אג"ח | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.4%; אירופה ננעלה בירידות קלות

מדד ה-ISM לחודש אוקטובר מצביע על התקררות הפעילות הכלכלית • סרגון זינקה אחרי הדוחות • טבע עלה בכ-1% לאחר המלצה חיובית מצד מורגן סטנלי • באירופה, מדד הדאקס הגרמני איבד 0.2%, הקאק הצרפתי ננעל ללא שינוי • מדד הניקיי היפני ירד היום ב-1.5% ומדד הנג סנג איבד כ-2%

בורסת פרנקפורט / צילום: .ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: .ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, וזאת לקראת בחירות האמצע שייערכו מחר בארה"ב. מדד הנאסד"ק איבד 0.4%, הדאו ג'ונס עלה 0.8% ומדד S&P 500 טיפס ב-0.54%.

מניית אפל  איבדה 2.8% בהמשך לנפילה שרשמה ביום שישי האחרון אחרי הדוחות. מיקרוסופט  עלתה 1.3%, אינטל  קפצה 1.8%, פייסבוק  איבדה 1.1%, סיטיגרופ  קפצה 2.1%, קוקה קולה  טיפסה ב-1.44% ואמריקן איירליינס  איבדה 1.4%.

מניית טבע  עלתה 1.2% לאחר שזכתה להמלצה שורית מצד מורגן סטנלי.

22:25

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, בעוד מדד הנאסד"ק מאבד כעת 0.4%, לאחר שנפל מוקדם יותר בכ-1.2%. מניות הטכנולוגיה אפל ונטפליקס נסחרות תחת לחץ. ברקע: נתון ה-ISM למגזר הלא יצרני הצביע על התקררות הפעילות הכלכלית.

מלבד בחירות האמצע בארה"ב מחר, עיני המשקיעים נשואות להודעת הריבית של הפד מאוחר יותר השבוע, כאשר במוקד העניינים יעמוד תוואי הריבית של הפד להמשך.

"יש לנו שני אירועים מאד משמעותיים בארה"ב שמשפיעים על המסחר בשוק", אמר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, בשיחה עם "גלובס". "האחד, הבחירות אמצע בארה"ב שייערכו מחר. והשני, החלת הסנקציות שהשתיש הנשיא טראמפ על איראן, ולכן ראינו את הדולר מתחזק. נציין כי מחיר הנפט לא טס מעלה, מה שנותן את התחושה כי סעודיה אכן עומדת מאחורי התחייבויותיה ותספק את התפוקה החסרה על חשבון איראן בעקבות הסנקציות. השוק לוקח את זה באופן רציני".

"יש כמה 'פילים' גדולים שמטיילים בחדר מבחינת שוק המט"ח. קודם כל זה הסיפור של הברקזיט שהוא מאד משמעותי להרבה גופים שעובדים מול אנגליה, כאשר התחושה היא שהבריטים הולכים לקראת הסכמה, מה שהביא להתאוששות המטבע הבריטי. הבריטים מבינים את ההשפעה השלילית של הברקזיט ולכן מוכנים להתפשר מול האירופים. דבר נוסף, באירופה המשבר האיטלקי מעורר דריכות, ואיך ההתפתחויות שם עשויות להשפיע על המערכת, ולכן אנו רואים שהאירו לא מצליח להתייצב מעל 1.14 דולרים".

לגבי בחירות האמצע בארה"ב, אמר פריימן: "ראיתי כבר אתמול מספר סקרים לפיהם הסחף לעבר הדמוקרטים נמוך מכפי שחשבו, בהחלט יכול להיות שנראה הפתעה לכל הכיוונים, אך לנשיא טראמפ יש מספיק זמן להיות על הכיסא". לגבי מלחמת הסחר שעלתה שוב לכותרות בסוף השבוע האחרון, אמר פריימן, כי "התחושה בשוק, והעובדה שטראמפ הנחה לבצע תכנית סחר, מצביעים על האפשרות כי מתבשל הסכם מאחורי הקלעים".

20:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה מעורבת כאשר מניות הטכנולוגיה נסחרות תחת לחץ. מדד דאו ג'ונס עולה 0.46% ומנגד הנאסד"ק יורד בכ-1%.

18:33

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק יורד בכ-1% ומניית אפל צונחת בעוד 3% אחרי נפילה של יותר מ-6% ביום שישי האחרון לאחר הדוחות.

מדד דאו ג'ונס עולה 0.5% ומדד S&P 500 מטפס 0.2%.

המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות קלות, מלבד הפוטסי הבריטי שטיפס 0.1%. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.2%, הקאק הצרפתי ננעל ללא שינוי, הבורסה בספרד ירדה 0.25%.

17:15

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות כאשר מדד הנאסד"ק מאבד 1.2%, ברקע לפרסום מדד ISM שהצביע על התקררות הפעילות הכלכלית בחודש אוקטובר.

מדד ה-ISM במגזר הלא יצרני בחודש אוקטובר הצביע על קריאה של 60.3 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 59.3 נקודות, ולעומת קריאה קודמת של 61.6 נקודות בחודש ספטמבר.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה מעורבת וזאת על רקע המשך עונת הדוחות, ולקראת בחירות האמצע שייערכו מחר בארה"ב. 

מדד דאו ג'ונס עולה 0.4% בפתיחה, מדד הנאסד"ק מאבד 0.7% בפתיחה ומדד S&P 500 עולה 0.4%.

