שתי עסקאות לאירונאוטיקס באירופה: תמכור מל"טים ב-18 מיליון דולר

בעסקה הראשונה החברה לא נקבה בשם המדינה, וציינה כי זאת עסקה ראשונה שלה איתה • העסקה השנייה לפי גורמים בתעשיות הביטחוניות נחתמה עם ספרד

מל״ט אורביטר 3 / באדיבות אירונאוטיקס
מל״ט אורביטר 3 / באדיבות אירונאוטיקס

אירונאוטיקס  דיווחה היום (ד') כי חתמה על שתי עסקאות בשתי מדינות באירופה, במסגרתן תספק מערכות של מטוסים ללא טייס מתוצרתה.

בעסקה הראשונה, שהיקפה 14 מיליון דולר, החברה תספק מל"טים מהסוג אירוסטאר- 1, לרבות חלפים ושירותים נלווים.

החברה לא נקבה בשם המדינה, וציינה כי זאת עסקה ראשונה שלה איתה. היא מסרה כי כלי הטייס יסופקו במשך כשנה ממועד סגירת העסקה, וכי הצדדים סיכמו על אופציה לעסקת המשך בהיקף של עוד 6 מיליון דולר.

המל"ט אירוסטאר- 1 מיועד למשימות סיור והגנה בגזרות יבשתיות וימיות רחבות, כמו גם על גבולות ועל מתקנים אסטרטגיים רגישים. הוא ממריא ונוחת באופן אוטומטי, ו בכוחו לשאת מגוון של מטענים ייעודיים שמותאמים לאופי המשימה שאליה הוא משוגר.

מל"טים מסוג זה נמכרו עד כה ל-22 מדינות ברחבי העולם, והם הופעלו בין השאר בידי כוחות נאט"ו במהלך המלחמה באפגניסטן.

במסגרת עסקה נוספת שעליה דיווחה היום אירונאוטיקס, החברה תספק כבר בתקופה הקרובה מל"טים מהסוג אורביטר- 2 ואורביטר- 3 ללקוח חדש שלה באירופה. מדובר בעסקה שהיקפה 4 מיליון דולר, ולפי גורמים בתעשיות הביטחוניות היא נחתמה עם ספרד.

יש לציין כי השוק הביטחוני הספרדי צפוי לעורר בשנה הקרובה עניין בחברות הביטחוניות הישראליות, על רקע הכוונה של צבא ספרד לקיים רכש נרחב של כלי טייס בלתי מאוישים ושל מערכות נלוות.