אפל שוב מאטה מכשירים באמצעות עדכון תוכנה - הפעם אפילו אייפונים שיצאו לפני שנה

פיצ'ר "ניהול הביצועים" של אפל מביא להאטה בביצועי המכשירים, ונכלל בעדכון התוכנה האחרון שאפל שחררה למכשירי האייפון, iOS 12.1 • באיטליה הוטל על אפל קנס בסך 5 מיליון אירו בשל הפרקטיקה המאטה את המכשירים ללא אזהרה

אייפון X ואייפון 8 / צילום: רויטרס
אייפון X ואייפון 8 / צילום: רויטרס

עדכון התוכנה האחרון שאפל שחררה למכשירי האייפון, iOS 12.1, כולל בתוכו גם את הפיצ'ר השנוי במחלוקת שסיבך את החברה לא מעט בשנה האחרונה, וגרם לביקורת נרחבת מצד צרכנים ורגולטורים בעולם כלפיה. מדובר בפיצ'ר "ניהול הביצועים" של אפל, שמביא להאטה בביצועי המכשירים. כעת, עם שחרור העדכון החדש, יואטו גם טלפונים שיצאו לשוק רק בשנה שעברה - אייפון 8, 8 פלוס ואייפון X.

העדכון למעשה מאט את ביצועי המעבד, ולדברי החברה, המטרה היא למנוע מהטלפון כיבוי פתאומי, בשל שחיקה של הסוללה שמתרחשת בדגמים ישנים יותר. למרות ההסברים, הפרקטיקה של אפל עוררה ביקורת רבה השנה וגרמה לחברה להוסיף אפשרות לכבות את הפיצ'ר למרות הסיכונים בכיבוי פתאומי, ואף להציע החלפת סוללות במחיר מוזל לתקופה מוגבלת כדי לאפשר למשתמשים להימנע מההאטה.

לאחרונה, רשות ההגבלים באיטליה אף הטילה על אפל קנס של 5 מיליון אירו בשל הפרקטיקה. הרשות התנגדה לכך שההאטה של המכשירים ע"י אפל נעשית מבלי להזהיר את הצרכנים, ומבלי לאפשר להם לחזור לגרסה הקודמת של התוכנה.