מקורבים ללב לבייב נעצרו בחשד להברחת יהלומים

6 חשודים נעצרו, והם נחקרים באזהרה בחשד למעורבות בעבירות הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת דבר במרמה • עפ"י החשד, המעורבים קשרו קשר, תכננו והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים לישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים • אחד המעורבים בפרשה גויס לאחרונה כעד מדינה • חברת LLD של לב לבייב: "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת"

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

המשטרה ורשות המסים עצרו היום (ב') בשעות הבוקר 6 חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ורשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות. בין העצורים מקורביו של איש העסקים לב לבייב. אחד המעורבים בפרשה גויס לאחרונה כעד מדינה, והוא צפוי לסייע בהבאת ראיות נגד החשודים המרכזיים.

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", חקירת הפרשה החלה לאחר שלפני כחצי שנה נתפס אחד המעורבים בנמל התעופה בן גוריון כשברשותו יהלום יקר ערך בשווי של כמיליון שקלים אותו הבריח לפי החשד מאחת ממדינות ברית המועצות לשעבר. אותו אדם נחקר על ידי המשטרה ורשות המסים, וחקירתו הובילה לחקירה סמויה שניהלה נגד כלל החשודים, בהם מקורביו של איל ההון, עד מעצרם היום.

בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל.

מדוברות המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה, תוך הפעלת מערכי מודיעין וניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות לשם חשיפת מבצעי העבירה".

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את אחד החשודים בפרשה מסר כי "מדובר בחשדות ראשוניים שאנו בטוחים כי יופרכו בהמשך. למרשנו אין קשר לפרשה. הוא עבד עם איש העסקים המוכר ששמו נקשר לפרשה לפני למעלה משש שנים ואין כל ראיה שקושרת אותו לחשד בפלילים. אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכך יוכל מרשנו להוכיח שאין לו שום קשר לפרשה ולחשדות".

מטעמה של חברת LLD שבבעלות לב לבייב נמסר כי "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

במסגרת הפשיטות על בתי החשודים נתפסו הבוקר רכבי יוקרה, הוקפאו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק, וכן נתפסו מזומנים ויהלומים בכספות. במשטרה וברשות המסים מעריכים את שווי הרכוש שנתפס בעשרות מיליוני שקלים. 

*** חזקת החפות: החשודים בפרשת הברחת היהלומים ששמם הוזכר בידיעה הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן החשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.