מחיר הנפט מטפס 0.8% לרמה של 63 דולרים לחבית, וזאת על רקע החלת הסנקציות על איראן.

מניית טבע  הישראלית מזנקת ב-3.1% על רקע המלצה חיובית מצד בנק ההשקעות מורגן סטנלי.

סרגון  הישראלית מזנקת 15% אחרי הדוחות. החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים עם הכנסות של 86 מיליון דולר לרבעון השלישי.

14:30

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות. המסחר בארה"ב צפוי להיפתח במגמה מעורבת, כך לפי החוזים העתידיים. 

סרגון  דיווחה היום על הכנסות רבעוניות של 86.5 מיליון דולר, גבוה בכ-4 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים, וכן מעל תחזית החברה שהייתה לקצב הכנסות רבעוני של 80-85 מיליון דולר.

13:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות. כך, מדדי דאקס , קאק  ופוטסי  עולים. גם סטוקס 600  נסחר במגמה חיובית. 

מניית Vopak  עולה בעקבות תוצאות טובות ברבעון השלישי של השנה. 

מניות הבנקים האיטלקים יורדים במסחר: Banco BPM יורדת ב-3.5% ו-Intesa Sanpaolo SpA  מאבדת כ-2%. גם Ubi Banca נופלת בכ-2%. 

הנפט  נופל וכעת מחירה של חבית נפט אחת עומד על 62.8 דולר. 

 

11:00

המסחר בשוקי אסיה ננעל בירידות שערים. מדדי ניקיי , שנחאי  והנג סנג  ירדו על רקע נאום הפתיחה של נשיא סין, שי ג'ינפינג, בכנס היבוא הבינלאומי במדינה. בנאומו, ניסה שי להציג את סין כמדינה מעודדת גלובליזציה, סחר חופשי ופתוח והרחבת שווקים, על אף מלחמת הסחר המתנהלת מול ארה"ב והנשיא דונלד טראמפ.

המסחר בשוקי המניות באירופה מתנהל כעת במגמה יציבה, עם תנודות קלות בלבד במדדי המניות העיקריים.

10:30

המסחר בשוקי אירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת, מדדי דאקס  וקאק  עולים, בעוד מדד פוטסי  הבריטי מאוזן, הפוטסי  האיטלקי יורד. המדדים הכלל-אירופיים יורונקסט  וסטוקס 600  מתנהלים במגמה חיובית כעת.

שרי האוצר והכלכלה של האיחוד האירופי צפויים להיפגש הבוקר בבריסל כדי לדון במדיניות הכלכלית באיחוד וסביבו. נושא מרכזי בדיון צפוי להיות תקציב ממשלת איטליה לשנת 2019 והגירעון התקציבי במדינה.

מניות Vopak וסימנס  בולטות בעליות הבוקר, זאת בעקבות דוחות כספיים רבעוניים טובים מהצפוי.

מניות הבנקים האנגליות נמצאות תחת לחץ הבוקר בעקבות פרסום תוצאות מבחן הלחץ האחרון של הבנק המרכזי באירופה, נזכיר כי לפני כמה ימים מניות הבנקים והמלווים האיטלקיות טיפסו לאחר פרסום תוצאות המבחנים שלהן.

 

08:40

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה שלילית הבוקר (ב') על רקע קירור הציפיות לקראת הסכם סחר בין ארה"ב לסין. המדדים הבולטים, ביניהן ניקיי  ושנחאי , יורדים בשעה זו בהובלת מדד הנג סנג . גם הקוספי  הקוריאני רושם ירידות שערים כעת.

נשיא סין שי נאם הבוקר בכנס היבוא הבינלאומי בסין וניסה להכתיר את מדינתו כאלופת הגלובליזציה. הנשיא חזר שוב ושוב בנאומו על פתיחותה של המדינה וכמה היא צרכנית גדולה וחשובה של סחורות גלובליות, זאת בניגוד גמור ליחסים המתוחים ומלחמת הסחר המשתוללות מול ארה"ב. שי הוסיף כי סין מחפשת להרחיב את שוק היבוא-יצוא שלה מסביב לעולם.

חששות המשקיעים מופנים הבוקר אל עבר החזרת העיצומים של ארה"ב על איראן. מחירי הנפט צפויים להיות מושפעים מההתפתחויות בנושא. נזכיר שביום שישי האחרון מחירי הנפט ירדו.

לילה הסתיים שעון הקיץ בארה"ב, כך שהחל מהיום המסחר בוול סטריט ייפתח בשעה 16:30 (שעון ישראל) ויינעל ב-23:00.

היום יפורסם מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים (ISM) בארה"ב לחודש אוקטובר. נזכיר כי הנתון הקודם של חודש ספטמבר היווה טריגר לעליית התשואות על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב - מה שגרר ירידה במדדים ותחילתו של התיקון האלים בשוק. ביום שישי יפורסם בארה"ב מדד אוקטובר, שלפי התחזיות צפוי להראות עלייה של 0.3% לעומת 0.2% בספטמבר.

חברת איי.אפ.אפ  (IFF) האמריקאית, שנסחרת בבורסת ניו יורק והצטרפה בחודש שעבר למסחר בתל אביב, לאחר שהשלימה את רכישת פרוטרום הישראלית בכ-7 מיליארד דולר, תפרסם היום, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2018.