המכירות בהודו עזרו לסרגון לעקוף את התחזיות: עלייה של 76% ברווח הרבעוני

חברת פתרונות התקשורת, שפרסמה את דוחותיה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח • ההכנסות צמחו ב-13.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2017 • המנכ"ל עירא פלטי: "אנו עומדים ביעד שלנו להגדלת הרווח הנקי ולייצור תזרים מזומנים חזק"

עירא פלטי, מנכ"ל סרגון / צילום: אורה בשן
עירא פלטי, מנכ"ל סרגון / צילום: אורה בשן

דוחות חיוביים לחברת ציוד התקשורת סרגון , שעקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח ברבעון השלישי.

סרגון, שמספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת, דיווחה היום על הכנסות רבעוניות של 86.5 מיליון דולר, גבוה בכ-4 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים, וכן מעל תחזית החברה שהייתה לקצב הכנסות רבעוני של 80-85 מיליון דולר.

מדובר בצמיחה של 13.9% ביחס לרבעון המקביל, וירידה של 2% ביחס לרבעון הקודם. בהמשך למגמה של הרבעונים הקודמים, גם ברבעון השלישי הודו הייתה האזור הגיאוגרפי שהוביל את הכנסות החברה, עם כ-34% מסך ההכנסות (כלומר כ-29 מיליון דולר). אמריקה הלטינית תרמה 21% מההכנסות הרבעוניות של סרגון, ואחריה צפון אמריקה ואסיה-פסיפיק עם 13% כל אחת, אפריקה עם 10% ואירופה - 9%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סרגון הציגה ברבעון השלישי רווח נקי בסך 6.2 מיליון דולר, עלייה של 75.9% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, עמד על 5.7 מיליון דולר, עלייה של 30.8% בהשוואה לרבעון המקביל. בכך הגיע הרווח הנקי Non-GAAP ל-8 סנטים למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח נקי רבעוני של 4 סנטים בלבד.

תוצאות הרבעון של סרגון
 תוצאות הרבעון של סרגון

רבעון חזק ברמת ייצור המזומנים

מתחילת שנת 2018, הכנסותיה של סרגון צמחו ב-5.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017, והגיעו לרמה של 258 מיליון דולר. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם בתקופה זו ב-11.4 מיליון דולר, עלייה של 37.1%, והרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-11.8% והסתכם ב-12.5 מיליון דולר, שהם 15 סנט למניה.

הרבעון השלישי היה חזק ברמת ייצור המזומנים, והחברה סיימה אותו עם תזרים מזומנים של 15.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בהשוואה לתזרים שלילי מפעילות בסך 9.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה, התזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-24.1 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת סרגון 41.3 מיליון דולר.

"אנו גאים לדווח על תוצאות מצוינות ברבעון השלישי, בו ההכנסות היו גבוהות מהטווח העליון של קצב ההכנסות הרבעוני שלנו, והגידול ברווח הנקי הושג הן בהשוואה לזה ברבעון הקודם והן בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השלישי של 2017", אמר עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון. "אנחנו עומדים ביעד שלנו להגדלת הרווח הנקי ולייצור תזרים מזומנים חזק, וזאת למרות שאנו ממשיכים לבצע השקעות משמעותיות בדור הבא של פתרונות 5G, ואנו דבקים בתוכניתנו להשגת גידול ברווח הנקי Non-GAAP ב-2018 בהשוואה לזה ב-2017. אנו מנהלים את הפעילות תוך התייחסות לגידול ברווח הנקי כפרמטר החשוב ביותר, והיעד שלנו הוא לדווח על גידול נוסף ברווח הנקי Non-GAAP גם ב-2019".

מניית סרגון נסחרת כיום רק בנאסד"ק, ושווי השוק של החברה הוא 271 מיליון דולר. בדצמבר שעבר נמחקה החברה מהבורסה בתל אביב לאחר 13 שנות מסחר בה, לאחר שסרגון החליטה שעדיף למשקיעים מקום מסחר אחד עם סחירות גבוהה יותר מאשר מסחר "מפוצל". בתקופה שחלפה מאז המחיקה מתל אביב, מחזורי המסחר במניית סרגון בנאסד"ק עלו בכ-3%, כאשר באותה תקופה מניית החברה טיפסה בכ-60%. מניית סרגון נסחרת היום במחיר של כ-3.5 דולר (לעומת כ-2.2 דולר בזמן מחיקתה מהמסחר בת"א), מחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 271 מיליון דולר.