ועדת כבל: איחוד במועד הדיון של בכירי דיסקונט והבינלאומי

ועדת כבל ממשיכה בשינויים בלוח הזמנים של הגורמים שיזומנו להופיע בפניה • יו"רית הבנק הבינלאומי אירית איזקסון והמנכ"לית סמדר ברבר צדיק יופיעו בתחילת הדיון ואילו בכירי דיסקונט, היו"ר יוסי בכר והמנכ"לית לילך אשר טופילסקי, יופיעו לאחר שעה וחצי

לילך אשר טופילסקי - מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי - מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי

ועדת כבל ממשיכה בשינויים בלוח הזמנים של הגורמים שיזומנו להופיע בפניה. בשבוע הבא היו אמורים להופיע ראשי בנק דיסקונט: היו"ר יוסי בכר והמנכ"לית לילך אשר טופילסקי. אולם נראה כי ישיבה זו בוטלה, ובמקום זאת בכירי דיסקונט יופיעו בפני הוועדה בשבוע שלאחר מכן ביחד עם בכירות הבנק הבינלאומי.

יו"רית הבנק הבינלאומי אירית איזקסון והמנכ"לית סמדר ברבר צדיק יופיעו בתחילת הדיון, ולאחר שעה וחצי יעבור הדיון לבכירי דיסקונט. כלומר בעוד ראשי בנק הפועלים ולאומי הגיעו לדיונים של כשלוש שעות כל אחד, ראשי דיסקונט והבינלאומי יופיעו כשעה וחצי כל אחד. לא נתפלא אם האיחוד והקיצור בזמני הדיון נעשה על רקע שהדיונים עם ראשי הבנקים הגדולים היו עקרים למדי.

ראשי פועלים ולאומי התכוננו היטב לדיונים, ועשו לא מעט סימולציות לקראת הדיון. התוצאה הייתה שעל אף השאלות הנוקשות מצד חברי הכנסת, הם לא סטו מדף המסרים, סרבו בכל תוקף לענות על לווים ספציפיים והתמקדו במצב תיק האשראי הנוכחי ולא בנעשה בעבר.

בנוסף לכך ממשיכים בוועדה בזימון רגולטורים שיופיעו בפניה. לאחר שבשבוע שעבר תואמו זימונים לראש רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת, והמפקחת על הבנקים ד"ר חדווה בר שתופיע בעוד שלושה שבועות, היום נודע כי גם רשות הגבלים עסקיים זומנה להופיע בפני הוועדה. נציגי רשות הגבלים עסקיים, בראשות מיכל הלפרין יופיעו בפני הוועדה ב-2 בדצמבר.