קו נוסף למזרח הרחוק: ארקיע תציע טיסות לוייטנאם

כחצי שנה אחרי שהשיקה טיסה ישירה לבנגקוק בתחרות ישירה לאל-על, מודיעה ארקיע על הסכם שיתוף-פעולה חברת התעופה וייטנאם איירליינס, במסגרתו היא תציע כרטיסי טיסה מת"א להאנוי ולסייגון • מסלול הטיסה יכלול עצירה בבנגקוק • כמה יעלה כרטיס?

על רקע השיחות בין הנהלת ארקיע לוועד טייסיה, החברה מודיעה היום (ד') על שיתוף-פעולה לטיסות לוייטנאם. כחצי שנה אחרי שהשיקה טיסה ישירה לבנגקוק בתחרות ישירה לאל-על, מודיעה ארקיע על הסכם שיתוף-פעולה (הסכם אינטרליין) עם חברת התעופה וייטנאם איירליינס, במסגרתו היא תציע כרטיסי טיסה מתל-אביב להאנוי/סייגון. מסלול הטיסה יכלול עצירה בבנגקוק ומשם טיסה של עוד כשעתיים לוייטנאם.

בחודש יולי האחרון חנכה ארקיע קו טיסות ישיר לבנגקוק, אותו היא מבצעת עם מטוס חכור. הטיסות פועלות בתדירות של 2-3 פעמים בשבוע בהתאם לעונה. מחירי הטיסות כפי שמוצגים באתר ארקיע נעים בין 600 דולר ועד כ-880 דולר לטיסה הלוך ושוב (בחודש נובמבר).

טיסה להאנוי במסגרת שיתוף-הפעולה תעלה לפי פרסומי החברה מ-1,000 דולר הלוך ושוב. בשלב זה הטיסות לא מופיעות באתר החברה.

לדברי עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, בחודשים הקרובים עתידה ארקיע לחתום על הסכמי אינטרליין נוספים במזרח: "לאחר שנוכחנו בביקושים הגבוהים לטיסות ארקיע לבנגקוק, היה זה אך טבעי להגדיל את הטווח ולאפשר לקהל הישראלי טיסות המשך ליעדים שונים במחירים אטרקטיביים ובתנאים נוחים".

הכרזת ארקיע היום באה על רקע שיחות משא-ומתן המתנהלות בין הנהלת ארקיע וועד טייסיה באמצעות נציגי ההסתדרות. בארקיע מועסקים כ-80 טייסים. לאחרונה הכריזו הטייסים על סכסוך עבודה ,לאור טענתם ל"סחבת במשא-ומתן להסדרת יישום תקנות הטייסים הבינלאומיות (FTL)" שנכנסו לתוקף השבוע בישראל. תקנות אלה מגדירות את שעות הטיסה והמנוחה של טייסים, בכדי למנוע תרחישים ואירועים שנובעים מעייפות הטייסים.

בהסתדרות נומק עם ההכרזה על הסכסוך (שייכנס לתוקף בטווח של שבועיים מיום ההכרזה) כי "נציגות העובדים דורשת לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות העובדים נוכח השינוי הצפוי".

בארקיע הוסבר כי "החברה והטייסים עובדים לפי תקנות ה-FTL החל מאתמול. אין עירוב בין התנהלות מבצעית למשא-ומתן כספי".

יצוין כי גם היום יושבים הצדדים לשיחות. נזכיר כי רק השבוע חתמה אל-על עם 600 טייסיה על הסכם העסקה חדש לאור התקנות החדשות, וזאת בתום כשנה של דיונים.

עוד ברקע - ארקיע צפויה בקרוב לקבל מטוס חדיש של איירבוס A321LR, שיאפשר לה להרחיב את קוויה ליעדים רחוקים, דוגמת גואה בהודו, יעד שהוזכר בעבר על-ידי ארקיע ככזה שהיא בוחנת להפעיל טיסות אליו בעיקר בעונה. החברה צפויה לקבל 3 מטוסים כאלה, והם ישמשו אותה לקווים חדשים וקיימים דוגמת זנזיבר, אחד היעדים החזקים של ארקיע.