העובדים יקבלו פטור ממס והרפורמה ההיסטורית בחברת החשמל יצאה לדרך

רשות המסים תעניק פטור ממס - וההסכם הקיבוצי בחברת החשמל ייחתם • לאחר שרשות המסים התמהמהה בפרסום הרולינג, הודיע לה מנכ"ל האוצר שי באב"ד כי אם הרולינג לא יוגש עד היום בערב, יזום הליך חקיקה שיבטיח פטור ממס בכל הסדרי הפרישה הדומים

חצי שנה אחרי הטקס, רשות המסים העבירה את אישור המסים הכולל את מתווה המיסוי באשר לתגמול העובדים במסגרת הרפורמה בעת פרישתם, כך נמסר הערב (ה') ממשרד האוצר.

האישור יאפשר לחברת החשמל להפריש בשנים הקרובות 5 מיליארד שקל להגדלת קצבאות הפנסיה של עובדי החברה - מבלי שההפרשות יחויבו במס.

דרישת עובדי חברת החשמל לקבל את הפטור נבעה מחשש שמיסוי ההפרשות יביא להקטנת תוספות הפנסיה שהובטחו לעובדים בעד 50% ומשום כך הודיעו כי ללא פטור ממס לא יהיה הסכם ולא תהיה רפורמה. מאז החתימה על ההסכם המותנה במאי התנהלו מגעים בין הצדדים אך לאחר שרשות המסים התמהמהה בפרסום הרולינג, הודיע לה מנכ"ל האוצר שי באב"ד כי אם הרולינג לא יוגש עד היום בערב, יזום הליך חקיקה שיבטיח פטור ממס בכל הסדרי הפרישה הדומים.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אמר הערב כי הוא "מברך את רשות המסים על הרולינג המהווה המשך ישיר להסכמות עם העובדים במסגרת הרפורמה בחברת חשמל".

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
 יפתח רון טל / צלם: איל יצהר