתגר לא קטן לחבר בין העולמות, בו הוא עמד בכבוד רב וכתב ראפ שמתאר את החוויה האישית שלו, כמי שמסתכל על עולם ההייטק ועל עובדיו מבחוץ. בשיר משולבים מושגים רבים מעולם הטכנולוגיה, וכמו בבאטל ראפ, יש בו עקיצות וירידות על תרבות עובדי ויזמי ההייטק שמקבלים הזדמנות לראות את עצמם דרך עיני הראפר". בואו נסכם שכל אחד יתמקד במה שהוא טוב בו.

צוות אורקל ישראל וגו'ן ברייס עם טדי נגוסה / צילום: לימור רביד
 צוות אורקל ישראל וגו'ן ברייס עם טדי נגוסה / צילום: לימור רביד

רשת מגנוליה מסייעת לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית

הבוקר (ב') השיקה רשת התכשיטים מגנוליה בשיתוף עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, פרויקט משותף בשם "שמש של תקווה". זאת, לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים המתקיים ב-25 בנובמבר. מגנוליה יצאה בעקבות כך במכירת צמיד שיימכר ברשת וכל ההכנסות ממכירתו תוקדשנה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

אירחו והתארחו בבית קנדינוף ביפו: אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית; אשת התקשורת הדס שטייף; ח"כ מרב מיכאלי; חנה וניסן בן יהודה, מבעלי רשת מגנוליה; תומר רייזברג מנכ"ל הרשת ואורית סגל סמנכ"לית השיווק ועוד.

ח"כ מיכאלי אמרה במפגש כי היא "הבייביסיטר" של הנושא. "המרכז הראשון לנפגעות תקיפה מינית הוקם לפני 40 שנה בתל אביב והם עושים את רב העבודה ועל זה מגיע להם מחיאות כפיים. אני התחלתי את המאבק הזה לפני 23 כשניצלתי את הפרסום שלי, והיום אני ממשיכה את זה עם חברות מסורות בכנסת. יש לנו עוד מטרה - אנו עדיין צריכות לשנות את החקיקה ומערכת המשפט ולהכשיר את המשטרה שיפעלו באופן ששומר על הנפגעת, ויותר מהכל, אנחנו חייבות לפנות בצורה הכי מפורשת לגברים: הגיע הזמן שתפסיקו לנהל על זה מו"מ, שתבינו שאתם לא יכולים לפגוע יותר בנשים. כל גבר צריך לדעת מה ההבדל בין חיזור והטרדה. בהצלחה חברות", אמרה מיכאלי.

אורית סגל, מירב מיכאלי ואורית סוליציאנו/  צילום: אביב חופי
 אורית סגל, מירב מיכאלי ואורית סוליציאנו/ צילום: אביב חופי

מורט מנדל חונך שביל על שמו בגן הבוטני בירושלים

המיליארדר היהודי-אמריקאי מורט מנדל, יו"ר קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, מבקר בימים אלה בישראל. מנדל, בן ה-97, השתתף בשבוע שעבר במסגרת ביקורו, בטקס בו נקראה על שמו דרך האלונים בגן הבוטני והאוניברסיטאי שבירושלים, זאת לאחר שעמותת הגן הבוטני (מיסודן של קק"ל, קרן ירושלים, עיריית ירושלים, האוניברסיטה העברית, קרן קפלן קושליק) בחרה להוקיר את פועלו של מנדל בשדה החינוך והחברה בישראל. בטקס נכחו בין היתר תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני ואלן ברקלי, היו"ר.   

מנדל הוא יו"ר ומנהל העסקים הראשי של חברת פרקווד, הפועלת מקליבלנד, אוהיו. יחד עם אחיו, ג'ק וג'וזף, הקים מנדל את תאגיד פרמייר להפצת חלקים תעשייתיים ורכיבים אלקטרוניים.

תום עמית, מורט מנדל ואלן ברקלי/  צילום: יריב ויינברג
 תום עמית, מורט מנדל ואלן ברקלי/ צילום: יריב ויינברג