מורגן סטנלי מעלה את ההמלצה למניית טבע: "מצפים לשיפור מתמשך בתוצאות הפיננסיות"

האנליסט דיוויד רייזינגר צופה חוזק בכל הקשור לתרופות המקוריות של טבע, אוסטדו לטיפול בהפרעות תנועה ו-Ajovy לטיפול במיגרנה • ברבעון השלישי טבע ייצרה תזרים מזומנים חופשי של 700 מיליון דולר - עלייה מ-550 מיליון דולר ברבעון השני • לדבריו, "אם טבע תוכל להחזיר מדי שנה 2.5 מיליארד דולר, עד שנת 2020 היא תפחית את החוב ל-22 מיליארד דולר"

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

שנתיים אחרי הפעם האחרונה שבה מורגן סטנלי החזיק בהמלצה חיובית כלפי מניית טבע  , חוזר הבנק להמליץ על מנייתה של חברת התרופות הישראלית. בהמלצה מהיום העלה האנליסט דיוויד רייזינגר את ההמלצה למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד מ-20 דולר ל-27 דולר - פרמיה של 19.5% על מחיר המניה בניו יורק.

"אנחנו מצפים לשיפור מתמשך בתוצאות הפיננסיות של טבע ובתפיסה של המשקיעים את המניה", כתב רייזינגר, שצופה חוזק בכל הקשור לתרופות המקוריות של טבע, אוסטדו לטיפול בהפרעות תנועה ו-Ajovy לטיפול במיגרנה.

את ההמלצה החיובית החדשה שלו מסביר האנליסט בשלושה גורמים. הראשון הוא הציפיות שלו לרווחים גבוהים מתחזיות הקונצנזוס, בזכות הקיצוץ המשמעותי בעלויות. השני הוא המוצרים החדשים שהושקו, שלדבריו "יובילו להכנסות גבוהות מהתחזיות ויחליפו לאורך זמן את הקופקסון" - כך שלהערכתו בשנת 2023, אוסטדו ו-Ajovy יניבו יחד מכירות של 2.3 מיליארד דולר, בדומה להכנסות הקופקסון ב-2018. הגורם השלישי הוא ששווי החברה יעלה ככל שהחברה תציג ביצועים חזקים ותפחית את יחס החוב ל-EBITDA (נטו) מ-5 ל-3.8.

לדברי רייזינגר, "הצפי להפחתת מינוף וייצור תזרים המזומנים החופשי - מבטיח. ברבעון השלישי טבע ייצרה תזרים מזומנים חופשי של 700 מיליון דולר, עלייה מ-550 מיליון דולר ברבעון השני. אם נניח תזרים חופשי של כ-625 מיליון דולר לרבעון, מדובר על ייצור 2.5 מיליארד דולר לשנה עוד לפני שהחברה תחזור לצמיחה. אנו מצפים לחוב נטו של 27 מיליארד דולר בסוף השנה הנוכחית, ואם טבע תוכל להחזיר מדי שנה 2.5 מיליארד דולר, עד שנת 2020 היא תפחית את החוב ל-22 מיליארד דולר".

נזכיר, שטבע דיווחה ביום חמישי שעבר על הכנסות של 4.5 מיליארד דולר, הפסד נקי חשבונאי (GAAP) בסך 273 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים) של 694 מיליון דולר ברבעון השלישי. בסוף שבוע המסחר ננעלה המניה במחיר של 22.6 דולר שמשקף לטבע שווי שוק של 23 מיליארד דולר, בדיוק שנה לאחר השפל שאליו צללה המניה כשהגיעה למחיר של 11.16 דולר.