מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס במסר מרגיע לדור הצעיר: "רובוטים לא יחליפו אותנו"

"מאוד לא סביר שבינה מלאכותית תביא לכך שלבני אדם לא יהיו עבודות", כך אמר מנכ"ל אמזון במסגרת ראיון באירוע צדקה

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, אמר כי לדעתו, "מאוד לא סביר שבינה מלאכותית תביא לכך שלבני אדם לא יהיו עבודות". הדברים נאמרו במסגרת ראיון שקיים באירוע צדקה לארגון FIRST, עמותה ללא מטרות רווח שמעודדת צעירים לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה.

בזוס הסביר כי "ככל שנגביר את הפרודוקטיביות באמצעות בינה מלאכותית, העושר שלנו כחברה יגדל, יהיו יותר עבודות, והן יהפכו ליותר מעניינות ובאיכות גבוהה יותר". בתור דוגמה לדרך בה טכנולוגיה משפרת את אפשרויות התעסוקה, בזוס אמר כי "היינו יכולים להיפטר מבולדוזרים ומאתי חפירה, ולקבל הרבה תעסוקה אם נכריח אנשים לחפור באמצעות כפיות. אבל זה לא יהפוך את החברה שלנו לעשירה יותר".

לגבי הדרך בה טכנולוגיה תשנה את העולם בעתיד, בזוס שיבח את כותבי המדע הבדיוני על כך שהם מראים מה אפשרי, ואמר למראיין שלו וולטר איסאקסון כי "אנחנו כל כך גרועים בלדמיין את העבודות של העתיד. אם לפני מאה שנה הייתי אומר לך שבמאה ה-21 יהיה עיסוק שנקרא מעסה, היית צוחק עליי".

בזוס אף אמר שהדרך הטובה ביותר להכין ילדים לעתיד היא לתת להם כמה שיותר גישה לסוג ההתנסויות ש-FIRST מספקת - "הם חייבים ללמוד איך ללמוד" אמר. אמזון עצמה הכריזה על תכנית בשם Amazon Future Engineer עליה בזוס הסביר כי "הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא לממן משחק שילמד אנשים איך לתכנת". בהמשך, החברה מתכננת גם לממן שיעורים במדעי המחשב באלפיים בתי ספר תיכוניים, בעיקר בקהילות חלשות מבחינה סוציו-אקונומית, ולהציע מאה מלגות לארבע שנים בקולג' בתוספת התמחות באמזון.