המנהלות המשפיעות בישראל מגלות איך הן מנהלות את הלחץ

המנהלות הבכירות בישראל מגלות ל"ליידי גלובס" אילו פרקטיקות לניהול לחץ עובדות בשבילן

עדי סופר תאני ליידי / צילום: יונתן בלום
עדי סופר תאני ליידי / צילום: יונתן בלום

מפזרת את הלחץ אצל כולם

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

"יש לי רשת ביטחון מדהימה של משפחה וחברים. הרבה מחבריי בנו מערכת של אנשים חיצוניים שהם מתייעצים איתם, אבל אני לא עשיתי את זה אף פעם. התפיסה שלי אומרת שאני מתייעצת עם הצוות שלי על הכול. יש לזה מחיר, כי מכניסים את האנשים לכל מערכות השיקולים והקשיים.

"יש מנהלים שמאמינים שצריך להביא לעובדים את הדברים מגובשים, כי זה מייצר מוטיבציה. אני משתפת את הצוות בטוב וברע, ואז קורים שני דברים טובים: הם נהיים אחראים, וזה שלהם כמו שזה שלי. כשעובד מבין את האתגרים, הוא גם לוקח אחריות על הפתרון שלהם. יותר אנשים מחזיקים את האלונקה. הדבר השני - לא מרגישים לבד. אני מפזרת את הלחץ אצל כולם".

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי
 רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

זה מעלה לי את האדרנלין

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי

"חלק מניהול בכיר זה ניהול שיש בו הרבה מאוד לחץ, ואני אוהבת את זה. זה מעלה לי את האדרנלין, ומוסיף לי עניין. אני נהנית מהאתגרים ומהלא צפוי, ואני לא מרגישה שאני בלחץ. אני מרגישה שאני בעשייה אינטנסיבית, מאתגרת ומורכבת, וזה כיף".

טל גרנות / צילום: רמי זרנגר
 טל גרנות / צילום: רמי זרנגר

 

חיה את זה, חיה מזה

טל גרנות, מנכ"לית HOT

"אני רגילה לעבוד בלחץ, מבחינתי אלה החיים. אני חיה את זה, וחיה מזה. זה לא מתיש אותי, אלא מעיר אותי, ואני דואגת לנתב את הלחץ לפעולות אופרטיביות. בארגון כמו HOT הלחץ הוא שמניע את הגלגלים. תמיד יהיו יותר נושאים לעסוק בהם ובעיות מאשר זמן, ולכן צריך באופן מודע לתרגם את הלחץ לעשייה. אנחנו גם לא מפחדים לעשות ולטעות".

דנה עזריאלי / צילום: יונתן בלום
 דנה עזריאלי / צילום: יונתן בלום

שוחה ועושה מתיחות

דנה עזריאלי, יו"ר ובעלי קבוצת עזריאלי

"הדרך שלי להתמודד עם הלחץ היא באמצעות המשפחה - אני מקפידה על זמן איכות איתם בסופי שבוע, אני שומרת מסורת. וגם לעשות ספורט עוזר - אני שוחה ועושה מתיחות, ממליצה על זה בחום".

סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר
 סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר

מקפידה לעשות ספורט להורדת הלחץ

סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי

"אני מנהלת את הלחץ על ידי תכנון נכון של הזמן, ונעזרת המון בהנהלה שלי ובמטה. הנהלה מלוכדת, חכמה ומשימתית וגם מטה טוב, הם המפתח לניהול נכון של הזמן ולהורדת לחץ. אני מאוד מקפידה לעשות ספורט, וזה עוזר לי להוריד את הלחץ שמצטבר לי בגוף".

ענת גרוס שון / צילום: רמי זרנגר
 ענת גרוס שון / צילום: רמי זרנגר

ידעתי לילות בלי שינה

ענת גרוס שון, מנכ"לית תשלובת החלב של תנובה

"עיקר ההתמודדות היא עם הלחץ הנפשי, וכבר ידעתי לילות בלי שינה שבהם הייתי עסוקה בשאלות מטרידות על איך אני פותרת בעיה כזו או אחרת, או מוציאה את החברה ממשבר.

