שיא באינפלציה השנתית בטורקיה: הגיעה ל-25% באוקטובר

השפעת צלילת הלירה על הכלכלה בטורקיה עדיין ניכרת במדדים כגון מדד המחירים לצרכן ומדד ביטחון הצרכנים במדינה, שניהם ברמות הנמוכות ביותר שלהם מזה שנים

נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס

האינפלציה השנתית בטורקיה טיפסה ל-25% בחודש אוקטובר האחרון, כך לפי מידע רשמי מממשלת טורקיה. מדובר בשיא ברמת האינפלציה במדינה ב-15 השנים האחרונות שמבליט עד כמה המשבר במטבע המקומי, הלירה, פגע בכלכלת טורקיה.

במבט חודשי, מדד המחירים לצרכן בטורקיה זינק ב-2.67%, מעל תחזית ה-2% לה ציפו אנליסטים באוצר הטורקי.

אינפלציית אוקטובר מונעת על-ידי עלייה חודשית של 12.74% במחירי הבגדים וההנעלה ועלייה של 4.15% במחירי הדיור, כך על-פי המידע שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיקה בטורקיה.

הלירה לא הגיבה לאינפלציה משמעותית ונחלשה לרמת 5.44 לירות מול הדולר, זאת לעומת 5.43 לירות לדולר לפני. המטבע הטורקי התאושש רק לאחרונה מצלילה חדה לאחר שהמשקיעים מכרו כמויות גדולות מאוד ממנו אחרי הסכסוך של הבנק המרכזי במדינה עם ארה"ב.

לפני חודש הבנק המרכזי של טורקיה לא העלה את הריבית במדינה, אחרי שהקפיץ אותה לפני, בספטמבר, בעקבות רגיעה באותו סכסוך עם ארה"ב.

השפעת צלילת הלירה על הכלכלה בטורקיה עדיין ניכרת במדדים כגון מדד המחירים לצרכן ומדד ביטחון הצרכנים במדינה, שניהם ברמות הנמוכות ביותר שלהם מזה שנים. כמו כן, גם הממשלה הטורקית עצמה קיצצה את תחזיות הצמיחה של המדינה לשלוש השנים הקרובות.