"הדרך שלי לנהל את הלחץ הנפשי היא לחלוק - לא לשמור את זה לעצמי, ולשתף במה שאני מרגישה. אני פותחת את זה עם אנשי שלומי ששומעים ומכילים, ולא נלחצים מזה שאני בלחץ. כשמתבוננים על הדבר ממקום נקי, רואים את הפרספקטיבה הרחבה ויכולים לחזור לפרופורציה, להרגיע ולזכור לנשום".

ד"ר יואל מארק / צילום: רמי זרנגר
 ד"ר יואל מארק / צילום: רמי זרנגר

אני אדם סופר לחוץ

ד"ר יואל מארק, סגנית נשיא באמזון

"אני אדם סופר לחוץ, אבל בקטע טוב. אני אוהבת את הפעילות, ואת האדרנלין הזורם במהלך העבודה על נושאים סופר מלהיבים. בתקופות לחוצות אני הולכת לאנשים שמזכירים לי לקחת צעד אחורה ולהירגע. הם מהווים עבורי את קול ההיגיון שאומר, ‘תנשמי, והכול יהיה בסדר’.

"אני גם עושה מדיטציות - קולגה לשעבר שלי היה גם מורה למדיטציה, ובזכותו עשיתי את זה פעמיים בשבוע במשך כמה שנים. בשנה האחרונה אני עושה סשנים קצרים של 10 דקות בסופי שבוע, כשאני מחוץ לבית ויש בריזה ונוף לים.

"חשוב לא להיות מונע רק על ידי הלחץ. הייתי שמחה להשתתף בכל הדיונים הרלוונטיים עם העמיתים שלי בסיאטל, אך הדבר היה מחייב אותי לא לישון לעולם. לכן אני חייבת להציב לעצמי גבולות, לתעדף, ולא להשתתף ביותר מדי שיחות ועידה ליליות או לטוס בתדירות מופרזת".

שלי לנצמן / צילום: רמי זרנגר
 שלי לנצמן / צילום: רמי זרנגר

לפעמים חשוב להיכנס ללחץ

שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט

"אני מלמדת ילדים על אושר, ומסבירה להם שגם אם יש רגעים קשים, האדם עדיין יכול להיות מאושר. בתקופות לחץ אני עוצרת, שואלת את עצמי מה מלחיץ אותי בסיטואציה, ומבינה איך אני יכולה להוריד אותו. לפעמים גם חשוב להיכנס ללחץ, זה תורם להתכנסות להחלטה, אבל לחיות בלחץ זה מטעה בקבלת החלטות. הכי חשוב, לא להעביר את הלחץ לאחרים שלא לצורך".


ענת גואטה / צילום: איל יצהר
 ענת גואטה / צילום: איל יצהר

מורידה את השאלטר בשבת

ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך

"כחלק מהמודעות העצמית והמיומנות שפיתחתי במהלך השנים, אני יודעת לזהות את המקום הזה של הלחץ, ומקדימה תרופה למכה. אני יודעת לתעל את האנרגיות השליליות למקום יותר חיובי, ובמקרה הצורך לייצר ניתוק, כדי להירגע לפני שאני ממשיכה הלאה. אני גם מגיעה ממשפחה דתית, והשבת שבה מורידים את השאלטר היא פאוזה טובה ומרגיעה, שיש לה תרומה גם לניהול הלחץ".

אסנת לב-ציון קורח / צילום איל יצהר
 אסנת לב-ציון קורח / צילום איל יצהר

אני לא פרפקציוניסטית

אסנת לב ציון, מנהלת אסף הרופא

"כמנהלת בית חולים אני לא יכולה להיות ליד 900 מיטות ולהיות ב-64 אלף ביקורים בחדר מיון. אם כל דבר מגיע למנכ"לית זה לא נכון, ומעיד, להשקפתי, על בעיה ניהולית. מנהל לא צריך לנהל את בית החולים ברמת החולה הבודד, ואני לא מיקרו מנג’רית. אם כל רגע מגיעה שאלה של איפה לשים כל מיטה - זה אומר שיש בעיה וצריך לשנות את התהליך.

"הסוד שלי בחיים הוא שאני לא עושה שום דבר ב-100%. אני לא פרפקציוניסטית, ואני יודעת לעגל פינות כשצריך. בליהטוט היומיומי יש עשרות כדורים באוויר, ולפעמים כדור נופל. צריך לדעת לבקש סליחה, להמשיך הלאה ולוודא שזה לא הכדור הכי חשוב שנפל".